عضو هیئت رئیسه مجلس:

احتمال تغییر زمان حضور رئیس جمهور در مجلس وجود دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس‌ شورای اسلامی گفت:‌ احتمال تغییر زمان حضور رئیس جمهور در مجلس به علت فرا رسیدن گرامیداشت هفته دولت وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ با توجه به در پیش بودن گرامیداشت هفته دولت و دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری،‌ احتمال تغییر زمان حضور رئیس جمهور در خانه ملت برای ‌ایراد سخنرانی و پاسخگویی به سئوالات نمایندگان وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد:‌ در حال حاضر ششم یا هفتم شهریور از سوی رئیس جمهور برای حضور در صحن علنی مجلس تعیین و به هیئت رئیسه اعلام شده است اما با توجه به مناسبت‌های ویژه پیش‌رو احتمال بروز و ایجاد یکسری تغییرات زمانی در این زمینه دور از ذهن نیست.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا حضور رئیس جمهور در مجلس راهگشا خواهد بود یا خیر افزود:‌ به اعتقاد بنده اگر هم رئیس جمهور و هم نمایندگان سئوال کننده بر اساس آمار،‌ ارقام و مستندات به ارائه مطالب خود بپردازند این جلسه برآیند مثبتی خواهد داشت.

عباسی با تأکید بر این مسئله که حاشیه‌پردازی و اتهام‌زنی در جریان حضور رئیس جمهور در مجلس نتایج مثبت لازم را به بار نخواهد آورد ابراز داشت:‌ امیدواریم مجموعه صحبت‌ها و گفتمان دو طرف علاوه بر حل و فصل بسیاری از ابهامات موجود به نفع کشور و تقویت انسجام ملی بیانجامد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واکاوی مشکلات اقتصادی و معیشتی و ارائه راهکارهای عملی را ضروری خواند و تصریح کرد:‌ مشکلات موجود را به گردن هم انداختن و متهم کردن همدیگر به‌جای ارائه پاسخ‌های روشن و شفاف به مردم فقط به وخیم شدن اوضاع منجر می‌شود.

وی پذیرش برخی سوءعملکردها و بیان صادقانه و روشن دیدگاه‌ها به مردم توسط رئیس جمهور را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ از مجموعه رسانه‌ها نیز انتظار داریم در انعکاس درست و صحیح اخبار حضور رئیس جمهور در مجلس اهتمام داشته باشند تا آنچه که حق مردم است به‌درستی ادا شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تعامل سازنده بین دولت و مجلس در شرایط فعلی را زمینه‌ساز رفع بسیاری از چالش‌های موجود کشور دانست و عنوان کرد:‌ ایجاد تنش و اختلاف بین قوا و حاشیه‌پردازی نه تنها هیچ سود و منفعتی برای کشور ندارد بلکه بر حجم معضلات پیش رو می‌افزاید.

Share