در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال روستایی لنگرود مطرح شد:

تسهیلات اشتغال روستایی به دست کسانی برسد که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال روستایی شهرستان لنگرود گفت: هدف ما ایجاد اشتغال برای روستاییان است و لازم نبود در آیین نامه نوشته شود اشتغال حتما به دست خود روستایی انجام شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدرضا جوادپور، فرماندار لنگرود در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال روستایی ضمن نارضایتی از میزان پرداختی ها گفت: در شهرستان از ۱۵ میلیارد تومان حدود ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و این برای شهرستان لنگرود نامناسب است زیرا لنگرود جز اولین شهرستان هایی بود که پروژه اشتغال روستایی را شروع کرد.

تسهیلات به دست کسانی برسد که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند

وی با تاکید بر مغتنم شمردن فرصت باقی مانده گفت: خواسته من از مدیرعامل تمامی بانک ها کمک کردن در فرصت باقی مانده است زیرا ممکن است فردا یک آیین نامه دیگری بیاید و ما شرمنده مردم شویم.

فرماندار لنگرود گفت: دقت و سرعت را نمی‌خواهیم قربانی سهم مدنظر کنیم زیرا سرعت ندادن به کار باعث عقب ماندن از پروژه هایی با اعتبار زیاد است.

وی افزود: تلاش ما این است که پول دست کسانی برسد که واقعا می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند و فرصت طلبان نتوانند در این مسیر سو استفاده کنند.

هدف ما ایجاد اشتغال برای روستاییان است

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال روستایی شهرستان لنگرود گفت: اشتغال روستایی همانند یک تمرین است که با تلاش همدیگر یک خروجی مثبت را می توانیم در شهرستان تکرار کنیم.

لاهوتی با نارضایتی از دستورالعمل ها و آیین نامه ها گفت: قانون بهتر نوشته شده اما در دستورالعمل ها و آیین نامه ها خودمان شرایط را سخت می‌کنیم.

وی افزود: هدف ما ایجاد اشتغال برای روستاییان است و لازم نبود در آیین نامه نوشته شود اشتغال حتما به دست خود روستایی انجام شود.

لاهوتی در خصوص عملکرد این طرح گفت: نه تنها عملکرد استانی خوب نبوده عملکرد کشوری هم رضایت بخش نبوده است.

وی در این خصوص با اشاره به رتبه پنجم شهرستان لنگرود گفت: در لنگرود قبل به تصویب رسیدن این قانون ما شروع به جمع کردن پرونده ها کردیم اما تنها ۶میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان از ۱۵میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده را توانستیم دریافت کنیم.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با اشاره به فقر موجود در روستاهای گیلان گفت:در زیر این پوشش سبز، فقر خوابیده است و زندگی روستاییان ما در چند هکتار باغ چای و مزرعه کشاورزی خلاصه شده است.

Share