پزشکیان خبرداد:

اموال موسسات مالی به مناقصه گذاشته می‌شود|صدور قرار بازداشت برای متهم موسسه ثامن‌الحجج

نایب رئیس مجلس درباره پرداخت مطالبات ثامن الحجج گفت: برای متهم این موسسه قرار بازداشت صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران قوا برای بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: در این نشست گزارشی درباره مشکلات بانک‌ها و اشکالات به وجود آمده ارائه شد که بر اساس آن بانک‌ها نتوانسته‌اند سپرده‌های کاسپینی‌ها را پرداخت کنند.

وی افزود: لذا زمانی که گلایه سپرده گذاران درباره عدم پرداخت مطالبات منتقل شد بانک مرکزی قبول کرد که اشکال از سوی آنها بوده و مقرر شد که این اشکالات حل شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر مشکلات پرداخت مطالبات رفع  نشد سپرده گذاران اطلاع دهند تا مشکل پیگیری رفع شود، چراکه در چارچوبی مشخص شده، می توان مشکلات را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه گاهی در برخی شعب و موسسات مشکلی ایجاد می شود که نمی توانند سپرده ها را پرداخت کنند، بنابراین اگر اطلاع رسانی شود، می توان این مسائل و مشکلات را پیگیری کرد، ادامه داد: تصمیمات اخذ شده برای پرداخت مطالبات تا سقف یک میلیارد تومان تصمیمات هیئت نمایندگان سه قوه بوده و لازم الاجرا  است، بنابراین قطعا سپرده ها تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت می شود و مشکلی برای پرداخت این مبلغ وجود نخواهد داشت و درباره مابقی موارد قوه قضاییه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در نشست اخیر روند شناسایی اموال و دارایی ها مورد بحث قرار گرفت، یادآور شد: در این جلسه تصمیم گیری شد که اموال موسسات به مناقصه گذاشته و میزان دارایی ها محاسبه شود تا خطوط اعتباری گشایش یافته تسویه شود و سپس اگر دارایی ها کفاف داد سایر سپرده ها پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شروع فرآیند مناقصات باید توسط روسای سه قوه امضاء شود و سپس روال قانونی خود را طی می کند، افزود: براساس برآوردها اموال تا سقف یک میلیارد تومان سپرده را کفاف می دهد و برای پرداخت مابقی مطالبات، سپرده گذاران باید در شناسایی کمک کنند و اگر اطلاعاتی داشته ارائه دهند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره پرداخت مطالبات ثامن الحجج با اشاره به اینکه برای متهم این موسسه قرار بازداشت صادر شده است، تصریح کرد: برای این موسسه نیز باید تا سقف یک میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شود، چراکه بانک مرکزی خط اعتباری آن را باز کرده است.

Share