اظهار تاسف بهارمست از سرازیری فاضلاب های صنعتی و خانگی به داخل رودخانه

اتمام لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تا پایان شهریور

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری رشت متولی لایروبی رودخانه های سطح شهر نیست اما در راستای جلب رضایت و ارائه خدمات شهروندی، عملیات لایروبی را آغاز و تا پایان شهریور در صورت مساعد بودن آب و هوا و عدم بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی بهارمست با اظهار تأسف از سرازیری فاضلاب های صنعتی و خانگی به دو رودخانه زرجوب و گوهر رود بیان داشت: در سالهای اخیر بر اثر سراریزی فاضلاب های صنعتی و خانگی و همچنین ریزش زباله ها توسط شهروندان در این دو رودخانه همواره شاهد اظهار گلایه مردم از استشمام بوی نامطبوع در حاشیه رودخانه ها

سرپرست شهرداری رشت با تأکید بر ضرورت تأمین سلامت اجتماعی و ارتقاء رفاه شهروندی توسط مسئولین تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری رشت متولی لایروبی رودخانه های سطح شهر نیست اما در راستای جلب رضایت و ارائه خدمات شهروندی، عملیات لایروبی را آغاز و تا پایان شهریور در صورت مساعد بودن آب و هوا و عدم بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ادامه خواهد داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش و پیگیری مداوم کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت در زمینه رفع آلودگی رودخانه های سطح شهر خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران زیادی در زمینه ساماندهی به رودخانه های سطح شهر رشت اعلام آمادگی داشته اند، اما متأسفانه عدم مشخص بودن بحث تولی گری این رودخانه ها مانع جذب آنها شده است.

سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت در حال لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهررود است

هومن روایی نیز فصل تابستان را بهترین زمان لایروبی رودخانه های شهر عنوان و تصریح کرد: هر ساله فصل تابستان همزمان با پایین آمدن عمق آب رودخانه ها بهترین زمان لایروبی رودخانه هاست.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه های سطح شهر جزء وظایف شهرداری نیست، گفت: با توجه به اهمیت سلامت و ایجاد رفاه شهروندی ضرورت دارد تا سازمانها و ادارات دیگر نیز در این زمینه پای کار آمده در ساماندهی و پاکسازی رودخانه ها کمک رسان شهرداری باشند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت به تنهایی در حال پاکسازی روخانه های زرجوب و گوهر رود است، بیان داشت: سال گذشته نیز عملیات پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهررود توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت انجام شد و امسال نیز به تنهایی، با امکانات و ماشین آلات این اداره از جمله بیل زنجیری در حال پاکسازی این رودخانه هاست.

هومن روایی مدت زمان لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهر رود را ۷۰ روز دانست و اذعان داشت: عملیات پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهر رود از کوچه پتکی در خیابان ضیابری آغاز و به مسیر سه راه لامپ سازی رسیده که در صورت شرایط مساعد هوایی و عدم بارندگی و بالا آمدن سطح آب تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان سخنان خود ضمن اظهار امیدواری به سالم سازی و پاکسازی کامل رودخانه ها از هرگونه آلودگی تصریح کرد: از شهروندان شهر رشت تقاضا می شود که پس از پاکسازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از ریختن زباله های خود در حرائم رودخانه ها خود داری کنند تا به امید روزی که دوباره در این دو رودخانه شاهد تفریحات سالم و پاک باشیم.

Share