فرماندار رشت با انتقاد از عملکرد بانکها

برخی بانکها به دنبال منصرف کردن متقاضیان تسهیلات هستند|واحد تولیدی بدون چک برگشتی نداریم

احمدی تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی بدون چک برگشتی و معوقه نیستند بنابراین باید به آنها برای حفظ چرخه تولید کمک کنیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه برخی از بانکها به دنبال منصرف کردن متقاضیان تسهیلات هستند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که متقاضی را در مورد وثیقه نگران می‌کنند.

محمد احمدی افزود: پرونده هایی که در کمیته فنی استان و شهرستان تایید شده است در بانکها مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

احمدی با بیان اینکه باید تمام بررسی های لازم در مورد پروندها انجام شود، افزود: اگر متقاضی هم در مورد وام مورد درخواست خود کم کاری کند موظف هستید با برقراری تماس‌های مکرر علت را جویا شوید. بانکها پرونده ها را در استان نگهداری نکنند و به شعبات شهرستان ارسال نمایند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه نباید برای پرداخت تسهیلات منتی بر روی متقاضی گذاشته شود، گفت: وظیفه مسئولان و مدیران است که برای رفع مسائل و مشکلات مردم باید تمام تلاش خودمان را بکار بگیریم.

احمدی با بیان اینکه روش مدیریت در کتاب ها فقط نیست، گفت: هنر یک مدیر خوب آن است که در مسائل ها به درستی تدبیر و تصمیم مناسب بگیرد.

فرماندار رشت اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون حدود ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغال روستایی به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بخش اشتغال روستایی ۱۰ درصد نسبت به کل استان در شهرستان رشت صورت گرفته، گفت: در بخش اشتغال فراگیر ۸۵ درصد پرداختی شهرستان نسبت به استان انجام شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید طرح های خود را هرچه سریعتر اعلام کنند، تصریح کرد: هیچ محدودیتی در اعلام طرح ها از سوی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد.

وی گفت : تاکنون هیچ تحرکی از شهر صنعتی رشت و شهرک صنعتی سپیدرود ندیدیم و از صنعت و معدن با وجود واحدهای تولیدی که دارد انتظار تحرک بیشتری داریم.

احمدی تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی بدون چک برگشتی و معوقه نیستند بنابراین باید به آنها برای حفظ چرخه تولید کمک کنیم. از وظایف ذاتی دولتی ها تسهیل کردن کار ارباب رجوع است.

وی در ادامه افزود: بر اساس آمار، ۱۱۴ طرح اشتغال پایدار روستایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که پرداخت تسهیلات برای ۱۰ طرح انجام گرفته است.

احمدی با بیان این که ۱۰۹ طرح نیز به بانک کشاورزی معرفی و برای هشت طرح تسهیلات پرداخت شده، افزود: ۶۱ طرح به پست بانک معرفی و برای ۲ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: ۶۲ طرح به بانک توسعه تعاون معرفی شده که پرداخت تسهیلات برای یک طرح انجام گرفته، ۳۵ طرح به بانک ملی معرفی و تسهیلات برای سه طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، ۲۲۲ میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد تومان است گفت: از جلسات آتی موارد را به صورت مصداقی اعلام خواهیم کرد و دستگاهایی که تحرکی در این زمینه اشتغال نداشته باشند، دعوت نخواهند شد.

Share