سخنان مهم جعفرزاده در جمع فرهیختگان و نخبگان شهرستان رشت

اجازه نمی‌دهیم گیلانی‌ها سرایدار تهرانی‌ها باشند | در سراوان اصلا تصفیه خانه‌ای ساخته نشد!

نماینده رشت در مورد بوم‌گردی و گردشگری با بیان اینکه نباید بگذاریم بوم‌گردی به ویلاسازی تبدیل شود و از خارج استان به بهانه بوم‌گردی با وام ۴ درصدی ساخت و ساز کنند و گیلانیان بشوند سرایدارشان.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هم اندیشی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با جمعی از فرهیختگان و نخبگان شهرستان رشت برگزار شد.

در این نشست جعفرزاده نماینده مردم در شهرستان رشت با بیان اینکه این نشست به منظور هم اندیشی، بیان مشکلات و مطالبات مردم شهرستان رشت برگزار شده است گفت: تصمیم بر این است که هر دوماه چنین نشستی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنده تمایل دارم که شنونده باشم، گفت: از جلسات بعدی از مسئولان، مدیران شهرستانی و استانی نیز برای شنیدن مشکلات و ارائه راهکارهای این نخبگان حتما دعوت به عمل خواهد آمد.

اگر مطلبات مردمی وجود نداشته باشد همه گمان می‌کنند مملکت گل و بلبل است

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه مطالبات مردم به نماینده کمک می‌کند، افزود: باید روحیه مطالبه گری در بین همه ما وجود داشته باشد اگر این روحیه وجود نداشته باشد همه گمان می‌کنند که مملکت گل و بلبل است.

مشکلات باید با رعایت انصاف و اخلاق بیان شود | اراده بنده رفع مشکلات مردم است

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات مردم از زبان نماینده روستاها، بخش‌ها و شهرها به ما گفته شود، افزود: مشکلات باید با رعایت انصاف و اخلاق بیان شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه اراده بنده رفع مشکلات مردم است، گفت: برای اینکه بتوانیم آگاهی کامل در مورد مشکلات شش بخش شهرستان داشته باشیم نیازمند کمک نمایندگان بخش‌ها هستیم.

به دنبال پست و مقام نیستم | سر سفره مردم رشت بزرگ شدم

به گزارش دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه به دنبال پست و مقام نیستم، افزود: بنده عهدی با مردم بستم و باید وظیفه خود را برای رفاه و آسایش مردم به درستی انجام دهم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزهای آخر هفته در بخش‌ها حضور دارم، گفت: بنده به شما قول خواهم داد که در ۷۰ ساعتی که در رشت هستم تمام وقت خود را برای شنیدن و پیگیری مشکلات مردم بگذارم اما بازهم امکان رسیدگی به همه مسائل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت کاری نخواهم کرد مردم شهرستان رشت در عرصه بین اللملی و مجلس شرمنده شوند، افزود: همیشه افتخارم این است که نماینده رشت هستم و همه جا اعلام کردم که من سر سفره مردم رشت بزرگ شدم و تا آخرهم به همین مردم خدمت خواهم کرد و تا زمانی که بخواهم نماینده باشم از رشت نماینده می‌شوم.

آمریکا با تحریم‌های خود مردم کشور ما را هدف قرار داده است

جعفرزاده اظهار کرد: ترامپ دو اصطلاح در مورد تحریم ها بکار برده است یکی بی‌رحمانه و دیگری سختگیرانه! که بی‌رحمانه اش تحریم ها است و می‌خواهد سیستم دارویی ما را مختل کند و واژه سختگیرانه‌ای که عنوان می‌کند عدم فروش حتی یک بشکه نفت است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: آمریکا کاملا با تحریم‌های خود مردم کشور ما را هدف قرار داده است.

ترامپ با خواسته‌های غیرمنطقی خود با ما وارد جنگ شد

وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس دنبال جنگ نبودیم، گفت: امروز هم ترامپ با خواسته‌های غیرمنطقی خود با ما وارد جنگ شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ما از انقلاب پشیمان نیستیم، تصریح کرد: ما به حکومت داری نقد داریم اما اصل و اساس انقلاب و چتر ولایت باید بماند و باید خودمان مشکلاتی که در کشور وجود دارد مانند یک خانواده رفع کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه متاسفانه شاهد برخی کم کاری‌ها هستیم، گفت: سه ماه پیش خواستیم که زندگی مسئولان بانک مرکزی را پیگیری کنند زیرا می‌دانستیم اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

مشخص بود افرادی از داخل در حال بردن و خوردن هستند

وی با اشاره به اینکه با بزرگان اقتصادی در مورد شرایط کشور نشست‌هایی داشتم، تصریح کرد: هیچ کدام از فعالیت‌های اقتصادی کشور توجیه اقتصادی و منطقی نداشته است و کاملا مشخص بود افرادی از داخل در حال بردن و خوردن هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی شخصی دو تن سکه می‌خرد کاملا شفاف است که می‌خواهد اقتصاد را فلج کند و نبایستی به چنین اشخاصی سکه فروخته می‌شد.

