رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا:

انجمن عالی قرآن در آستارا تشکیل شد|تضعیف اداره تبلیغات اسلامی، تضعیف فرهنگ دینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از تشکیل انجمن عالی قرآن متشکل از قاریان، حافظان و مربیان کلام الهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور خبرنگاران این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا از تشکیل انجمن عالی قرآن متشکل از قاریان، حافظان و مربیان کلام الهی در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حاتمی، برنامه مدون برای این انجمن را پیش بینی کرد و گفت: این انجمن با هدف ترویج رشته ها و معارف قرآنی، گام بلندی را برای گسترش برنامه های قرآنی در آستارا خواهد داشت.

حاتمی در ادامه اظهار کرد: گام‌های مهمی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی در این شهرستان برداشته شده  که کافی نبوده و رسانه‌ها می‌توانند با انتشار خبرهای دینی و مذهبی، دشمن را در رسیدن به هدف های پلید خود ناکام بگذارند.

وی با ذکر آیه شریفه، تبلیغ مسیر عرصه خبر را حرکت در راه انبیا دانسته و گفت: خداوند متعال در معرفی انبیاء می‌فرمایند: انبیای الهی مروجین سنت های الهی هستند و در این راه از هیچ کسی ترسی ندارند و با خداوند متعال معامله کرده و او را حامی در تمامی شرایط می دانستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: مقاومت در برابر تهدید ها از خصوصیات خبرنگاران بوده و در مقابل، یکی از بازوان صهیونیست‌ها و مستکبران رسانه‌ها هستند و این نشان دهنده قدرت رسانه برای رسیدن به اهداف چه مثبت و چه منفی میباشد. یکی از اهداف استکبار، حذف حقایق و خلق موضوعات مدنظر و تبدیل کردن آن به یک گفتمان روز است. کار رسانه های دینی و اسلامی نشر و خلق حقایق و حس و مبارزه با دروغ و افترا است.

حاتمی اضافه کرد: انعکاس و پیگیری مشکلات، روحیه انقلابی می خواهد که اصحاب رسانه به طور شایسته آن را دنبال کرده و وظیفه انسانی خود را انجام می دهند.

حاتمی،با عنوان کردن شهدا به عنوان انسان های بزرگ تاریخ، گفت: شهید حججی کاری انجام داد که در تاریخ ماندگار شد و هر بار با دیدن عکس مرتبط با ایشان بیشتر متوجه جایگاه شهدا در پیش خداوند متعال می شویم.
وی افزود: تضعیف اداره تبلیغات اسلامی، تضعیف فرهنگ دینی و روحیه انقلابی بوده و این نهاد باید با همکاری مداوم با رسانه ها ارتباط رسانه ای شایسته ای را در حوزه فرهنگ دینی و روابط حسنه مذهبی داشته باشد.
در پایان این نشست خبرنگاران خبرگزاری های آستارا مورد تجلیل ریاست این اداره قرار گرفتند.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان در حمله تروریست های طالبان، روز خبرنگار نام گذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و علاوه بر فعالیت ۹ نشریه محلی و نمایندگی شش خبرگزاری، دفترهای صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن فعال است.

Share