فرماندار رشت در جلسه کارگروه اشتغال مطرح كرد:

افتتاح ۳۱۵ پروژه در هفته دولت | کسب رتبه اول رشت در جذب اعتبار اشتغالزایی روستایی

فرماندار شهرستان رشت از افتتاح ۳۱۵ پروژه دولتی و خصوصی با اعتبار ۴۱۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان در بانکها سرگردان هستند، گفت: متاسفانه در این جلسات مدیران شهرستان صحبتی انجام می‌دهند و روسای بانکها چیز دیگر می‌گویند اما برای اینکه علت این تناقض گویی مشخص شود باید از جلسات بعدی مصداقی و خود متقاضی در جلسه حضور داشته باشند.

محمد احمدی در ادامه با بیان اینکه تسهیلاتی که برای اشتغال زایی در اختیار دولت قرار داده شده است، از سوی رهبری بود، افزود: مسئولان باید برای تسریع در جذب این اعتبارات برای اشتغال زایی، همت بیشتری بکار گیرند.

وی افزود: در بحث بوم گردی از نظام مهندسی می‌خواهیم که با متقاضیان نرم تر برخورد کنند زیرا این طرح برای توسعه گردشگری در استان است.

فرماندار رشت با بیان اینکه فاصله زیادی برای جذب سهمیه شهرستان داریم، گفت: یکی از علت ها این است که باید در این زمینه تحرک باشد.

وی با بیان اینکه سامانه کارا با تلاش های استاندار دوباره باز شده است، گفت: از مدیران می‌خواهیم که با نیروهای خود حتما تقسیم کار داشته باشند تا کمیته فنی شهرستان فعالتر گردد.

احمدی در ادامه با اشاره به عملکرد دو اداره کمیته امداد و بهزیستی، گفت: علت جذب کامل اعتبارات از سوی این ادارات پیگیری هایی مکرر از سوی مدیران و روسای این ادارات است.

وی با اشاره به اینکه کار جهادی است و نباید نگاه فانتزی داشته باشیم، گفت: همه ما برای پرداخت این تسهیلات هدف واحدی داریم و درصدد ایجاد اشتغال زایی و توسعه گردشگری در شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف باید پیگیر متقاضی باشیم، گفت: هنر مدیریت این است که موانع را شناسی کند و آنرا رفع نماییم.

احمدی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌خواهد جذب اعتبارات را به عنوان رزومه کاری داشته باشد، تاکید کرد: همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان رشت در اشتغال روستایی، ۹۳ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان و در بخش فراگیر ۲۲۲ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون در بخش روستایی ۵۶۲ طرح به رقم ۱۱۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان به بانکها معرفی شد. تاکنون دربخش سهم فراگیر  ۱۰۵ طرح به مبلغ ۹۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان به بانکها معرفی شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه جمعا در طرح های اشتغال فراگیر و روستایی ۷۲۱ طرح به مبلغ ۲۲۷ و ۱۷۳میلیون تومان معرفی به بانکها شده است، گفت: تا کنون توانستیم ۷۰ درصد از رقم تسهیلات سهم شهرستان را با ارئه طرح ها به بانک ها پوشش دهیم. در جذب اعتبار، رتبه اول در شهرستان را با رقم ۱۷ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان کسب کرده ایم.

افتتاح ۳۱۵ پروژه در هفته دولت با بیش از ۲ هزار اشتغالزایی

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت تصریح کرد: هر ساله از دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است که یادآور خدمات صادقانه خدمتگزارانی مانند شهیدان رجایی و باهنر است. این هفته فرصت خوبی برای ما دولتمردان برای ارائه عملکردهای خود به مردم است. عملکردی در این شرایط حساس وجود دارد  که بنده شهادت می‌دهم، مدیران با همه ظرفیت ها خود در حال ارائه خدمت به مردم قرار میدهند.

فرماندار ضمن تشکر از رسانه نیز گفت: رسانه ها برای تبیین عملکرد دولت که به نوعی تبیین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی هم است، اطلاع رسانی می‌کنند و بنده صمیمانه از اصحاب قلم تشکر میکنم.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه از افتتاح ۳۱۵ پروژه دولتی و خصوصی با اعتبار ۴۱۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: این میزان طرح و پروژه در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت بیان اینکه امسال ۹۸ درصد افزایش در اعتبار پروژه ها داشتیم، گفت: این افزایش به علت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه ۴۴ پروژه متعلق به بخش خصوصی و ۲۷۱ پروژه مربوط به بخش دولتی است، افزود: میزان درصد در تعداد پروژه‌ها بخش دولتی، ۸۵ درصد و در بخش خصوصی ۱۴ درصد است.

احمدی با اشاره به میزان اشتغال زایی از بهره بردای این پروژها عنوان کرد: ۲هزار و ۱۹۰ فرصت شغلی با بهره بردای از این تعدا پروژها ایجاد خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان رشت در پایان با بیان اینکه باید به سمت تقویت زیرساخت های شهرستان رشت حرکت کنیم، افزود: در راه روستایی، راهداری، آب و برق و کشاورزی شاهد افتتاح پروژها خواهیم بود و امیدواریم با افتتاح این طرح ها و پروژها شهرستان رشت در زمینه زیرساخت ها بهره مند گردد.

Share