سالاری در حاشیه عیادت از بیماران بیمارستان امام‌ خمینی(ره):

تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا باید به سرعت پیگیری شود

استاندار گیلان همزمان با عید سعید قربان با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا از بیماران عیادت کرد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی به بیماران قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در حاشیه عیادت از بیماران و بازدید از بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی امام خمینی(ره) صومعه سرا که با همراهی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فرماندار و برخی دیگر از مسئولان شهرستان صومعه سرا صورت گرفت، با کادر درمانی دیدار و گفت و گو کرد و طی نشستی به بررسی آخرین وضعیت این پروژه پرداخت.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت تکمیل بخش اورژانس این بیمارستان، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی منابع اعتباری لازم تامین شده است و امیدوار هستیم که امسال حداقل یکی از ۴ طبقه را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستان صومعه سرا در حال حاضر ۵۰ درصد است، افزود: ظرفیت پذیرش این بیمارستان نسبت به مراجعاتی که وجود دارد بسیار بالاتر است و البته این به معنای بی نیازی از تجهیزات و کادر درمانی بیشتر نیست.

سالاری خاطرنشان کرد: استفاده نشدن از حداکثر ظرفیت پروژه ها می تواند در آینده موجب بروز نواقص شود از اینرو تجهیز این بیمارستان و تکمیل اورژانس باید به سرعت پیگیری شود.

استاندار گیلان همچنین افزایش تعداد پزشکان متخصص و کادر درمان بیمارستان صومعه سرا را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه به اجرای طرح نظام ارجاع بصورت پایلوت در شهرستان صومعه سرا اشاره و تصریح کرد: برقراری نظم و انضباط در خانه های بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی درمانی که به صورت غالب ارجاع از این مکان ها صورت می گیرد، ضرورت دارد.

سالاری نسبت به اجرای موفقیت آمیز طرح نظام ارجاع در شهرستان صومعه سرا و تعمیم این طرح به کل کشور ابراز امیدواری کرد .

استاندار گیلان با بیان اینکه مباحث تخصصی و کارشناسی در نشست با دست اندرکاران بهداشت و درمان شهرستان صومعه سرا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: برای انجام حمایت های لازم در بخش درمان و انتقال خون آمادگی کامل داریم.

Share