این تئوری که همه فاسد هستند تله دشمن است

جعفرزاده با بیان اینکه دشمنان در حال استارت پروژه‌ای با عنوان «فساد سازی» هستند، گفت: این تئوری که همه فاسد هستند تله دشمن است و باید هوشیار باشیم و دقتمان زیاد شود که در تله و دسیسه دشمن قرار نگیریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه گیلان فرصت ملی مانند دکتر نوبخت را دارد، افزود: باید مسئولان و مدیران مطالبه‌گر باشند و از ظرفیت حضور دکتر نوبخت استفاده کنند و مشکلات استان را حل نمایند.

مردم در مورد توافق دریای خزر نگران نباشند

نماینده مردم رشت در مجلس در مورد توافق دریای خزر گفت: مردم در مورد این توافق نگران نباشند طبق اصل ۷۷ قانون اساسی این توافق باید به مجلس بیاید و تصویب شود از روحانی گله‌مند هستیم زیرا توافقی امضا شد که حدود در آن مشخص نیست.

وی اظهار کرد: مردم ۸ سال جنگیدند تا یک وجب از خاک این کشور را به دشمن ندهند، بعد ما بیاییم دریای خود را به این راحتی ببخشیم!؟

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین ادامه داد: خیال مردم راحت باشد تا زمانی که ما نوکری این مردم را می‌کنیم نخواهیم گذاشت چنین اتفاقی رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه بنده موافق استیضاح رییس جمهور نبودم، گفت: ما نباید در کشور بحران ایجاد کنیم اما این بدان معنا نیست که ریس جمهور در مجلس حضور پیدا نکند.

رییس جمهور باید به مجلس بیاید و حرف بزنند اما نه از آن حرف‌هایی که در تلویزیون زد و هیچکس هم متوجه نشد

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رییس جمهور باید به مجلس بیاید و حرف بزنند اما نه از آن حرف‌هایی که در تلویزیون زد و هیچکس هم متوجه نشد که ایشان چه گفته است بلکه باید بیاید شفاف مشکلات و مسائل را بگوید ما هم به ایشان کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نگاه ما توسعه‌ای است افزود: فعلا باید رضایتمندی را میان مردم ایجاد کنیم و توان خودمان را افزایش دهیم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه باید قدرت چانه‌زنی را در خودمان افزایش دهیم گفت: از مشکلاتی که در استان گیلان وجود دارد نجیب بودن مردم این سرزمین است اما ما باید مطالبه‌گر باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد اشتغالزایی اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به گیلان اختصاص داده شد، گفت: گزارشی که گرفتم این است که از این میزان فقط ۶۰ میلیارد جذب شده است!

وی همچنین عنوان کرد: در حالی استان گیلان با مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می‌کند با حرکت لاکپشتی نمی‌توانیم مشکل اقتصادی و اشتغال را حل کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه یک سری مدیران ناراضی در استان داریم، گفت: هرکس خسته است و حوصله ندارد کنار بروند زیرا کسی را می‌خواهیم که جهادی کار کند و همه باید کنار هم کار کنیم تا مشکلات مردم حل شود.

این نماینده مجلس در مورد حقوق فرهنگیان گفت: اگر یک کشوری ساخته شده فرهنگیان آن کشور خوب کار کردند و باید مسائل و مشکلات این قشر از جامعه بیشتر پیگیری شود.

در سراوان اصلا تصفیه خانه‌ای ساخته نشد! | جای تاسف دارد که نظارت‌ها تا این حد ضعیف است

وی همچنین در خصوص زباله سراوان اظهار کرد: به ما گزارش دادند که زباله پشرفت کرده است و تصفیه خانه سراوان زیر زباله دفن شده اما با پیگیری‌ها مشخص شد اصلا تصفیه خانه ساخته نشد!

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: به دنبال اعتباری که برای ساختن تصفیه خانه داده شد رفتیم، گفتند در دست پیمانکار است، پول را از پیمانکار گرفتیم به حساب شهرداری واریز شد و الان تازه تصفیه خانه در حال ساخته شدن است؛ این جای تاسف دارد که نظارت‌ها تا این حد ضعیف است.

تا شب عید مسافرین با راه آهن قزوین-رشت رفت و آمد می‌کنند

وی در مورد راه آهن قزوین-رشت گفت: اولین حرکت این راه آهن شهریور خواهد بود و حتما تا شب عید مسافرین با این راه آهن رفت و آمد خواهند کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مطالبه ما راه آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا است، گفت: ۲۲ کشور دنیا متقاضی این راه آهن هستند و نباید منتی بر سر گیلانیان بگذارند زیرا این راه آهن برای یک کشور است و باید به استان عوارض دهند.

