فرماندار فومن در نشست کارگروه طرح های اشتغال روستایی

ادارات پاسخگوی استعلامات بانک‌ها باشند | از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها راضی نیستم

فرماندار شهرستان فومن بار دیگر بر ضرورت تلاش بیشتر و جدیت بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تأکید کرد و افزود: همان گونه که در جلسات پیشین تأکید شد می بایست برای طرح های اشتغالزایی کارشناس مشخصی توسط بانک ها تعیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیزدهمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه طرح های اشتغال روستایی، فراگیر و بوم‌ گردی شهرستان فومن با حضور اعضای کارگروه و به ریاست فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به گزارش اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فومن، بر نقش محوری اشتغال در توسعه روستاها تأکید کرد و گفت: از میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ها راضی نیستم و در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۴۶ نفر در سامانه کارا اظهار کرد: ۳۰ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان مصوبه کارگروه شهرستان است، اما از این میزان ۱۸ میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان به بانک ‌ها معرفی شده اند و میزان پرداختی نیز کمتر از ۲ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار شهرستان فومن با تأکید بر اینکه از ادارات انتظار می‌رود در یک بازه زمانی مناسب پاسخگوی استعلامات بانک ها باشند، متذکر شد: از بانک‌ها نیز انتظار می رود تلاش بیشتری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان داشته باشند تا میزان تسهیلات پرداختی افزایش یابد.

وی با قدردانی از هم افزایی صورت گرفته میان جهاد کشاورزی شهرستان و بانک کشاورزی گفت: از بانک کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات تشکر می کنم و از بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید می‌خواهم که در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان فومن در حوزه گردشگری گفت: با توجه به هزینه بالای هتل‌ ها و از آن جایی که بخش اعظمی از مردم ما از اقشار متوسط جامعه هستند، احداث مراکز اقامتی در شهرستان فومن یکی از ظرفیت های اشتغال در این شهرستان است.

وی همچنین بر ضرورت امکان سنجی مشاغل قبل از پرداخت تسهیلات تأکید کرد و گفت: ممکن است اشباع یک شغل سبب شود که درآمد کافی به دست نیاید و این امر سبب مشکلاتی در بازپرداخت وام ‌های پرداختی نیز خواهد شد.

فرماندار شهرستان فومن بار دیگر بر ضرورت تلاش بیشتر و جدیت بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تأکید کرد و افزود: همان گونه که در جلسات پیشین تأکید شد می بایست برای طرح های اشتغالزایی کارشناس مشخصی توسط بانک ها تعیین شود که انگیزه کار و به سرانجام رساندن پرونده ها را داشته باشند.

همچنین در این جلسه مصوب شد که استعلامات بانک ‌ها توسط ادارات در یک بازه زمانی ۷۲ ساعته پاسخ داده شود و نماینده نظام مهندسی نیز در جلسات بعدی کارگروه حضور یابد.

Share