رئیسی در تهران جلسات سیاسی برگزار می‌کند

افشاگری باهنر درباره عکس جنجالی مجمع تشخیص مصلحت نظام

بله! تصویر همین مصوبه است. اما نکته این است که همه موافق نبودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با مثلث گفت: جلسات هفتگی آقای رئیسی درباره حول محور کاندیدای ریاست‌جمهوری نیست بلکه درباره انسجام اصولگراهاست.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی به مسائل مختلفی مانند جلسات اصولگرایان با رئیسی پرداخت، بخش هایی از این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

آیا شما در جلسات آقای رئیسی در تهران شرکت کرده‌اید؟
من علاقه‌مند بودم شرکت کنم، اما از نظر زمانی امکان آن مهیا نشده.

از شما دعوت کردند؟‌
بله

می‌دانید چه کسانی شرکت می‌کنند؟
خیر اطلاع دقیق ندارم، اما علاقه داشتم شرکت کنم.

این جلسات به پایان رسیده است؟
این جلسات تمام نشده و ادامه دارد. من سوال کردم که حول ریاست جمهوری است و دوستانی که شرکتی می‌کردند گفتند نه، حول ریاست جمهوری نیست.

پس موضوع چیست؟
گفتند که موضوع این جلسات حول منسجم کردن اصولگراهاست.

با محوریت آقای رئیسی؟
اخیر. در گذشته اصولگرا‌ها یک مجموعه بودند به نام جمنا.

جلسات آقای رئیسی هفتگی تشکیل می‌شوند؟
شنیدم هفتگی تشکیل می‌شود. جلسات حول محور کاندیدای ریاست جمهوری نیست. همان انسجام اصولگراهاست و من نمی‌دانم که آن‌ها اعضای ثابت یا مهمان بوده‌اند، چون خبر ندارم. من اگر در این جلسات شرکت کنم دیگر حرف‌هایم بر مبنای شنیده‌ها نیست و خودم می‌بینم که به ماجرایی هست. الان شنیده‌ها می‌گوید اصلا جلسات حول یک کاندیدای ریاست جمهوری یا حول یک محور اصولگرایی نیست. یک جلسه‌ای است برای انسجام بخشی از اصولگرایان.

می‌گویند آقای قالیباف و آقای جلیلی به آنجا رفته‌اند.
من نمی‌دانم، ممکن است مهمان باشند یا عضو شده باشند.

از جلسه اخیر مجمع تشخیص تصویری جنجالی منتشر شده که مربوط به زمان رای‌گیری در مورد ماجرای سپنتا نیکنام است. شما که در این جلسه حضور داشتید، بفرمایید این تصویر همان جلسه است یا آن گونه که دکتر کدخدایی می‌گویند ربطی به این رای‌گیری ندارد و مربوط به مصوبه دیگری است. همه بحث در مورد عکس هم این است که به گواه همین تصویر همه موافق عضویت آقای سپنتا بوده‌اند و فقط آقای جنتی مخالف بوده‌اند.
بله! تصویر همین مصوبه است. اما نکته این است که همه موافق نبودند. باید دو توضیح مهم در این رابطه داد. اتفاقا در این جلسه خیلی‌ها به نفع نظریه شورای نگهبان صحبت کردند. آیت‌الله مدرسی‌یزدی مفصل در این مورد صحبت کردند، اما اقای جنتی نه یک کلمه موافق و نه مخالف صحبت نکردند. این که آقای جنتی تمام توانش را به کار بست تا رای آورده نشود درست نیست.

سخنگوی شورای نگهبان، آقای دکتر کدخدایی دفاع کردند که برخی دوستان دیگر هم در مقام موافق و مخالف بحث کردند. این جوری که رسانه‌ها راه انداختند آیت‌الله خیلی عصبانی بودند درست نیست.

Share