رئیس پلیس راه گیلان خبر داد:

برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستاها اجرا می شود

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان موتورسواران و عابران پیاده را در حوادث جاده ای آسیب پذیر دانست و گفت: در تلاش هستیم با اجرای برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستاها، خطرات ناشی از حوادث جاده ای را در استان کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین محمدپور غروب چهارشنبه در همایش راکبین موتورسیکلت که در مسجد جامع روستای پینچاه آستانه اشرفیه برگزار شد، ۶۵ درصد از تلفات حوادث جاده ای استان را مربوط به موتورسواران و عابران پیاده خواند و افزود: این استان در تصادفات موتورسیکلت، رتبه دوم و در تصادفات عابران پیاده رتبه اول کشور را دارد.
وی ادامه داد: پلیس راه گیلان در نظر دارد از طریق برنامه های چهره به چهره، روستاییان را با نحوه مناسب استفاده از موتورسیکلت و دیگر وسایط نقلیه آشنا سازد و در این راه از ظرفیت رسانه ها بهره می گیرد.
سرهنگ محمدپور عدم استفاده از کلاه ایمنی را از عوامل مهم بروز حوادث تلخ در تصادفات جاده ای موتورسواران گیلان عنوان و اضافه کرد: موتورسواران هنگام رانندگی حتما از کلاه ایمنی مناسب استفاده کنند ضمن اینکه رعایت قوانین راهنمایی از سوی رانندگان خودرو، موتورسواران و نیز عابران پیاده ضروری است.
وی با دعوت از همه موتورسواران برای استفاده از کلاه ایمنی، به برخی تخلفات موتورسواران اشاره و خاطرنشان کرد: عبور از پیاده رو ها ، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسایط نقلیه ، حرکت در جهت مخالف وسایط نقلیه، انجام حرکات خطرناک و نمایشی، حمل بار نامتعارف، تک چرخ زدن و … از جمله این تخلفات است که در صورت مشاهده، برخورد قانونی صورت می گیرد.
در پایان این برنامه ۵۰ کلاه ایمنی به موتورسواران اهداء شد.
شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

Share