مدیر امور شعب بانک ملی استان کیلان مطرح كرد

رشد ۵۰ درصدی منابع بانک ملی در گیلان | افزایش قیمت تمام شده پول

معالی از رشد ۵۰ درصدی منابع مالی بانک ملی خبر داد و گفت: این رشد حاصل اعتماد مردم به بانک ملی و تلاش همکاران در ۱۲۱ شعبه، ۳۴باجه و ۱۶۵ واحد بانکی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کوروش معالی مدیر امور شعب بانک ملی استان گیلان و همچنین دبیر شورای هماهنگی امور بانک ها در جمع خبرنگاران بیان این که اکنون ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم و کسانی که در صف اول این جنگ قرار دارند بانک‌ها هستند، افزود: سال‍ها است که قول اصلاح ساختار بانکی داده شده و آرزوی ماست که این ساختار اصلاح شود تا ما به عنوان مجریان بتوانیم بهتر در خدمت مردم باشیم.

وی درخصوص عملکرد بانک ملی در بحث اشتغالزایی با اشاره به پرداخت تسهیلات در دو گروه طرح فراگیر و روستایی اظهار کرد: متولیان امر در بحث اشتغالزایی روستایی بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید هستند و در حوزه فراگیر، کل بانک ها متولی این امر هستند.

معالی با بیان این که طرح رونق که سال گذشته وظیفه ارائه تسهیلات به بنگاه های کوچک را برعهده داشت، توانست از نظر ارائه مبلغ تسهیلات رتبه سوم و از نظر تعداد رتبه اول را در کشور داشته باشد، گفت: این موضوع حکایت از این دارد که شبکه بانکی در سطح کشور در استان گیلان پرچمدار بوده و عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

مدیر امور شعب بانک ملی استان کیلان در ادامه گفت: سهمیه پرداخت وام ازدواج بانک ملی در ماه ۳۱۱ فقره بوده که ما توانسته ایم دو برابر این سهمیه در ماه پرداختی داشته باشیم و از شروع امسال تا اکنون چیزی حدود ۳ هزار و ۸۶۲ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

معالی درباره نسبت مطالبات به تسهیلات در شبکه بانکی در سطح کشور و استان اظهار کرد: این نسبت در سطح کشور چیزی حدود ۷٫۸ در سال ۹۶ بوده که این عدد در استاندارد جهانی عدد ۵ است و استان گیلان از نسبت ۷٫۵ برخوردار بوده و این موضوع نمایانگر عملکرد بانک ملی در سطح استان است.

وی با تاکید بر اینکه اساس بانک برپایه سرمایه گذاری است، یادآور شد: اجرای گواهی سپرده عام که اخیرا اعلام شده منجر به افزایش قیمت تمام شده پول می‌شود ولی ما از آن طرف هنوز با همان نرخ ۱۸ درصد تسهیلات ارائه می‌دهیم.

مدیر امور شعب بانک ملی استان کیلان گفت: سیاست دولت پایین آوردن نرخ سود سپرده ها بود تا قیمت تمام شده تسهیلات را کمتر کند و از این طریق بتواند به بخش تولید کمک یکرده باشد ولی متاسفانه دیدیم که وقتی این کار انجام شد پول از بانک بیرون رفت و در بازار سکه و ارز ریخته شد.

معالی ادامه داد: دوباره سیاست های انبساطی و انبقاضی توسط دولت تعیین شد تا که این پول ها به بانک برگردد تا از این طریق از نوساناتی که در بازار شاهد آن هستیم جلوگیری شود.

وی در پایان از رشد ۵۰ درصدی منابع مالی بانک ملی خبر داد و گفت: این رشد حاصل اعتماد مردم به بانک ملی و تلاش همکاران در ۱۲۱ شعبه، ۳۴باجه  و ۱۶۵ واحد بانکی بود.

Share