امام جمعه بندر انزلی در دیدار رئیس اداره محیط زیست:

از برخورد مسئولان با مخربین محیط زیست مأیوس شده‌ام | برای نجات تالاب انزلی تعارف‌ها کنار گذاشته شود

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید براینکه برای نجات تالاب انزلی باید تعارف بازی ها را کنار گذاشت و یک تلاش گسترده حقیقی میخواهد خاطر نشان کرد: به کار گیری یک رسانه تبلیغی و اثرگذار و درگیر کردن فکر و ذهن مردم با چنین مسئله ی مهمی که با زندگی و زیستشان ارتباط دارد واجب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره محیط زیست به همراه محیط بانان شهرستان انزلی به مناسبت هفته محیط بانی با حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه انزلی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی محیط بانان تصریح کرد: مظلومیت مجموعه محیط بانی را در دو بعد درون سازمانی و بیرون سازمانی میتوان تقسیم کرد، بالاخره حضور شما در محیط بیرونی مانع بزرگ فرصت طلب هاست و متاسفانه گاهی اوقات محیط بانان عزیز توسط شکارچیان، شکار میشوند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: مسئولین سطوح بالا محیط زیست باید تلاش بیشتری کنند که اگر ضعف قانونی و یا کمبودی از لحاظ حق و حقوق محیط بانان وجود دارد آنرا پیگیری و رفع کنند وسعی شود حتی المقدور امکانات رفاهی مناسبی تدارک دیده شود تا این مظلومیت درون سازمانی نیز رفع شود، اگر حمایت های درونی پرنگ و قاطع باشد در بیرون نیز اثر گذار است و افرادی که در بیرون هستند متوجه میشوند با مجموعه ای روبرو هستند که تمام مسئولینش در کنار آن ایستاده اند

وی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که امروز محیط زیست با آن مواجه است و با اینکه مجموعه شما در تلاش میباشد اما بیشتر از این نمیتوان انتظار داشت و لذا شما برای مقابله با عوامل بیرونی باید از بخش های مردمی کمک بگیرید و برخی دستگاه ها شما نیز همیارمحیط بان جذب کنید.

امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به سازمان های مردم نهاد متذکر شد: بنده معتقدم بخش قابل توجه سمن ها سیاسی هستند و بیشتر به دنبال مانور ونشان دادن خودشان می باشند و اگر حقیقتاً اینها به دنبال دفاع از محیط زیست هستند باید از انها بخواهید برای حفظ محیط زیست و مقابله ی با سودجویان در کنار محیط بانان حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین گفت: باید با شیوه های نوین و جذاب و اثر گذار مردم را با آسیب های تخریب محیط زیست درگیر کرد، آنوقت همین مردم متوجه میشوند که اگر محیط زیست ازبین برود چه ضررهایی را خواهند دید و این را لمس کرده و درک خواهند کرد.

وی با تاکید براینکه برای نجات تالاب انزلی باید تعارف بازی ها را کنار گذاشت و یک تلاش گسترده حقیقی میخواهد خاطر نشان کرد: به کار گیری یک رسانه تبلیغی و اثرگذار و درگیر کردن فکر و ذهن مردم با چنین مسئله ی مهمی که با زندگی و زیستشان ارتباط دارد واجب است، اگر این تالاب ارزشمند خشک شود چه خسارت بزرگی ایجاد خواهد شد چون با زندگی فرد فرد جامعه مرتبط است واگر این را مردم لمس کردند دیگر بی تفاوت نمی مانند.

امام جمعه انزلی با ابراز تاسف بیان کرد: بنده بارها تذکر داده ام که زمین های تالاب را خشک کرده و سپس آن را تصرف میکنند اما نه از مسئولین اقدام جدی دیدیم و نه مردم مطالبه گری میکنند، ما اگر معیشتمان ذره ای کم شود بخاطر آن اعتراضات راه می اندازیم ولی اگر محیط زیست نباشد که یعنی زندگی نیست در برابر تخریب آن هیچ عکس العملی نشان داده نمیشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین جلوگیری از خسارت رساندن به محیط زیست را یکی از بارزترین امر به معروف ونهی از منکر دانست و تاکید کرد: بدترین منکرها ازبین بردن محیط زیست است و بهترین آن تلاش و نگهداری از آن است، اگر محیط زیست نابود شود مرگ تدریجی برای جامعه ایجاد میگردد ولی متاسفانه هیچ حساسیتی در بین مردم و مسئولین ایجاد نمیشود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: برخی ها فکر میکنند محیط زیست یک تشریفات است بلکه اینگونه نیست محیط زیست به حیات ما بستگی دارد، تبیین این فرهنگ با حضور واقعی سمن ها انجام میشود و باید اینها را از حالت نمایشی به حالت مطالبه گری جدی سوق داده شوند.

امام جمعه انزلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: معلوم است که چه کسانی در تصرفات غیرقانونی تالاب شهرستان نقش دارند و عمده اش این است که مقابله با آن مردمی صورت بگیرد، دیگر تقریباً از برخورد کردن مسئولین با مخربین محیط زیست مأیوسیم.

Share