مسعود مجاوری

آقای رییس جمهور؛ شما دیگر چرا؟

عبدالناصر همتی همین حالا هم یک بازنشسته مشغول به کاراست و شکرخدا نتایج مدیریتش هم روشن.

مسعود مجاوری

تازگی‌ها شاد و خوشحالم نمی دانم چرا/ گرچه از کارم(روزنامه نگاری)پشیمانم نمی‌دانم چرا/ باوجودغصه و درد و بلا و حرف مفت/باز پشت خنده پنهانم نمی‌دانم چرا؟
قطعه بالا بخشی از شعر نمی‌دانم چرا اثر شاعر شیرین سخن جنوبی《راشدانصاری-خالوراشد》است که با طنازی زایدالوصفش؛می خندد و می خنداند و حدیث نفس این روزهایمان را می گوید.
جانم برایتان بگوید که از هرکسی انتظارش را داشتم الا از شیخ حقوقدان؟!
قراربود ما”امید”وار باشیم و دولتش”تدبیر”کند اما؛ هنوز مرکب حکم قانون عدم بکارگیری بازنشستگان بر کاغذ خشک نشده که خبر یک انتصاب؛ کاسه کوزه امید ما را شکست؟
انتصاب همتی درست یا غلط؟
برادر رییس جمهور؛ بدون تعارف و تملق مراتب قدردانیم را از شما بابت تغییری که در کابینه ایجاد کردید اعلام می‌کنم اگرچه جا برای تغییر بیشتر هم هست اما همینقدرش را هم باید مغتنم شمرد.
خب چه می توان کرد لابد من ایراد دارم که اساسا آدم امیدواری ام….
اما؛ انتصاب عبدالناصر همتی برایم چند سوال پیش آورده که “امید”وارم دفتر یا کابینه شما لایق بدانند و پاسخ بدهند.
همین چند روز پیش بود که نمایندگان محترم مجلس همت نمودند و قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصحیح و تصویب کردند به اعتبار نص این قانون،جنابعالی بغیر از معاونان خودتان و وزرا،حق انتصاب هیچ یک از بازنشستگان عزیز را بعنوان کادر ستادی ندارید گو اینکه قانونگذار محترم در تبصره یک ماده واحده اصلاحیه موصوف اجازه بکار گیری بازنشستگان در بندهای الف و ب و ج ماده ۷۱قانون خدمات کشوری را فقط در دستگاه ذیربط مجاز می شمارد.

یک-آقای همتی از سال۶۴تا به امروز؛ بحمدالله صاحب پست و مقام هستدو۳۳سال “ردای خدمت”به تن دارند و از قرار معلوم با۶۱سال سن قصد بازنشستگی هم ندارند چقدر خوب میشد که ایشان گزارشی از نتایج مدیریتهایشان در این۳۳سال ارائه می دادندومی گفتند چطور تابحال بازنشسته نشدند و آیا ایشان استخدام صداوسیما هستند یا بانک و یا دانشگاه؟ و اینکه چرا کارگزینی هیچیک ازین نهادها سنوات خدمت ایشان را ندیدند تا حکم بازنشستگی را به دستشان برسانند؟
دو-جناب رییس جمهور؛ می دانم که مصوبه مجلس محترم تا به شورای نگهبان برسد و بررسی و ابلاغ شود یک فرآیند زمانبر را طی میکند اما آیا جایز است که به فرض سال آینده و همین موقع و پس از ابلاغ قانون در روزنامه رسمی؛ رییس کل بانک مرکزی کشور عوض شود و پیام تعویض پی در پی مدیران اقتصادی؛ آلارم خطر به بازار کشور بدهد؟
سه-عبدالناصر همتی همین حالا هم یک بازنشسته مشغول به کاراست و شکرخدا نتایج مدیریتش هم روشن.

آقای روحانی؛چه اصراری به دوباره کاریست من نمی‌دانم؟!
درمقام نظر خدمت حضرتعالی معروضم که در هنگام انتصاب مدیران اگر نگاهی به کارنامه ونه رزومه ایشان بیاندازیدبه بیراهه نرفته اید.
چهار-مجلس محترم با تصویب این اصلاحیه دست شما را برای خانه تکانی اساسی در بدنه ستادی باز کردپیشتر هم خدمت تان عرض کرده بودم که اگر قرار بود آبی از مدیران معمر گرم شود حالا ما حسرت دبی وآنتالیا را نمی خوردیم باور بفرمایید این کشور پرازجوانان باسوادو وطن دوست وپرانرژی وبرنامه برای عبورازاین گردنه خطرناک است.
برادر رییس جمهور؛خودتان بهتراز حقیر می دانید که وضع ازچه قراراست؟جامعه ما اینروزها بیش از هرزمانی نیازمند”تدبیر”می باشد میدانم اضطرار شرایط گهگاه باعث تصمیماتی میشود که درظرف زمان باید تحلیلشان کرد اما نسل آینده مثل نسل من صبرایوب ندارد.آیا پاسخ درخوری برایشان دارید؟کیست که اهمیت جایگاه بانک مرکزی را نداند؟
برادر رییس جمهور؛ لطفا دیدگاههای متخصصان مستقل(اتاق اصناف-اتاق بازرگانی-انجمنهای صنفی مرتبط و…) را هم بشنویدشمارییس”جمهور”همه مایید. هنوز زمان برای شنیدن و وقت برای عمل کردن دارید…
نیازی به توضیح این واضح نیست که درمقام یک روزنامه نگاروظیفه خودمی دانم که گفتنیها را بگویم “امید”وارم که سوءتفاهمی پیش نیاید…
و ختم کلام را به سروده ای از فرخی یزدی می سپارم:
هرگز دلم برای کم وبیش غم نداشت/آری نداشت غم که غم بیش وکم نداشت/با آنکه جیب وجام من از مال و می تهیست/ما را فراغتی‌ست که جمشیدجم نداشت.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share