دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان:

باید جلوی هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را بگیریم | آمریکا می‌خواهد با فشار بر مردم، دولت را ناکارآمد نشان دهد

امیر محمدپور گفت: آمریکایی‌ها می خواهند با ایجاد فشار بر مردم، دولت را ناکارآمد نشان دهند تا دولت جمهوری اسلامی ضربه بخورد و به گفته خودشان اگر تا پایان سال میلادی فشار بیش از حد آورند می توانند پیروز شده و اگر تا موعد مقرر نتوانند ایران پیروز خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای پدافند غیرعامل شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

باید جلوی هجمه‌های رسانه‌ای دشمن گرفته شود

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ابتدا با تبریک روز خبرنگار با اشاره به تاثیر رسانه در افکار عمومی گفت: امروز دشمن در بحث رسانه بسیار هزینه کرده و باید همیشه جلوی هجمه رسانه ای دشمن گرفته شود.

محمدپور با اشاره به موازنه سازی رسانه های مجازی داخلی و خارجی گفت: در کشورهای مختلف همچون چین و روسیه موازنه سازی و استفاده مردم از شبکه‌های مجازی داخلی کشورشان هستیم و باور غلط منافات داشتن فیلتر شبکه های مجازی با استفاده آزاد از اطلاعات باید برداشته شده و اولین وظیفه ما در این‌باره شناخت کامل دشمن است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان افزود: دشمن شناسی از عوامل مهم موفقیت بوده و طبق وصیت امام راحل (ره) نباید به دشمن اعتماد کرده و همانگونه که وصیت پدر بر فرزند واجب بوده وصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر ما واجب الامر است.

ترامپ یک بازاری بوده و در تجارت نتیجه بر هر عاملی مقدم است

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به شیطنت‌های آمریکا در سال های اخیر گفت: ترامپ یک بازاری بوده و در تجارت نتیجه بر هر عاملی مقدم است و نباید تصور کنیم که همه این برنامه‌ها زاییده تفکرات ترامپ بوده و آمریکایی ها دو هدف برای جنگ هیبریدی دارند اولین هدف مجبور کردن ایران به پذیرش اهدافشان و هدف دوم سوق دادن کشورمان به سمت جنگ داخلی است.

محمدپور اضافه کرد: آنها با هدایت یک جریان بدون رهبر در منطقه خواستار عدم شناسایی حرکاتشان و جلوگیری از پیش بینی فعالیت های شان سعی در عبور از لایه های امنیتی کشورمان دارند.

وی با اشاره به بخش دیگر عملیات آمریکایی ها گفت: در شبکه های مجازی همچون توییتر هدف قرار دادن صاحب‌نظران و افراد موجه و تاثیر آن بر افکار عمومی از دیگر بخش‌های تحرکات تحریک‌آمیز آنها است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اینکه امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حداکثر قدرت امنیتی و بازدارندگی کشورمان هستیم گقت: استراتژی که آمریکا برای ما تدارک دیده بسیار پیچیده بوده و کوچکترین حرکات ما را زیر نظر دارند و مهمترین حوزه آنها مردم است و نیازهای مردم را هدف قرار می دهند.

آمریکا می‌خواهد با فشار بر مردم، دولت را ناکارآمد نشان دهد

وی ادامه داد: آنها می خواهند با ایجاد فشار بر مردم، دولت را ناکارآمد نشان دهند تا دولت جمهوری اسلامی ضربه بخورد و به گفته خودشان اگر تا پایان سال میلادی فشار بیش از حد آورند می توانند پیروز شده و اگر تا موعد مقرر نتوانند ایران پیروز خواهد شد.

هر نقطه ضعف کوچکی را بیش از حد جلوه ندهیم | همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور در آستارا برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با ذکر هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و مردم گفت: دولت من و شما هستیم و برخورد من و شما نارضایتی یا رضایت را به وجود می آورد و وظایف همه در سه سطح ملّی، عملیاتی و رسانه ها این است که هر نقطه ضعف کوچکی را بیش از حد جلوه ندهیم تا موجب رضایت دشمن نشویم.

وی در پایان با اشاره به وضعیت منطقه ای شهرستان آستارا گفت: با وجود مرز دریایی، زمینی و ریلی حوزه پدافندی این منطقه مردم محور بوده و با توجه به زیرساخت‌های شهرستان آستارا با مساعدت استاندار گیلان همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور به میزبانی شهرستان در آذرماه برگزار خواهد شد و حکم ریاست این همایش به دکتر رنجکش داده می‌شود.

چاپ کتابچه پدافند غیر عامل شهرستان آستارا

در ادامه فرماندار آستارا خبر چاپ کتابچه پدافند غیر عامل این شهرستان با درج تمام اطلاعات و راههای مقابله با خطرات تهدید کننده را داد و گفت: تلاش برای اقدامات پیشگیرانه با همکاری دستگاه‌های عملیاتی اجرایی شده در فصل پاییز با برگزاری همایش ملی شورای پدافند غیرعامل از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد شد.

یونس رنجکش اضافه کرد: یکی از محورهای این همایش محوریت پدافند غیر عامل مردم بوده و مردم با دانستن نقش موثر خود در جلوگیری از تهدیدات کمک بسیاری در این حوزه می کنند و باید با افزایش دانش در این حوزه مشارکت حداکثری مردم را در این امر جذب کرد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و‌ همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share