وی در مورد یکسان سازی اراضی گفت: در این مورد کار خوبی انجام داده است اما روندش کند است و تاکنون تنها ۱۰ هزار هکتار یکسان سازی شده است.

در مورد برنج به گیلانیان ظلم می‌شود

به گزارش دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه از پیشنهادات بنده احداث منطقه آزاد کشاورزی بود گفت: در مورد برنج به گیلانیان ظلم می‌شود زیرا همه چیز گران شد.

وی با اشاره به اینکه با گرانی ها موافق نیستیم اما با ارزانی برنج مخالف هستیم، گفت: هفته پیش برای دو کارخانه ایران پوپلین و پوشش جلساتی تشکیل شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه به این واحدهای صنعتی ریشه دار در شمال کشور، پول نقد واریز شده است و هیچ نظارتی بر درست اجرا شدن آن نیز هم نبود.

وی افزود: این پول پاشی ها درست نیست، بجای پول باید دستگاه خریداری شود و به این کارخانه ها ارسال گردد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید بر اینکه باید ۳۰ درصد از مدیران استان از بانوان باشند، گفت: بزرگترین پیست قایقرانی آسیا را در تالاب عینک در حال احداث است.

هرگز اجازه نخواهیم داد که گیلانی‌ها سرایدار تهرانی‌ها باشند

وی در مورد بوم‌گردی و گردشگری با بیان اینکه نباید بگذاریم بوم‌گردی به ویلاسازی تبدیل شود و از خارج استان به بهانه بوم‌گردی با وام ۴ درصدی ساخت و ساز کنند و گیلانیان بشوند سرایدارشان، اظهار کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد که گیلانی‌ها سرایدار تهرانی‌ها باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده‌های ما جاده مرگ هستند گفت: باید جاده‌ها درست شود و باید بعد از درست شدن جاده‌ها باید از مردم عذرخواهی کنیم.

وی در ادامه به اینکه درست کردن جاده، تبلیغ ندارد زیرا این کارها باید زودتر انجام می‌شد، گفت: قول خواهیم داد که جاده‌ها را تعریض خواهیم کرد.

بخدا مردم گیلان آب کافی برای خودشان ندارند

جعفرزاده ایمن آبادی به خطر مهاجرت به گیلان اشاره کرد و تصریح کرد: باید ستادی در مورد این مسئله ایجاد شود زیرا متاسفانه از استان‌های جنوبی وارد گیلان می‌شوند و بیشترشان بازنشسته هستند، این افراد با این فکر می آیند که اینجا آب فراوان است اما بخدا مردم گیلان آب کافی برای خودشان ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب شهردار رشت گفت: هرچه زودتر باید شهردار انتخاب شود و من تعجب می‌کنم که عده‌ای می‌خواهند در کار شورای شهر دخالت کنند.

شهردار رشت باید فردی بومی باشد

وی ادامه داد: شورایی ها باید اراده انتخاب شهردار را داشته باشند زیرا تمام کارهای شهر بر زمین مانده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با تأکید برا اینکه شهردار رشت باید فردی بومی باشد، گفت: در مورد ترموا تلاش کردم و اعتبار گرفتیم اما ۵ ماه است هیچ اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح بافت شهر در بافت فرسوده و حاشیه نشینی کوتاهی می‌شود.

اگر تقسیمات کشوری اجرا شود خمام به عنوان اولین شهر در گیلان تبدیل به شهرستان می‌شود

وی در مورد شهرستان شدن خمام گفت: این نقد بر دولت وارد است که تقسیمات کشوری را معطل کرده است و اگر بخواهد تقسیمات کشوری انجام شود خمام به عنوان اولین شهر در استان گیلان تبدیل به شهرستان می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه ۲۰ میلیارد اعتبار برای کمیته امداد گرفتیم تا ۲ هزار واحد روستایی در شهرستان رشت احداث کنند، گفت: اینکه می‌گویند بنده که فامیل خودم را در دفتر گذاشته‌ام به این علت است که باید یک شخص امین بگذاریم زیرا امکان سوء استفاده از امضاء وجود دارد.

وی ادامه داد: دفتر آبروی من است و همه کسانی که در دفتر کار می‌کنند نوکر مردم هستند و باید از این مکان مراقبت کرد زیرا محل خدمت به مردم است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه بخشی از بدنه دولت کار نمی‌کنند، گفت: بعضی ها روحیه خودشان را باختند و این نشان می‌دهد که مسئولان ما قرص و محکم نیستند.

وی با بیان اینکه حتما چند وزیر دولت استیضاح خواهند شد، افزود: خیلی‌ها به من نقد می‌کنند که در انتخابات از روحانی حمایت کردم هنوز هم انتخابم بین آن چهار نفر آقای روحانی است اما چک سفید امضا به هیچ کس نداده ام.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده نماینده مردم هستم، گفت: وظیفه ما دفاع از حقوق ملت است اما قصد دعوا با کسی نداریم.

Share