معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان:

یادواره «سردار شهید بیگلو» در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در رشت گفت: یادواره سردار شهید میثم محمد بیگلو ۲۱ تیر در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در رشت اظهار داشت:‌ دانش‌آموزان نیمی از اعزام‌ کاروان‌های راهیان نور استان گیلان به مراکز جنوب کشور را تشکیل می‌دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان به اهمیت رسانه‌ها در نشر مؤثر فرهنگ‌ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: قطعاً هر موضوعی برای نهادینه شدن در جامعه به ابزارهایی نیاز دارد که در دنیای امروز این قدرت در اختیار ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان‌ این مطلب که اگر موضوعی در جامعه نهادینه شود حتی تا قرن‌ها نیز اثرگذاری خود را خواهد داشت عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با مؤلفه‌ها و ابزارهای قدرتمند خود در تبیین اندیشه‌های واقعی دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعدی گام‌های بزرگی بردارند.

بایرامی دفاع مقدس را مملو از رشادت‌های رزمندگان اسلام اعلام کرد و بیان داشت:‌ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دوران دفاع مقدس با سایر جنگ‌هایی که در اقصی نقاط جهان رخ می‌دهد تأثیر و جریان داشتن فرهنگ غنی و آموزه‌های ارزشمند اسلامی در بین رزمندگان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان فرمایشات امام راحل در بیان ویژگی‌های دوران دفاع مقدس را متذکر شد و عنوان کرد:‌ به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی دوران هشت سال دفاع مقدس در حقیقت برای رزمندگان اسلام همانند دانشگاه انسان‌سازی عمل کرد.

وی با بیان این نکته که در اکثر ارتش‌های جهان خشونت تبلیغ و تشویق می‌شود ابراز داشت:‌ برخلاف تمام آموزه‌های رایج در سیستم نظامی ارتش‌های امروز دنیا،‌ آنچه که در بین رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس رواج داشت احکام اسلامی،‌ اخلاق،‌ ایثار و گذشت و فداکاری بود.

بایرامی روند برگزاری و اعزام‌های اردوهای راهیان نور در گیلان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ تمام اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور استان گیلان حضوری فعال دارند که در این میان حضور و استقبال جوانان انقلابی و نوجوانان بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان برگزاری یادواره سردار شهید میثم محمد بیگلو را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت:‌ این یادواره در ۲۱ تیر در گلزار شهدای رشت و با حضور سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا برگزار می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه شأن و مقام این شهید گرانقدر در رسانه‌ها کمتر جلوه پیدا کرده‌ و به مردم معرفی شده است خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با برگزاری چنین یادواره‌هایی بتوانیم گامی مهم در جهت تبلیغ و شناساندن چنین چهره‌های الهی دوران دفاع مقدس برداریم.

Share