مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی گیلان:

۴۰۰۰ تاکسی فرسوده در گیلان نیازمند نوسازی است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی گیلان با اشاره به تردد‌ تعداد بسیار زیادی تاکسی از رده خارج شده در سطح شهرهای مختلف استان گفت:‌ ۴ هزار تاکسی فرسوده در گیلان نیازمند نوسازی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، بهرام علیدوست صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر‌ حدود ۴ هزار خودرو تاکسی از رده خارج شده در شهرها و مراکز استان گیلان تردد می‌کنند که نیازمند اجرای طرح نوسازی و جایگزینی با خودروهای جدید هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی گیلان عنوان کرد:‌ نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در حوزه تاکسیرانی تقریباً از بهمن ۹۴ آغاز شد که در نخستین سال اجرای این طرح حدود ۷۸۸ دستگاه خودرو تاکسی فرسوده استان با جایگزینی ماشین‌های جدید از رده خارج شدند.

علیدوست تعداد خودروهای تاکسی نوسازی شده در سال گذشته را برشمرد و تصریح کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده حدود هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده گیلان در سال ۹۶ تعویض شدند اما با توجه به تعداد بسیار بالای این تاکسی‌ها باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام شود.

وی تک شغلی بودن تاکسی‌داران و مشکلات بسیار زیاد آنان را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ این قشر زحمتکش جامعه با وضعیت موجود اقتصادی که با آن مواجه هستیم به هیچ عنوان توانایی پرداخت سودهای کلان تسهیلات بانکی جهت نوسازی خودروهای خود را ندارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی گیلان ضمانت‌های بانکی را از دیگر مشکلات تاکسی‌داران اعلام کرد و گفت: معرفی دو ضامن جهت دریافت تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصدی خارج از توان و ظرفیت قشر تاکسی‌داران است به همین علت روند نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری به کندی پیش می‌رود.

علیدوست از تعاملات مثبت اتحادیه تاکسی‌داران و سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و عنوان کرد:‌ سطح این ارتباطات تاکنون بسیار مطلوب بوده به طوری‌که گیلان به‌عنوان نخستین استان کشور مجوز تعویض تاکسی‌های فرسوده با خودروهای منطقه آزاد را از سازمان مناطق آزاد کشور دریافت کرد.

وی افزایش قیمت پرداخت عوارض تمدید کارت‌های شهری را از گلایه‌های تاکسی‌داران اعلام کرد و افزود:‌ هماهنگ‌سازی در نظام پرداخت مبالغ جهت تمدید کارت‌های شهری و افزایش بهای آن از دیگر مشکلات قشر تاکسی‌داران گیلان است که موانع فراوانی را برای آنان ایجاد می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسیرانی گیلان از مصوبه جدید شورای شهر رشت ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت:‌ افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های شهری اقدام بسیار مطلوبی بود که انگیزه و رغبت لازم جهت ادامه فعالیت در قشر تاکسی‌داران را بالا می‌برد.

Share