مدیر آموزش و پرورش آستارا خبر داد:

رتبه اول ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان آستارا در گیلان

مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: با اسکان ۱۴هزار و ۸۲۱ نفر در قالب دو هزار و بیست و نه خانوار در مدارس این شهرستان، آستارا در جذب و اسکان مسافران فرهنگی رتبه اول را در استان گیلان کسب کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدسجاد موسوی اظهار کرد: در طی جلسات متعددی که با اعضای ستاد اسکان مسافران فرهنگی شهرستان برگزار شد، مقرر گردید با بررسی سوابق میزان استقبال فرهنگیان سراسر کشور از سفر به این بندر مرزی و بازدید از جاذبه های این شهرستان، تعداد کلاس های تجهیز شده برای اسکان در تابستان را نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به تعداد ۵۲ عوامل اجرایی ستاد اسکان فرهنگیان در این شهرستان اظهار کرد: پذیرش و ساماندهی گردشگران تابستانی در ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان واقع در آموزشگاه عدالت از ۲۹ خردادماه جاری آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مسافران فرهنگی در ۱۹۱ کلاس در قالب ۲۰ مدرسه اسکان یافتند، اضافه کرد: بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش گیلان، آستارا، آموزش و پرورش ناحیه یک رشت و ناحیه دو رشت به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از نظر تعداد اسکان فرهنگیان در تابستان امسال کسب کردند.

موسوی تعداد کلاس‌های تمام تجهیز و نیمه تجهیز ستاد اسکان فرهنگیان را به ترتیب ۸۷ و ۱۰۴ کلاس درس عنوان کرد و افزود: کلاس‌های مذکور به امکانات رفاهی نظیر فرش، فرشینه، یخچال، تلویزیون، تشک، پتو، گاز سه شعله و سیستم گرمایشی مجهز هستند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با اشاره به تعداد گردشگران فرهنگی آستارا گفت: در سه ماه تابستان سال گذشته ۴۰ هزار و ۲۴۱ نفر در قالب ۱۰هزار و ۴۶۶ خانوار فرهنگی در مدارس آستارا اسکان یافته بودند.

موسوی با تأکید بر اینکه از بدو تأسیس ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان، این مجموعه موفق شده است با اسکان بیشترین میزان مسافر فرهنگی در سطح ستادهای فعال در استان گیلان، رتبه نخست را برای سالیان متعدد به خود اختصاص دهد، افزود: هماهنگی اعضا و ارائه خدمات مطلوب به میهمانان از مهمترین اهداف ستاد می باشد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا در پایان اضافه کرد: طرحی و چاپ بروشور، نقشه معابر شهر و معرفی اماکن گردشگری شهرستان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش می باشد که در طول فصل تابستان بین میهمانان فرهنگی توزیع می شود.

شهرستان آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با دارا بودن جاذبه های متعدد گردشگری و ۱۳ هتل، ۹ هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و ۲۶ واحد پذیرایی بین راهی آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

این شهرستان با میزبانی ۶ میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.

Share