عباسی در نطق میان دستور:

بیکاری با گزارش‌های مرکز آمار حل نمی‌شود|با پدیده پزشک تاجر و تاجر پزشک مواجه‌ایم

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مشکل بیکاری با ارائه گزارش های مختلف مرکز آمار حل نمی شود و باید برای حل آن راهکارها، راهبردها و استراتژی های اساسی تعریف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: مشکل بیکاری با ارائه گزارش های مختلف مرکز آمار حل نمی شود و بایستی برای حل آن راهکارها، راهبردها و استراتژی های اساسی تعریف شود؛ شورای عالی اشتغال و قرارگاه اقتصاد مقاومتی چه راهکار و راهبردی برای برون رفت از معضل بیکاری جوانان پیش بینی کرده اند؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های دولتی برای بالا رفتن سن ازدواج و استخدام و شرایط سختی که  برای به کارگیری جوانان وجود دارد چه راهکاری در نظر گرفته اند؛ تغییر شرایط سنی برای ورود به کار و ازدواج، اصلاح رویه دریافت و پرداخت تسهیلات سیستم نظام بانکی، پرداخت تسهیلات کم بهره، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان، همکاری بیمه امور مالیاتی بانک ها به تولیدکنندگان به ویژه در گردشگری و هتلداری و سایر امور مرتبط که در فشار و تنگنا هستند از الزامات است که متاسفانه کسی به داد آنان نمی رسد.

عباسی بیان کرد: جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا به ویژه محصولات کشاورزی مانند چای برنج از جمله مسائلی است که به توجه نیاز دارد زیرا مشخص نیست چند درصد برنج و چای وارداتی از مبادی قانونی وارد می شود برنج کاران عزیز پس از ماه ها انتظار خواهان ایجاد شرایط مناسب در قیمت گذاری توافقی هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه حداقل اقدامی که وزارت ورزش و جوانان می تواند انجام دهد ایجاد بستر مناسب برای ورزش جوانان و تلاش برای شکوفایی استعدادهای آنان است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه باید فضاهای ورزشی را توسعه دهد.

عباسی خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: همکاران گرامی در گذشته به هر دلیل فقر تنگدستی و نبود بهداشت انواع بیماری های واگیردار مانند وبا، حصبه و طاعون جان انسانها را می گرفت اما امروز انواع سرطان و بیماری های غیرواگیردار مانند دیابت، چاقی، فشار خون و.. جان مردم را به خطر انداخته است آیا طرح تحول سلامت با حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه از دولت و مردم موفق بوده است؟

وی با بیان اینکه مردم محروم در شهرستان ها و تهران سرگردان و حیران به دنبال پزشک معالج هستند، ادامه داد: تا کی باید از این وضعیت را تحمل کرد کمیسیون بهداشت و درمان با نظارت کاری کند.

عضو فرکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه امروز با پدیده پزشک تاجر و تاجر پزشک مواجه شده اند عنوان کرد: این روزها همه به دنبال هدایت بیماران به سوی بیمارستان‌های خصوصی هستند و هزینه‌های درمان را به مردم تحمیل می‌کنند. شهرستان‌های اینجانب املش و رودسر هیچ سهمی از طرح تحول سلامت ندارند و تنها بیمارستان املش، فقط تابلو دارد و بیمارستان فاقد  دستگاه سی‌تی‌اسکن هستند.

وی خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: مردم شمالی کشور به ویژه شهرستان‌های رودسر و املش با ۱۲۰۰ متر بارش سالانه از نوشیدن یک لیوان آب شرب سالم محرومند؛ روستاییان در حال مهاجرت به شهرها هستند و در شهرها نیز به دلیل کمبود آب شرب نارضایتی و ناراحتی در بین مردم موج می‌زند.

عباسی با بیان اینکه پروژه ساخت سد پلرود به کندی حرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: زمین‌های اطراف سد تملک نشده‌اند و شبکه‌های انتقال آب به مناقصه نرفته‌اند، بسیاری از روستاییان منتظر هستند تا آب مورد نیاز خود را از طریق تانکرهای آب تأمین کنند. مردم تا کی منتظر حرکت جهادی باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: مردم عزیز شهرستان املش منتظر اتمام ساخت راه املش به شلمان هستند، با وجود اینکه این راه کوتاه است اما اعتبار کافی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود؛ تسریع در ساخت راه کلای چای به قزوین با توجه به اینکه ردیف ملی دارد از الزامات است.

وی با بیان اینکه وضعیت محیط زیست در استان‌های شمالی کشور فاجعه‌آمیز است، افزود: استان‌های شمالی به محلی برای انباشت زباله تبدیل شده‌اند، سرازیر شدن شیرابه به سفره‌های آب زیرزمینی و در نتیجه رودخانه‌ها و دریاچه خزر در نهایت انواع بیماری های صعب‌العلاج و گوارشی را برای مردم به همراه دارد.

نماینده مردم رودسر و املش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر کشور و دولتمردان تا چه زمانی به وضع زباله شهرهای شمالی رسیدگی نمی‌کنند جان انسان‌ها به خطر افتاده و هزاران بیماری ناشناخته به انسان‌ها منتقل می‌شود.

Share