به بهانه آخرین جلسه شورا

بانیان عدم پیشرفت شهر فومن کدامند | جلسات بدون خروجی، تنش زا و با حرفهای تکراری

چه فایده شهردار هیچ به نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضای شورا اهمیت نمی‌دهد چه برسد به رسانه های که ذهن بیدار جامعه هستند.

زهرا خوشگفتار:

مشکلات شورا و شهرداری فومن دامن گیر نماینده شد.

جلسه ۴۷ شورای اسلامی شهر فومن با حضور قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستانهای فومن و شفت فومن برگزار شد. هدف این جلسه که بررسی مشکلات شهرداری بود متاسفانه اعضای شورا و شهردار وظایف خود را از نماینده و فرماندار درخواست کردند.

بیش از ۷۰ درصد درخواستهای که در این جلسه عنوان شد وظایف شهرداری بوده و اعضای شورا و شهردار ناتوانمند دست کمک به سوی نماینده شهر و فرمانداری دراز کرده اند و آنچه را که بسیار تلخ می‌باشد توقعاتی از فرماندار و نماینده است که جز وظایف ذاتی شهرداری می‌باشد و برای رفع همین مشکلات و رفا حال شهروندان، شهرداری و اعضای شورا در مجموعه شهری تعریف شده است و اگر قرار است فرماندار و نماینده به مشکلات شهرداری هم بپردازد به وجود اوردن این نهاد غیر دولتی چه دلیل داشت؟
باتوجه به این که فرماندار شهرستان فومن و نماینده از اعضای شورا و شهردار یک برنامه و طرح درامدزا برای این نهاد غیر دولتی تقاضا کردند و هیچ برنامه ی در این خصوص نداشتند ما را یاد اوایل انتخاب عضو شورا غلام نیا به عنوان شهردار اشاره کرد که هیچ برنامه ای برای ارائه نداشت!!!!

نماینده شهرستان با تاکید براینکه در ماه اخیر سهمیه قیر شهرداری ها حذف شده است، از اعضا شورا و شهرداری برنامه ریزی با دیگر شهرداری خواست که با سرمایه چند شهرداری یک کارخانه اسفالت برای شهرداری را استارت بزنید تا این مشکل برای شهراری حل شود. اختلافات شورای شهر به حدی است که یکی از اعضا چند جلسه می‌باشد که اصلا در جلسه حضور پیدا نمی‌کند و باید انتظار چنین تنش هایی رو در جلسه داشته باشیم.

چرا باید با اختیارات و امکاناتی که در دسترس شهرداری قرار دارد نتوانید طرح ها و مصوباتی قابل توجه و تاثییر گذار برای شهر به تصویب برسانید؟ و محکم بر اجرای آن عمل نمایید؟!!

آنچه که در جلسات شورای شهر رییس شورا و اعضای شورای شهر عنوان میشود به دست شهردار اجرایی نمی‌شود.
با قاطعیت می‌توانیم از ناهماهنگی شهردار با شورای شهر بنویسیم. با گذشت یکسال از برسرکار امدن اعضای شورا و شهرداری می توان به نداشتن خروجی و تنش زا بودن جلسات اشاره کرد که اینبار هم دامن گیر نماینده و فرماندار شد.
ناهماهنگی و ناکارآمدی باعث به وجود امدن اتشی شده است که بر چشم همشهری ها می‎رود.
با وجود اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم مخالفت خودشان را در مورد تانک نفربر اعلام کرده اند شهردار باز تاکید بر گذاشتن یک تانک نفربر بر میدان شهید فرجود، شهر گردشگری است. این یعنی اهمیت ندادن به نظرات شورای شهر و مردم، بله اهمیت ندادن شهردار به نظرات و پیشنهادات اعضای شورا و مردم یکی از دغدغه های است که امروزه شاهد عدم پیشرفت شهرداری شده ایم.

با قاطعیت می‌نویسم حرفهای تکراری و درجازدن های تکراری در جلسه شورای شهر فقط و فقط به دلیل ناهماهنگی شهرداری با شورای شهر است. حال می‌گذریم که تعدادی اعضای شورای شهر بیشتر عشق عکس حرف های شعاری هستند که تغدیه خوبی برای تیتر کانال های فضا مجازی و افزایش ممبر کانال آهنها میشود.

شهردار جهادی است!!!

همیشه برایم جای سوال بود که چرا شهردار باید قلتک سواری کند وقتی رانندگی این وسیله را بلد نبود؟ دلیلش عکس گرفتن بود یا شهرداری کارگر کم دارد؟؟؟چه دلیلی دارید شهردار از نردبان بالا برود!!!شهرداری نیرو کم دارد!!! یا البوم عکس های آقای شهردار باید تکمیل شود! چه دلیلی دارد شهردار پاکبانان شهر را دورش جمع کند لباس پاکبانی برتن کند، و عکس هایش را در فضایی مجازی منتشر کند؟ ای کاش وقتی این عکس را پخش میکرد از پاکبان می‌پرسید آیا راضی هستید از این کارم؟
کمر درختان چنار شهرم چند روز زیر بار چندصدکیلویی یک المان نوری خم شد، المان زدن چندصد کیلویی که بعد از نصب آن شورای شهر باخبر شد !!! که تمامی اعضای شورا مخالفت کردند ولی نتیجه نگرفتند تا شورای تامین شهرستان ورود کرد و المان را برداشتند.
مواردهای زیادی میتوانیم اشاره کنیم ولی چه فایده شهردار هیچ به نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضای شورا اهمیت نمی‌دهد چه برسد به رسانه های که ذهن بیدار جامعه هستند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share