امام جمعه آستارا:

به‌جای وزیر کار باید وزیر اقتصاد استیضاح می‌شد | خیانت در مکتب اسلام جایی ندارد

امام جمعه آستارا اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و مدیران ما کجا تشریف دارند؟ نعوذبالله می‌گویند که وضعیت حجاب در سواحل دارد تبدیل به زمان شاه و طاغوت می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به در پیش بودن شهادت امام محمد باقر(ع) و سفارش به تقوا و سخنی از این امام همام گفت: امام محمد باقر(ع) پنج اندرز و سفارش به مومنان دارند که اولین آن قبیح بودن ظلم بوده و در تمام ادیان و از منظر تمام انسان‌های عاقل ظلم‌کردن قبیح است و باید جلوی ظالم ایستاد.

حافظ نیا در بخش دیگر سخنان خود ایستادگی مقابل ظالم را مهم دانست و تصریح کرد: اسلام دین عدالت است و در اجرای احکام الهی هم حد و حدود مجازات رعایت شده و هیچ کس را بیشتر از حدش مجازات نمی کنند.

خیانت در مکتب اسلام جایی ندارد

امام جمعه آستارا دوری از خیانت مهم عنوان کرد و گفت: خیانت در مکتب اسلام جایی ندارد و اگر کسی به شما خیانت کرد شما خائن نباشید.

خطیب جمعه آستارا سومین بخش سخنان خود را در باب توفیق عمل نیک ذکر کرد و گفت: انسان نباید نیاز به تعریف و تمجید بابت اعمال نیک خود داشته باشد و کارهای خود را فقط برای رضای خدا انجام بدهد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دهه اول ذی الحجه که معروف به دهه عارفان است، گفت: عرفا از این ده شب استفاده بی شمار کرده و برای بندگی حق تلاش ویژه می‌کردند، ما نیز باید از این روزهای معنوی برای رسیدن به کمال باید استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: زبان از تلاش‌های آزادگان در دوران اسارت قاصر است.

وی افزود: تحمل کردن حتی یک روز اسارت، شکنجه و دوری از وطن را تحمل کردن بسیار سخت است و نباید به سادگی از کنارش آن گذشت.

متأسفانه نگاه به آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا تغییر کرده است

خطیب جمعه آستارا گفت: متاسفانه ورق برگشته و برخی مسئولین نگاه دیگری به آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا دارند، آیا نمی دانید جوانی چیست؟ افرادی که ۲۰ ساله رفتند و ۳۰ ساله برگشتند را نمی توان درک کرد. ما مدیون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستیم و خیلی ها در تلاش هستند که این افرادرا فراموش کرده ولی خودشان گم می‌شوند.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: هر قدر در اختیار این بزرگان باشیم نمی توانیم یک ساعت زندگی آنها را تحمل کنیم، این افراد نهایت سختی ها را برای وطن تحمل کردند؛ مگر می‌شود این عزیزان را نادیده گرفت؟

حافظ نیا گفت: مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) به صورت متمرکز و شهرستانی در مسجد میرزای آستارا روز شنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به در پیش بودن روز عرفه گفت: عرفه روز بسیار بزرگی است و روزه گرفتن در این روز مستحب و دعای عرفه هم در این روز در آستارا از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

مسجد را نباید خالی گذاشت | مساجد به محل مجالس ترحیم تبدیل شده است

حجت‌الاسلام حافظ نیا با انتقاد از برخی مومنان اظهار کرد: مسجد را نباید خالی گذاشت و متاسفانه این خانه‌های خدا به محل مجالس ترحیم تبدیل شده، اقامه نماز جماعت کمرنگ شده و مومنان نباید به دلیل برخی مشکلات مساجد را خالی بگذارند.

حافظ نیا با تبریک عید قربان گفت: نماز عید قربان راس ساعت ۸ صبح در مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد و عزیزان در بحث سلامت قربانی ها دقت کرده و حتما با مشورت دامپزشکی جلوی مشکلات را بگیرند.

دستگاه‌های نظارتی و مدیران ما کجا تشریف دارند؟

خطیب جمعه آستارا در ادامه با انتقاد از وضعیت حجاب در سواحل گفت: وضعیت سواحل از لحاظ کشف حجاب تاسف بار است.

وی همچنین ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی و مدیران ما کجا تشریف دارند؟ نعوذبالله می‌گویند که وضعیت حجاب در سواحل دارد تبدیل به زمان شاه و طاغوت می شود.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه نباید دچار غفلت شویم، اظهار کرد: به وضعیت حجاب در سواحل باید رسیدگی شد و متولیان امر و مردم باید به میدان بیایند.

امر به معروف و نهی از منکر مرده است

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مرده است، تأکید کرد: ترس برای اجرای دستور الهی معنا ندارد.

حافظ نیا با اشاره به اینکه فقط ایجاد یک محیط آرام مهم نیست، اظهار داشت: رک می‌گویم، این اعمال در مملکت اسلامی و شهر ۱۶۰ شهید هیچ توجیهی ندارد و منتظر رسیدگی متولیان امر هستیم. کسی که این ناهنجاری ها را نبیند خائن است.

تغییر تیم دولت از مطالبات مردم است

امام جمعه آستارا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: عمده مشکلات اقتصادی ما ریشه داخلی داشته و از نحوه مدیریت دستگاه‌های ما نشأت می‌گیرد.

وی یکی از مطالبات مردم را تغییر در تیم مدیران وزارت‌های اقتصاد، کشاورزی، صنایع و معادن و برخی مدیران دیگر دانست و افزود: دولت باید با قدرت به کار خود ادامه دهد و با دادن تغییرات در بدنه خود برای مردم کار کنند.

حافظ نیا با بیان اینکه به‌جای وزیر کار باید وزیر اقتصاد استیضاح می شد، اظهار کرد: برخی بی‌تدبیری‌ها باعث ایجاد مشکلات در جامعه شده و افزایش قیمت‌ها مردم را ناراحت کرده است.

امام جمعه آستارا گفت: بنا به فرموده آقا نه جنگ می شود و نه با آمریکا مذاکره می‌کنیم زیرا با دولت زورگو نمی‌شود کنار آمد و اگر مذاکره کنیم دشمن پررو تر می شود.

وی با بیان اینکه نباید به آمریکا به هیچ وجه اعتماد کرد، اظهار داشت: در بحث اروپایی ها هم نباید معطل آنها ماند و جمهوری اسلامی ایران باید با اقتدار راه خود را ادامه دهد.

Share