امام جمعه رشت

اخبار پلشتی از ارباب کلیسا‌ها به ما می‌رسد|رسانه‌های غربی به‌دنبال ترویج فرهنگ تجرد هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شبکه‌های بیگانه غربی عامل ترویج فرهنگ تجرد و تنها زندگی کردن در میان مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در اسلام و به ویژه مذهب تشییع تاکید ویژه‌ای بر ازدواج شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در دوران حاضر برخی افراد در تلاش هستند تا مسئله تجرد و تنها زندگی کردن را در میان مردم به ویژه بانوان ترویج کنند گفت: امروز دختران و پسرانی داریم که با سنین بالا ازدواج نکرده‌اند.

آیت‌الله فلاحتی شبکه‌های بیگانه غربی را عامل ترویج فرهنگ تجرد و تنها زندگی‌کردن در میان مردم دانست و عنوان داشت: یکی از دلایلی که این افراد مطرح می‌کنند این است که ازدواج و فرزندآوری مانع تقرب الهی می‌شود.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه برخی روحانیان مسیحی نیز در حال حاضر مسئله تجرد را ترویج می‌کنند خاطرنشان کرد: اخبار زشت و پلشتی از ارباب کلیسا‌ها به ما می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز برخی خانواده‌ها فرزندآوری را به تعویق می‌اندازند تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا به دلیل افزایش سن و بروز نارسایی‌های جسمی دیگر نتوانند فرزنددار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ازدواج و فرزندآوری را از جمله اموری دانست که امروز جهانیان بر لزوم انجام آن‌ها تاکید دارند و تصریح کرد: هیچ بنیانی مانند بنیان خانواده مستحکم نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند افرادی که نماز نمی‌خوانند و عبادت نمی‌کنند شرایط زندگی بهتری نسبت به مسلمانان دارند افزود: چنین سوالاتی نشان از عدم معرفت نسبت به معارف الهی است.

امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن سالروز عملیات و شکست مفتضحانه منافقان خاطرنشان کرد: خدای متعال در آن روز خائنان را به خفت و خواری کشاند و شاهد هستیم امروز در کشورهای بیگانه آواره هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان سالروز اقامه نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی را روزی پر برکت دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است.

وی ضمن تشریح جایگاه نماز جمعه از دیدگاه قرآن و ائمه ابراز داشت: مسلمانان در طول تاریخ از روز پنجشنبه خودشان را برای حضور در صفوف نماز جمعه آماده می‌کردند و این امر در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده است.

آیت‌الله فلاحتی نماز جمعه را بزرگترین یادگار امام خمینی(ره) و شهدا دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه مظهر وحدت و همبستگی ملت ایران و مسلمانان جهان است.

امام جمعه رشت نماز جمعه را محلی برای بصیرت‌افزایی در میان مسلمانان دانست و اظهار داشت: مردم ما همواره حضوری پرشور و گسترده در مراسم نماز جمعه داشتند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری گفت: شیخ فضل‌الله شهید استکبار بود زیرا دشمن قدرت فتاوای او را درک کرده بود و نمی‌خواست اجازه دهد تا یک میرزای شیرازی دیگر ایجاد شود‌‌.

Share