رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رشت خبرداد

برگزاری جشنواره شبهای شکوه گیلانیان در جزیره کیش

میرزایی با تقدیر و تشکر از مدیران منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری چنین برنامه ای در جزیره زیبا کیش سبب آشنایی بیشتر با توانمندی های شهرستان رشت می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت به برگزاری جشنواره شبهای شکوه گیلانیان در جزیره کیش اشاره کرد و گفت:این جشنواره روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته جاری از ساعت ۲۰ الی ۲۴ در تالار شهر منطقه آزاد کیش در حال برگزاری است.

دبیر جشنواره شبهای شکوه گیلانیان با بیان این مطلب که شهرستان رشت به عنوان مرکز و نگین استان گیلان است، افزود: این شهرستان از ظرفیت های قابل توجه ای در حوزه گردشگری و بوم گردی صنایع دستی و خوراک برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت از قدمت بالا و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است، افزود: شهرستان رشت به عنوان مرکز استان گیلان هر ساله در ایام مختلف سال پذیرای میلیونی گردشگران است که عمده این مسافران از روستاهای شهرستان رشت و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن می کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری بسیار مناسبی است، تصریح کرد: شهرستان رشت نیازمند توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و تقویت درآمدهای مردمی از این صنعت است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت اقدامات بسیار مناسبی در جهت رونق صنایع دستی انجام داده است، افزود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و تنوع خوراکی آن جهت ارائه و تشویق به حضور گردشگران در جای جای این شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه اجرای شعر و موسقی، آیین های بازی های سنتی و نمایشگاه عکس و صنایع دستی در چارچوب قوانین کشور برگزار می گردد، اعلام کرد: این برنامه با همکاری شورای اسلامی شهر رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و حمایتهای فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

میرزایی با تقدیر و تشکر از مدیران منطقه آزاد کیش افزود: برگزاری چنین برنامه ای در جزیره زیبا کیش سبب آشنایی بیشتر با توانمندی های شهرستان رشت می گردد.

دبیر جشنواره شکوه گیلانیان با اشاره به اینکه با چنین اقداماتی میتوان جهت توسعه شهرستان، نسبت به جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری و جذب بیشتر و توزیع گردشگران آن در تمامی نقاط شهرستان اقدام کرد، افزود: از همه مردم ایران و گیلانی های مقیم سراسر کشور و همشهریان عزیز رشتی و گیلانی دعوت می کنیم تا در این جشنواره حضور فعال داشته و گرما بخش شب‌های شکوه گیلانیان در جزیره زیبای کیش باشند.

Share