مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان:

احداث دو پست اسکله تفریحی در تالاب انزلی | رسانه باید اختیار و آزادی عمل داشته باشد

حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست با خبرنگاران به مناسب روز خبرنگار بحث شفافیت خبر را بسیار مهم شمرد و خاطر نشان کرد: از افترا و تهمت به اشخاص باید پرهیز کنیم و شخصیت افراد را باید حفظ کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین چراغی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در نشست با خبرنگاران با پاسداشت یاد و خاطره شهید صارمی ایشان را الگوی بسیار مناسبی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: خبرنگاران باید رسالت خود را کامل و تمام عیار به اجرا بگذارد و از ارزش ها و داشته های انقلاب اسلامی ولو خارج از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه آزادی مبادله اخبار و اطلاعات به عنوان حق اساسی است، عنوان کرد: رسانه باید این اختیار و آزادی عمل را داشته باشد تا اطلاعات را بین مخاطبانش مبادله کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درباره رسالت خبرنگاران اظهار نمود: ممکن است به خبرهایی بر بخوریم که اصل خبر با تفسیر آن متفاوت باشد و آن زمانی است که خبرنگار اخلاق خبرنگاری را رعایت نمی کند و این بسیار مهم است در حوزه رسانه اخلاق خبرنگاری رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه بعضا بخش هایی از صحبت های فرد برداشته می شود و با رویکرد متفاوتی در رسانه منتشر می شود، افزود: این نشان دهنده این است که این خبر نه جامع است نه شفافیت دارد و صحیح بودن خبر به عنوان یکی از رسالت های خبرنگار قلمداد می شود که اگر رعایت نشود اعتماد عمومی را صلب می کند.

چراغی بحث شفافیت خبر را بسیار مهم شمرد و خاطر نشان کرد: از افترا و تهمت به اشخاص باید پرهیز کنیم و شخصیت افراد را باید حفظ کنیم.

چراغی با اشاره به فعالیت‌های بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گفت: بندر آستارا نیز از سرمایه‌های استان گیلان به شمار می‌آید که با تلاش‌های بخش خصوصی توانسته در راستای تولید ثروت و اشتغال برای منطقه و کشور نقش آفرینی کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی گفت:‌‌ سال گذشته ۳ پست اسکله به طول ۱۸۰ متر در بندرانزلی احداث شد و در راستای توسعه صنعت بندری و دریایی و همچنین ایجاد اشتغال، دو پست اسکله تفریحی با استانداردهای بین المللی در تالاب انزلی ایجاد می‌شود که هم‌اکنون در حال احداث آن هستیم.

وی در پایان به خبرنگاران توصیه ای کرد و گفت: در شهر انزلی به جز صنعت دریایی و بندری همپای دیگری نمی توانیم پیدا کنیم و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید صنعت دریایی و بندری را بیشتر دریابید.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران فعال در حوزه بندری و دریایی تجلیل به‌عمل آمد.

Share