با احتمال وقوع سیلاب

گردشگران از استقرار در حاشیه‌ رودخانه‌های گیلان بپرهیزند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در استان تا اواخر هفته جاری، از شهروندان و گردشگران خواست از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل های آبی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، عباس صابر اظهار داشت: هواشناسی استان از شب گذشته کاهش نسبی دما و بارش باران به صورت نقطه ای را پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به صدور اخطاریه و ابلاغیه به دستگاه ها برای فراهم سازی تمهیدات لازم افزود: با توجه به بارش های نقطه ای، احتمال سیلابی شدن مسیل های آبی وجود دارد از این رو لازم است شهروندان و گردشگران، از استقرار در این مسیرها بپرهیزند.

به گفته صابر، طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، در حویق تالش ۵۱ میلیمتر، تالش ۱۲ میلیمتر و انزلی ۲ میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ جریانات شمالی و عبور امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است که بر این اساس، تا فردا (چهارشنبه) شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و احتمال رعدو برق و تگرگ در مناطق مستعد بویژه ارتفاعات و دامنه ها مهیاست.

مازیار غلامی ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش های رگباری احتمال وقوع رگبارهای شدید و موقتی در بعضی از نقاط استان بویژه طی امروز در نواحی مرکزی و غربی استان وجود دارد که به طور موقت در برخی نقاط شدید است.

وی آسمان گیلان برای فردا را کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی و اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری نیز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود ضمن آنکه برای روز جمعه احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

غلامی بیشترین دما در استان طی هفته گذشته را مربوط به منجیل با ۳۷ درجه عنوان و اضافه کرد: دمای شهر رشت نیز روز شنبه گذشته ، به ۳۵ درجه رسید.

Share