فرماندار شهرستان فومن در جمع محيط بانان

امکانات، ابزار و فناوری باید به کمک سازمان محیط زیست بیاید

به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، محیط بانان یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان فومن با محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محیط بانان یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان فومن با محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن دیدار کردند.

قاسم نژاد با تبریک میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان گفت: محیط بانان در یکی از بهترین سازمان های وابسته به دولت در حال خدمت هستند.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به جانفشانی محیط بانان در سطح استان و ‌کشور اظهار کرد: علی ‌رغم این تلاش ها، کارنامه درخشانی در حفظ و حراست از محیط زیست نداریم و این موضوع می‌تواند به دلیل کمبود نیرو، ابزار و فناوری یا نبود آگاهی و عدم مشارکت مردم باشد.

قاسم نژاد با تأکید بر اینکه امکانات، ابزار و فناوری باید به کمک سازمان محیط زیست در جهت حفظ گونه‌های ارزشمند گیاهی و‌ جانوری بیاید، یادآور شد: فرهنگ‌ سازی و افزایش آگاهی مردم مهم‌ تر از پایش و حراست است و سبب کاهش فشار کاری محیط بانان نیز می‌شود.

وی یکی از وظایف سازمان محیط زیست را آگاه سازی جامعه عنوان کرد و افزود: با برگزاری همایش ‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها؛ به ویژه رسانه ملی، آگاهی مردم را نسبت به محیط پیرامون افزایش دهیم. در این راه فعالان محیط زیست و سازمان های غیردولتی ظرفیت بالایی دارند و از آن جایی که از بدنه مردم هستند، نفوذ کلام آن ها بیشتر است.

قاسم نژاد با اشاره به وسعت کار سازمان محیط زیست بر لزوم رعایت قانون جهت کاهش مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: دولت در کنار شما محیط بانان است و امیدوارم که ناملایمات و بی‌مهری ها شما را خسته و‌ دلسرد نکند و در راه حفاظت از محیط زیست با انگیزه قدم بردارید.

همچنین در این دیدار اسدالله سعدی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان فومن گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد.

سعدی با اشاره به وجود گونه ‌های ارزشمند گیاهی و جانوری در شهرستان فومن گفت: چارت سازمانی پاسگاه ماسوله وجود دارد اما هنوز موفق به احداث ساختمان نشده ایم.

وی همچنین از فراهم شدن مقدمات ثبت جهانی جنگل های هیرکانی گشت رودخان خبرداد و گفت: این جنگل میلیون سال قدمت دارد و در صورت ثبت جهانی شاهد تحول عظیمی خواهیم بود.

Share