محمدی در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب

اتحاد ما شرط توسعه است | حس زیبایی‌شناختی در گیلان باید تقویت شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اعتقاد به کار تشکیلاتی را ویژگی‌ مشترک همه احزاب برشمرد و تصریح کرد: کشور ما به لحاظ داخلی و خارجی دارای شرایط ویژه‌ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعضای شورای مرکزی خانه احزاب استان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار کیوان محمّدی رئیس سازمان در سخنانی بر وحدت احزاب اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال در جهت حل مسائل کشور با یاری رساندن به مدیران تأکید کرد و گفت: ممکن است در برخی مسائل اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد اما هدف همه، اعتلای ایران اسلامی است.

وی شکل‌گیری خانه احزاب را مفید دانست و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خانه احزاب، افزایش فرهنگ گفتمان و ترویج فرهنگ تعامل و گفتگوست. بسیاری از مسائل هست که ربطی به جناح خاصی ندارد. فرضاً مشکلات محیط‌زیست ربطی به جناح‌ها ندارد. بنابراین احزاب با گردآهم آمدن در کنار همدیگر می‌توانند در جهت حل این مسائل، راهکار ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اعتقاد به کار تشکیلاتی را ویژگی‌ مشترک همه احزاب برشمرد و تصریح کرد: کشور ما به لحاظ داخلی و خارجی دارای شرایط ویژه‌ای است. لذا آن چیزی که می‌تواند ما را در عبور از این شرایط یاری دهد آن است که حب و بغض را کنار گذاشته و در صدد رفع تنش‌ها برآییم. در این بین همه احزاب از هر جناحی حول محور منافع ملّی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید اتحاد داشته باشند.

محمّدی با بیان اینکه تصور عامه آنست‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صرفاً یک سازمان تخصصی و غیرسیاسی است، ادامه داد: معتقدم می‌بایست مطابق با شرح وظایف، فعالیت در هر چهار حیطه مهم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی وجود داشته باشد. نمی‌توان برای سیاست و امنیت استان برنامه‌ای نداشت. لذا جایگاه گیلان در امور سیاسی نظیر جایگاه استان در امنیت ملّی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. توجه امور سیاسی از گروه‌گرایی و حمایت از جناحی خاص فرق می‌کند. مدیران اجرایی مسئولیت خدمات‌رسانی به همه مردم از هرگروه  و دسته‌ای را برعهده دارند.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های ماهانه توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: نمایندگان احزاب می‌توانند در آن جلسات نظرات خود را در حضور چهره‌های برتر حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و… مطرح نمایند. ضمن‌آنکه می‌توانند برای کمیته‌های ۴۸ گانه نمایندگانی معرفی نمایند تا در توسعه استان نقش‌آفرین باشند.

محمّدی ادامه داد: خداوند تمام ظرفیت‌های بالقوه طبیعی نظیر جنگل، دریا، کوه و… را بهتر و بیشتر از اروپا و کشورهایی مانند سوئیس به گیلان داده و اگر این ظرفیت ها به فعل در نیایند، مقصر ما و مسئولان و مردم این استان هستیم. این خام خیالی است که تصور کنیم دیگران به پیشرفت و توسعه کشور کمک خواهند کرد. اتحاد ما شرط توسعه است. حس زیبایی‌شناختی در گیلان باید تقویت شود. با کوته‌بینی و تنش‌زایی این امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در هر زمینه‌ای که با وحدت نظر و همکاری مشترک دستگا‌ه‌های اجرایی، احزاب و سمن‌ها، همراه باشد حمایت خواهد کرد. احزاب با شرکت در جلسات سازمان خصوصاً اتاق فکر می‌توانند در خدمت به مردم گام‌های مؤثری بردارند.

گفتنی است در این نشست هریک از اعضای حاضر در جلسه به بیان درخواست‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص مسائل مختلف استان پرداختند.

Share