کمیسیون بهداشت، محیط زیست شورای شهر رشت؛

تصویب قانون سختی کار برای پرسنل آرامستان | معاون برنامه ریزی شهرداری سهل انگاری را کنار بگذارد

در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به تصویب قانون سختی کار برای پرسنل سازمان آرامستان شهرداری رشت تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امیدوارم همه ما جزو پیروان راستین ائمه معصوم(ع) بوده و همواره در تمامی کارهایمان از فرامین این بزرگواران تبعیت کنیم.

فاطمه شیرزاد با تقدیر از تلاش های مجموعه آرامستان شهرداری رشت افزود: نوع فعالیت واحد معراجیان سازمان آرامستان شهرداری رشت انسانی و اسلامی بوده و از زحمات این مجموعه سپاسگذارم.

وی با بیان اینکه تقدیر از پرسنل آرامستان باید در طول سال مورد توجه باشد تصریح کرد: واحد معراجیان سازمان آرامستان شهرداری رشت به واسطه نوع شغل همواره در معرض ابتلا به انواع بیماریها و مشکلات روحی قرار داشته و امیدوارم با ارائه خدمات بیشتر به پرسنل این سازمان بتوانیم بخشی از مشکلات آنان را برطرف کنیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه افراد داغدار به واسطه نوع خدمات سازمان آرامستانها در ابتدا به آن مراجعه می کنند افزود: پرسنل سازمان آرامستان تحت فشارهای روحی و روانی به واسطه نوع شغلشان قرار دارند.

شیرزاد با تاکید به برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی و اردوهای زیارتی برای پرسنل سازمان آرامستان بیان کرد: برپایی اردوهای فرهنگی و زیارتی موجب افزایش انگیزه در پرسنل این سازمان برای فعالیت بهتر می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به افتتاح فاز نخست سرویس بهداشتی در گلزار شهدای رشت اشاره کرد و گفت: این پروژه تا پایان هفته جاری به بهره برداری می رسد.

شیرزاد با بیان اینکه ایجاد درمانگاه شهرداری رشت باید در اولویت باشد تصریح کرد: این مساله در شورای چهارم رشت نیز مطرح شده و احداث این درمانگاه در سازمان آرامستان جزو الزاماتی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: سازمان آرامستان مکانی مقدس بوده و در جلسه امروز کمیسیون از پرسنل واحد معراجیان سازمان آرامستان شهرداری رشت تجلیل می شود.

شیرزاد به مبحث سختی کار در سازمان آرامستان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: مکاتبات فراوانی به منظور تصویب قانون سختی کار برای پرسنل سازمان آرامستان شهرداری انجام شده اما تا کنون این مهم به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به استقرار حوزه پزشکی قانونی در سازمان آرامستان شهرداری رشت تصریح کرد: با این اقدام امور مربوط به این سازمان سرعت بیشتری به خود گرفته و مشکلات این حوزه تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

شیرزاد به تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی سازمان آرامستان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به بازنشستگی برخی از پرسنل این سازمان باید هر چه سریعتر موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی آرامستان رشت بررسی شود.

وی با تاکید به حضور خیرین سلامت در بخش آرامستان شهرداری رشت افزود: بحث همسطح سازی وادی تازه آباد باید در دستور کار قرار گرفته و احداث ساختمان اداری وادی تازه آباد نیز باید سرعت بگیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به بهره برداری از فن آوریهای جدید در بخش اداری سازمان آرامستان شهرداری رشت بیان کرد: امیدوارم به زودی و با راه اندازی اتوماسیون اداری این سازمان از سیستم دستی کاملا خارج شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و با قدردانی از حضور پرسنل واحد معراجیان سازمان آرامستان شهرداری رشت در جلسه امروز اظهار کرد: از رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به منظور برگزاری این جلسه تشکر می کنم و معتقدم فعالیت در سازمان آرامستان نوعی عبادت است.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به اینکه در سازمان آرامستان فضای غم و اندوه حاکم است افزود: نحوه فعالیت غسال ها بسیار سخت بوده و این افراد همواره مورد هجمه خانواده های داغدار بوده و این اتفاقات بر روحیه آنان تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه تجلیل از خدمات این افراد باید تداوم داشته باشد گفت: معتقدم هیچ کدام از سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت نباید امتیاز بیشتری به لحاظ دریافت اضافه کاری و غیره نسبت به پرسنل آرامستان دریافت کنند.

حاجی پور با تاکید بر اینکه وضعیت استخدامی پرسنل آرامستان شهرداری رشت باید تعیین تکلیف شود بیان کرد: این افراد به واسطه شغلشان در معرض ابتلا به بیماری های فراوانی هستند و سلامت آنان باید همواره مورد توجه بوده تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه به واسطه ضرورت شغل پزشکی و درگیر بودن با مشکلات بیماران با نحوه فعالیت واحد معراجیان سازمان آرامستان بیگانه نیستم اظهار کرد: افراد فعال در این بخش از سازمان آرامستان به غیر از درگیری جسمی ممکن است با مشکلات روحی نیز مواجه شوند.

