نماینده مردم آستانه‌اشرفیه:

تدبیر دولت برای پیش فروش سکه ۶ تن از ذخایر طلای کشور را به تاراج داد

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به عدم کارایی و نتیجه معکوس برخی از سیاست‌های دولت گفت:‌ تدابیر دولت جهت پیش فروش سکه، ۶ تن از ذخایر طلای کشور را به تاراج داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدحسین قربانی اظهار داشت:‌ بسیاری از تدابیر دولت برای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی به جای نتیجه مثبت به ضرر کشور تمام شد به طوری که این سیاست‌ها در حوزه ارز و سکه بسیاری از ذخایر طلا و ارز کشور را به تاراج داده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس بی‌ثباتی بازار و نوسانات ارزی را از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه دانست و عنوان کرد:‌ دولت برای ساماندهی به این اوضاع پیچیده،‌ برنامه‌هایی را پیاده کرد که نه تنها هیچ فایده‌ مثبتی در بر نداشت بلکه به ضرر کشور نیز تمام شد.

قربانی با اعلام این مسئله که تمام مشکلات موجود با تغییر و تحول در تیم اقتصادی دولت حل نمی‌شود تصریح کرد:‌ بسیاری از معضلات امروز جامعه ما به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی به نوعی از حوادث خارجی و برخی تغییر و تحولات در مناسبات بین‌المللی نشأت می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عدم دقت دولت در بحث اعمال کنترل و نظارت‌ها را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباهی که تیم اقتصادی دولت برای به‌وجود آوردن توازن و تنظیم بازار به آن دست زد،‌ ارائه راه‌حل پیش فروش سکه بود.

وی با اعلام این خبر که پیش فروش سکه بالغ بر ۶ تن از ذخایر طلای کشور را به تاراج داده است اظهار داشت:‌ با اتخاذ و اجرای اینگونه سیاست‌های اشتباه توسط تیم اقتصادی دولت، نه تنها نتیجه لازم در بازار رخ نداد بلکه کشور دچار ضرر و زیان‌های بسیار هنگفتی نیز شد.

‌نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تک نرخی کردن دلار را نیز یکی دیگر از تصمیمات اشتباه دولت اعلام کرد و گفت:‌ تبعات اجرای این برنامه نیز همچون قضیه پیش فروش سکه‌ها نه تنها هیچ تأثیر مثبتی در بازار ایجاد نکرد بلکه پیامدها و تبعات بسیار منفی در اقتصاد بر جای گذاشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دلیل بسیاری از این مشکلات را کج سلیقگی و بی‌تدبیری ارکان اقتصادی دولت خواند و عنوان کرد:‌ عدم نظارت دولت در زمینه ارز مسافرتی موجب شد بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی حتی برای صندلی‌های خالی خود نیز ارز دریافت کنند.

قربانی با بیان این مسئله که حیف و میل‌های بسیاری در حوزه اعطای ارز انجام شده است تصریح کرد:‌ این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که کشور در زمینه واردات برخی از داروهای خاص،‌  مواد اولیه ساخت دارو و یا تأمین ارز برای دانشجویان دچار مشکلات شدیدی است.

Share