دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان:

دشمن شناسی رمز پایداری در برابر تهدیدات است | پدافند غیرعامل یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است

محمدپور پدافند غیرعامل را یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار نام برد و گفت: با تاکید بر اینکه مباحث پدافند غیرعامل از نیازهای ضروری در جامعه امروز است شایسته است با آموزش و فرهنگ سازی مناسب مردم نیز با الزامات پدافند غیر عامل بیشتر از گذشته آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه اشرفیه با حضور امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان، رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار بیان کرد: رسانه ها از گذشته تاکنون پیام آور ایده ها، اندیشه های نو، ارزش ها، هنجارها و رفتارها بوده اند، با فراگیر و عامه پسند شدن رسانه هایی از قبیل تلویزیون؛ شبکه های اجتماعی و اینترنت رسانه ها به عنوان عضو بیگانه پذیرفته شده هر خانواده در آمدند.

رسانه ها پل ارتباطی و وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشر هستند

محمدپور با اشاره به ارتباط رسانه ها با مخاطبان افزود: رسانه ها به مخاطبان خود می گویند به چه و چگونه بیاندیشند و از این طریق بدون هیچ مانعی بر افکار عمومی، سلایق فردی و اجتماعی و رفتارهای فرد و جامعه تاثیر می گذارند همچنین رسانه ها پل ارتباطی و بلکه وسیله تسلط بر افکار، اراده و احساسات بشر دوران معاصر به شمار می آیند و این ویژگی رسانه ها سبب شده در جهان امروز قدرت برتر از آن کسانی باشد که توان مدیریت بهتر و کار آمدتری در تولید محتوای رسانه ها داشته باشند.

دشمن شناسی رمز پایداری در برابر تهدیدات است

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: برای قدم گذاشتن در مسیر درست، نیاز به شناخت کامل دشمن است و اگر دشمن تاکنون نتوانسته انقلاب اسلامی ایران را شکست دهد به دلیل مدیریت حرکتی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اصولی است که انقلاب بر پایه آن ها بنیان شده است.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان دلایل شکست نهضت های قبل از انقلاب را عنوان کرد و گفت: عدم توجه و شناخت دشمن و به حاشیه راندن علما از عوامل شکست نهضت های قبل از انقلاب اسلامی است که برای مثال از علل شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت، اعتماد و پناه بردن دکتر مصدق به آمریکایی ها و ایجاد اختلاف و تفرقه بین دکتر مصدق و آیت الله کاشانی توسط انگلیسی ها بود، لذا دشمن شناسی یکی از عوامل بسیار مهم در به نتیجه رسیدن نهضت ها است.

شبکه‌های اجتماعی به یک نوع تهدید تبدیل شدند

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر توجه به تهدیدات حوزه های مختلف اذعان داشت: باید در همه حوزه ها به تهدیدها توجه کرد و آن ها را جدی گرفت به عنوان مثال شبکه های اجتماعی که به یک تهدید تبدیل شده است، هر چند بی نیاز از آنها نیستیم ولی در کنار فرصت هایی که ایجاد می کنند باید به تهدیدات آنها هم توجه کرد.

تحریم، یکی از طیف های تهدید دشمن علیه کشورمان است

محمدپور تصریح کرد: هجمه های فرهنگی، سیاسی، حملات زیستی،هسته ای، شیمیایی و تحریم ها به عنوان طیف های مختلف تهدید دشمن علیه کشور است، همچنین امروز حتی از علم ژنیتک برای برخورد با جهان اسلام بهره برداری می شود، البته در بعد نیروهای مسلح مشکلی نداریم و از سایت های موشکی بسیار قوی برخوردار هستیم که می توانیم مقابل تهدیدات ودشمنان بایسیتم اما در بخش های نرم یعنی فرهنگی و اجتماعی نیاز به هوشیاری داریم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه در پدافند غیر عامل مستلزم به کارگیری از جنگ افزار نبوده، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار محسوب می شود

محمدپور پدافند غیرعامل را یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار نام برد و گفت: با تاکید بر اینکه مباحث پدافند غیرعامل از نیازهای ضروری در جامعه امروز است شایسته است با آموزش و فرهنگ سازی مناسب مردم نیز با الزامات پدافند غیر عامل بیشتر از گذشته آشنا شوند و در اجرای سیاست های این حوزه مشارکت فعال داشته باشند زیرا عرصه ای که مردم در آن خودشان همکاری داشته باشند، موفقیت در آن حوزه بیشتر خواهد بود.

در ادامه رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به تهدیدات پیش روی بشر اذعان داشت: بر اساس تهدیداتی که متوجه بشر است در مقابل هر آفندی می توان واکنش نشان داد که از جمله مقابله ها یکی پدافند عامل و دیگری غیرعامل محسوب می شوند.

رسانه ها رکن اصلی پدافند غیرعامل هستند

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه رسانه ها را رکن اصلی پدافند غیرعامل نامید و گفت: رسانه های غربی جمهوری اسلامی را همواره به ناتوانی خطاب می کنند تا از این طریق به خواسته های اقتصادی و اجتماعی خود برسند و جامعه را دچار مشکل سازند.

امروزه آمادگی در برابر هجوم رسانه های غربی یک نوع پدافند غیرعامل است

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: امروزه آمادگی در برابر هجوم رسانه های غربی یک نوع پدافند غیرعامل است که باید با نزدیک کردن مردم به حاکمیت میزان تاثیر گذاری رسانه های غربی بر مردم را صفر کرده و در این راه رسانه ها می توانند موفق عمل کنند.

Share