عضو شورای شهر رشت در جمع كارگران

رای و نظر علیپور فروشی و قابل معامله نیست | تا پایان سال وضعیت کارگران ساماندهی می‌شود

محمدحسن علیپور در پاسخ به سوال یکی از کارگران در خصوص بیمه معوقه کارگران رفت و روب که ۲ ماه از سال ۹۵ و ۲ ماه از سال ۹۶ پرداخت نشده است از نماینده شرکت خواست تا طی ۲ ماه آینده بیمه های معوقه را پرداخت نماید و گفت: پیگیری های مربوطه را شخصا انجام خواهم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمدحسن علیپور با حضور در شرکت سیمین کاران پیگیر وضعیت حقوق و مزایای کارگران شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت در این بازدید با اشاره به ضرورت تامین البسه کارگران و امکانات رفاهی، خواستار توجه ویژه به این قشر شد. وی همچنین با اشاره به حقوق دریافتی ناچیز کارگران، بر ضرورت پرداخت حق اولاد تاکید کرد که شوراهای قبل با انتقال کارگران به بخش خصوصی در حق کارگران اجحاف کردند.

علیپور در ادامه این بازدید، با حضور در جمع کارگران رفت و روب این شرکت اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده این قشر در شورا حضور دارم و صدای کارگران را به گوش همه مسئولین می رسانم. شوراهای قبل کارگران را به بخش خصوصی منتقل کردند و با این کار در حق کارگر اجحاف کردند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید به کارگری که برای کسب روزی حلال از ۴ صبح تا پاسی از شب کار می کند افتخار کرد افزود: حق با کارگران است و باید حق و حقوق به موقع پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی ویژه ای قرار داریم گفت: در همین شرایط هم هزینه هایی غیر ضروری انجام می شود. چه کسی بیشتر از کارگران در اولویت است؟
رای و نظر علیپور فروشی و قابل معامله نیست | جانم را برای کارگران فدا می کنم
محمدحسن علیپور با تاکید براینکه رای و نظر من فروشی و قابل معامله نیست تصریح کرد: همیشه پاسخگوی کارگران بوده ام و خواهم بود و هر کاری بتوانم برای این قشر انجام می دهم و جانم را برای کارگران فدا می کنم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتخاب سال گذشته مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت، گفت: کارگران در قزوین هیچگونه مطالبات معوقه ای نداشتند. در زمان حضور نصرتی در رشت هم هیچ چیز برای خودم نخواسته ام و دلیل انتخاب ایشان رضایت کارگران قزوین بود.
علیپور با هر لباسی باشد از حقوق کارگر دفاع می کند | چندین بار با افتخار با لباس پاکبانی حضور داشته ام
وی با اشاره به اینکه برخی می گویند علیپور کت شلواری شده است خاطرنشان کرد: علیپور با هر لباسی باشد از حقوق کارگر دفاع می کند. به دنبال تبلیغات نیستم و برنامه های انتخاباتی ندارم. چندین بار با افتخار با لباس پاکبانی در محافل مختلف و جلسات شورا حضور داشته ام.
محمدحسن علیپور با بیان اینکه پیش از این چند ماه یکبار صحبت کارگر مطرح می شد اظهارداشت: امروز در همه جلسات کمیسیون های شورا صحبت کارگر مطرح می شود. تلاش کردم تا جشن روز کارگر را هم برگزار کنیم و قرار نبود به نام علیپور تمام شود. اگر برگزار می شد اقدامی از سوی همه اعضای شورا بود. اما آقای شهردار این جشن را برگزار نکرد.
عضو هیئت رئیسه شورا افزود: حقوق تعطیلات، سنوات، حقوق معوقه، بیمه و بیمه سختی کار، حق اولاد و سایر حق و حقوق کارگران باید به موقع انجام شود و شورا نیز عزم و اراده لازم برای پیگیری حقوق کارگران را دارد.
با اقتدار از حقوق کارگران دفاع می کنم و نشان می دهم که علیپور یک ریال برای خودش نمی خواهد
علیپور همچنین به مساله ساماندهی کارگران اشاره کرد و گفت: برخی رجزخوانی می کنند که یک رفتگر نمی تواند در مدیریت شهری حضور موثری داشته باشد. بنده با اقتدار از حقوق کارگران دفاع می کنم و نشان می دهم که علیپور یک ریال برای خودش نمی خواهد.
وی در ادامه گفت: با هیچ شرکتی تعارف ندارم. هر شرکتی که حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی کند باید کنار گذشته شود. شهردار آینده هم هرکسی باشد باید بحث تهاتر را به سرعت پیگیری کند تا سنوات کارگران پرداخت شود.
عضو هیئت رئیسه شورا با اشاره به کارت هدیه کارگران گفت: پیگیری کردیم تا این کارت هدیه به جای یکبار، دو بار در سال در شب یلدا و شب عید پرداخت شود. ضمن آن که پیگیر برنامه های رفاهی برای فرزندان کارگران رفت و روب هستم.
بیمه های معوقه ۹۵ و ۹۶ طی دو ماه آینده پرداخت شود
محمدحسن علیپور در پاسخ به سوال یکی از کارگران در خصوص بیمه معوقه کارگران رفت و روب که ۲ ماه از سال ۹۵ و ۲ ماه از سال ۹۶ پرداخت نشده است از نماینده شرکت خواست تا طی ۲ ماه آینده بیمه های معوقه را پرداخت نماید و گفت: پیگیری های مربوطه را شخصا انجام خواهم داد.
وی در خصوص حق تعطیلات کارگران با اشاره به پیگیری های انجام شده اظهار داشت: نمی دانم برخی در جایگاه اداری خود چه می کنند؟ اگر نمی توانندکار را به درستی انجام دهند جایگاه را ترک کنند تا فردی توانمند در جایگاه مربوطه قرار بگیرد.
پاکبانی از مشاغل سخت و زیان آور است و بیمه سختی کار ضرورت دارد
علیپور در خصوص بیمه سختی کار گفت: پس از حادثه ای که برای سیدعباس فاضل پور رخ داد مسئولین شهری متوجه سختی کار پاکبانی شدند. این کار سخت و زیان آور است و باید بیمه سختی کار در نظر گرفته شود.
عضو هیئت رئیسه شورا گفت: جداول وسط خیابان را کارگران را جارو می زنند. ماشین های جاروزن بلوار در حال خاک خوردن است و سال به سال هم هزینه های فراوانی برایشان می شود. شهیدان ما چه تفکری داشتند و امروز در چه وضعیتی قرار داریم؟ مسئولین تا امروز از کارگران غافل بوده اند.
تا پایان امسال وضعیت کارگران را ساماندهی می کنیم
علیپور در پایان با بیان اینکه اعضای شورا با یکدیگر تضاد ندارند و در کنار یکدیگر حقوق شما را پیگیری می کنیم تصریح کرد: تا پایان امسال وضعیت کارگران ساماندهی خواهد شد و پله پله مشکلات کارگران را رفع خواهیم کرد. در خصوص حقوق تیر ماه نیز پیگیری می کنیم طی این هفته حقوق ها پرداخت شود.
Share