بهراد ذاکری با بیان اینکه حضور این افراد در ساعات اداری چندین برابر اضافه کاری دیگر سازمانها سخت و طاقت فرسا است افزود: سختی کار در سازمان آرامستان قابل تامل است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آرامستان تبعیدگاه نیست گفت: متاسفانه هرگاه میخواهند پرسنلی را تنبیه کنند به سازمان آرامستان هدایت می کنند و این در حالی است که فعالیت در این سازمان نیازمند داشتن شرایط ایده آل به لحاظ روحی و جسمی است.

ذاکری با عذرخواهی از پرسنل آرامستان شهرداری رشت به واسطه وجود برخی از مشکلات بیان کرد: حفظ سلامت پرسنل این سازمان باید در اولویت باشد.

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با قدردانی از پرسنل سازمان آرمستان شهرداری اظهار کرد: قرار بود با تشکیل شرکت سهامی خاص مشکلات کارگران شهرداری رشت در بخش های مختلف برطرف شود و از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا انتظار دارم با جدیت به این مساله ورود کند.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه معاون برنامه ریزی شهرداری رشت سهل انگاری را کنار بگذارد گفت: مهدی اخوان سهل انگاری را کنار گذاشته و نسبت به انجام مقدمات راه اندازی شرکت سهامی خاص به منظور ساماندهی نیروهای شرکتی شهرداری رشت اقدام کند.

عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صمیمیت و وفاق خوبی در پرسنل سازمان آرامستان برقرار است اظهار کرد: پرسنل این سازمان همواره صبور و پرتلاش بوده اند.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه به واسطه برگزاری جلسه امروز از ریاست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا سپاسگذارم افزود: پیشنهاد می کنم به منظور رفع برخی از دغدغه های روحی پرسنل سازمان آرامستان شهرداری رشت به واسطه نوع فعالیت آنان تفاهم نامه ای با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت منعقد شده و بر اساس آن برای اوقات فراغت پرسنل این سازمان برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم بتوانیم گام های موثری در راستای رفع مشکلات پرسنل سازمان آرامستان برداشته شود بیان کرد: فضای مشاوره باید برای پرسنل این سازمان ایجاد شود .

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با قدردانی از کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای به دلیل توجه به عملکرد تمامی واحدهای سازمانهای زیر مجموعه شهرداری رشت اظهار کرد: تدفین در سطح شهر از سال گذشته ممنوع اعلام شده است.

حامد بشردانش افزود: باید هر چه سریعتر نسبت به خارج کردن جایگاههای تدفین از داخل شهر اقدام شود.

وی به انجام خدمات رایگان توسط سازمان آرامستان تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم شرایط ارائه خدمات رایگان در سازمان آرامستان شهرداری رشت برای شهروندان بی بضاعت نیز بیش از گذشته فراهم شود.

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اینکه واحد معراجیان سازمان در ساعات غیر اداری نیز مشغول فعالیت هستند اظهار کرد: از اقدام کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا که همواره نگاه حمایتی به این سازمان داشته سپاسگذارم.

سهراب راستگو با بیان اینکه تلاش خود را به منظور رفع مشکلات پرسنل آرامستان به کار گرفته ایم افزود: تعمیر و بازسازی سیستم روشنایی وادی تازه آباد، اجرای آسفالت در محوطه سازمان، نصب مبلمان شهری در وادی دولت آباد، گل کاری و ایجاد فضای سبز در ساختمان اداری ، واکسینه کردن پرسنل سازمان از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام شده است.

وی به واکسینه کردن پرسنل آرامستان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: کنترل سلامت پرسنل سازمان آرامستان شهرداری رشت طی یکسال اخیر انجام شده است.

راستگو با اشاره به فعالیت واحد پزشکی قانونی در داخل سازمان آرامستان بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ سردخانه در سازمان وجود دارد و به منظور مواجهه با شرایط بحرانی باید سیلویی نیز آماده سازی شده تا در مواقع ضروری مورد استفاده واقع شود.

وی به ساخت غرفه های تجاری در وادی دولت آباد اشاره کرد و گفت: غرفه سنگ تراشی، چاپ اعلامیه و غیره به منظور سهولت در امور در این سازمان جانمایی شده است.

مدیر عامل سازمان آرامستان شهرداری رشت با قدردانی از پیگیری های رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به منظور پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل آرامستان شهرداری رشت بیان کرد: تمامی حقوق و مزایا و حق بیمه پرسنل سازمان آرامستان شهرداری رشت تا کنون پرداخت شده است.

Share