در حال خروج از کشور

دستگیری «شهرام جزایری» در محموله قاچاق انسان!

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مشرق، علیرضا رادفر اعلام کرد: جزایری همراه با چند نفر افغانستانی قصد داشت با مخفی شدن در داخل یک کامیون به صورت قاچاقی از مرز ایران به سمت ترکیه خارج شود که توسط دستگاه «ایکس ری» شناسایی و دستگیر شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جزایری پس از دستگیری خودش را تبعه افغانستان معرفی کرده بود، اظهار داشت: وی به هویت خود اعتراف کرده و در حال بازپرسی است.

 شهرام جزایری که ۱۳ سال از عمر خود را در زندان سپری کرده است، بزرگ‌ترین و پر سر و صداترین پرونده دهه هشتاد را دارد و سال گذشته در گفت و گو با رسانه های ارتباط جمعی گفته بود که باید برای کار اقتصادی از ایران برود.

آذربایجان غربی در ۲ دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تلاش برخی از افراد برای خروج غیرمجاز روبرو بوده است.

امروزه گمرک بازرگان به تجهیزات مدرنی چون «ایکس ری» و مرزهای این استان به امکانات روز اعم از دوربین های الکترونیکی و اپتیکی مجهز شده و با ایجاد و ساخت برجک های کاربردی در گذرگاه ها از تردد غیرمجاز جلوگیری شده است.

Share