در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان فومن عنوان شد

از رشد ۴۷۶۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان تا تبدیل زندان سابق فومن به کمپ ترک اعتیاد

قاسم نژاد بر لزوم ایجاد یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان فومن تاکید کرد و گفت: زندان سابق شهر فومن که هم اکنون تخلیه شده مکان مناسبی برای ایجاد کمپ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این نشست فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه جوانان به عنوان آینده سازان این کشور در معرض اعتیاد قرار گرفته اند، اظهار کرد: برنامه ‌ریزی در این حوزه می بایست ساختارمند شده و تقویم برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و ورزشی مشخص شود.

محمود قاسم نژاد بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و با اشاره به فعالیت انجمن معتادان گمنام گفت: این افراد از آنجایی که خود درد کشیده هستند بهتر می‌توانند به ما کمک کنند.

وی یکی از موضوعات چالش زا را اعتیاد دانش آموزان دانست و گفت: متاسفانه مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان دختر و پسر شیوع یافته و آموزش و پرورش می بایست ضمن شناسایی این دانش آموزان، بحث پیشگیری از اعتیاد را جدی بگیرد.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه باتوجه به همه گیر شدن اعتیاد نیازمند اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌ های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستیم، افزود: همایش پیاده روی خانوادگی برگزار شده در فومن در سطح استان بی ‌نظیر بوده است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران این همایش گفت: اجرای چنین همایش‌ هایی سبب افزایش نشاط اجتماعی و آگاهی مردم می شود‌.

قاسم نژاد همچنین بر لزوم ایجاد یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان فومن تاکید کرد و گفت: زندان سابق شهر فومن که هم اکنون تخلیه شده مکان مناسبی برای ایجاد کمپ است.

تولید مواد مخدر در افغانستان ۴۷۶۵ درصد رشد داشت

محمدحسین شاه کوئی نیز در این جلسه با قدردانی از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان فومن اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور استاندار گیلان برگزار شد اعلام کردم که همایش پیاده روی فومن در استان نمونه بوده و استقبال بسیار زیادی از آن شده است و سایر شهرستان ها می‌توانند از این همایش الگوبرداری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان با بیان اینکه تا وقتی عرضه وجود داشته باشد تقاضا هم هست، اظهار کرد: تولید مواد مخدر در افغانستان پس از اشغال این کشور از ۱۸۵ تن به ده هزار تن رسیده و ۴ هزار و ۷۶۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر باید بروز شویم، گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی شیوع اعتیاد باشیم.

شاه کوئی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان توسط آموزش و پرورش و ورزش و جوانان را خواسته استاندار گیلان عنوان کرد و گفت: ماه محرم نیز فرصت خوبی برای فعالیت در حوزه پیشگیری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر لزوم تجهیز خانه های ورزشی روستایی تاکید کرد و افزود: جای دستگاه ‌های فرهنگی برای فعالیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی خالی است.

همچنین در این نشست، شهردار فومن با اشاره وجود زمین چمن مصنوعی و ساحلی در شهر فومن به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: بودجه فرهنگی شهرداری ۵۰ میلیون تومان در سال ۹۷ بوده که تاکنون ۲۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

در ادامه، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فومن در این نشست از پاکسازی نقاط آلوده شهر خبر داد و گفت: در چهارماه سال جاری ۱۲ کیلو و ۴۱۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است که ۸ کیلو و ۴۰۱ گرم آن تریاک بوده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان نیز از برگزاری چندین همایش در حوزه پیشگیری، همایش مشترک با مدیران و معلمان، کارناوال خودرویی خبرداد و گفت: ۳۹ جلسه با حضور افراد مختلف برگزار شده است.

در انتها، روسای آموزش و پرورش، اداره فنی حرفه ای، بهزیستی، تبلیغات اسلامی در این نشست عملکرد خود را گزارش دادند.

Share