با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

اعضای شورای نظارت بر نمایش گیلان در خانه پیشکسوت تئاتر معرفی شدند

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و هنرمندان پیشکسوت تئاتر اعضای جدید شورای نظارت بر نمایش گیلان در خانه پیشکسوت ریشه دار تئاتر معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه تجلیل و معارفه اعضای جدید شورای نظارت بر نمایش گیلان در منزل استاد حبیب پور سیفی از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه افزود: تئاتر استان دارای ریشه است، ریشه دار بودن ادعا نمی خواهد، ریشه ها پیشکسوتانی چون استاد پورسیفی و استاد انوش نصر ماسوله هستند که بی هیچ ادعایی در جامعه دیده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه همگامی و با هم بودن، وسعت قلب می خواهد اضافه کرد: راه بسیار دشواری پیموده شده و در سال ۹۶ شاهد اجرای ۱۵۰ تئاتر در قالب ۹۷۰ اجرا در استان بوده ایم که این موضوع، قدردانی از اعضای پیشین شورای نظارت بر نمایش گیلان را می طلبد.

فاضلی بیان کرد: باید پذیرفت که تئاتر استان مسیر رو به جلویی دارد و نمی تواند به سال های قبل برگردد، در همین راستا برای توسعه فرهنگ و هنر با تاکید بر حفظ هویت استان، باید لحظه به لحظه از حضور بخش خصوصی استقبال کرد و به هیچ عنوان از پیوستن به این عرصه بیمناک نبود.

وی با تاکید بر ارزشمندی سرمایه انسانی متخصص توضیح داد: ممکن است نمایشی در تهران حتی برای ۳۶۵ روز سال نیز مجوز اکران بگیرد اما همان نمایش برای اکران در گیلان بایستی حتمآ از اعضای شورای نظارت بر نمایش استان مجوز دریافت کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش «غرض» را عنصری هنر پوش توصیف کرد و تاکید کرد: غرض ورزی هنر پوش است و بدور از شان اهالی فرهنگ و هنر است لذا می بایست تلاش کرد تصمیمات بدون غرض و بر اساس تخصص و تجربه اتخاذ شود.

فاضلی اعلام کرد: نباید از حضور بخش خصوصی در حوزه تئاتر بیمناک بود و در این راستا حتی از سرمایه گذاری خارجی نیز استقبال می کنیم.

در این جلسه انوش نصرالله ماسوله، محسن محبوب بشری، حسن حامد، مهرانه به نهاد و زینب شعبانی بعنوان اعضای جدید شورای نظارت بر نمایش گیلان معرفی و از تلاش هیات پیشین قدردانی شد.

Share