رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رشت:

از جنگلهای سراوان غافل شدیم | انتشار آگهی استخدام در سازمان جنگل‌ها در مهرماه

آقایی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان جنگلها و آبخیزداری، حفظ منابع طبیعی است، افزود: این سازمان نماینده دولت برای میراث طبیعی کشور است و اعتقاد داریم حفظ منابع طبیعی استمرار زندگی، تولید و اشتغال است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز، خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در فرمانداری رشت و جمعی مدیران شهرستان رشت با بیان اینکه همیشه رشت را خانه خود میدانم، گفت: بنده به مردم رشت احساس دین دارم و هنوزم در خانه از محصولات رشتی استفاده میکنم و برای مشکلاتی که این شهرستان دارد بسیار ناراحت هستم.

آقایی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری، حفظ منابع طبیعی است، افزود: این سازمان نماینده دولت برای میراث طبیعی کشور است و اعتقاد داریم حفظ منابع طبیعی استمرار زندگی، تولید و اشتغال است.

وی در مورد طرح کاداستر گفت: طرح کاداستر را در ۳۲ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور اجرا شده است و در حال حاضر نیز ۱۴ میلیون هکتار با اولویت جنگلهای شمال کشور در دست اجرا می باشد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: هدف از اجرای طرح کاداستر مشخص شدن مرزهای منابع طبیعی و دریافت سند تک برگی گرفته شود.

گیلان نقطه اصلی در زراعت چوب میتواند باشد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از اصلی ترین موارد در گیلان زراعت چوب است، یادآور شد: این امکان را نیز فراهم کردیم که نهالستان ها در اختیار کشاورزان برای زراعت چوب قرار بگیرد.

وی گفت: در کشور نهالستان هایی داریم که با توجه به داشتن امکانات بدون استفاده هستند.

آقایی با بیان اینکه زراعت چوب محل درآمد است و نیز برای پوشش گیاهی بسیار مناسب است، افزود: گیلان نقطه اصلی در زراعت چوب میتواند باشد و این استعداد در گیلان وجود دارد.

وی در ادامه افزود: صادارات و واردات چوب ازاد است و تولیدکنندگان چوب را حمایت میکنیم.

چرا برای سرمایه گذاری در جنگلهای شهرستان رشت واسطه شهرداری است | از سراوان غافل شده اید

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه گیلان در گردشگری بسیار عقب است، گفت: چه کسی گفته است که بهترین بهره بردار از جنگلها شهرداری است؟! باید از سرمایه گذاری های خارجی استفاده کنیم که نمونه های موفق مانند نمک آبرود و تله کابین در کشور گویا این طرح است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: چرا برای سرمایه گذاری در جنگلهای شهرستان رشت واسطه شهرداری است؟ این امر باید مستقیم به سرمایه گذار واگذار شود.

آقایی در مورد پارک جنگلی لاکان گفت: این پارک در بهترین نقطه رشت قرار دارد و میتواند برای شهروندان رشت و توریست ها محل مناسبی در بحث گردشگری و تفریحی باشد.

وی با بیان اینکه از سراوان غافل شدیم، گفت: در سراوان کارهای بسیاری میتوانیم انجام دهیم.

آقایی با بیان اینکه استفاده از طبیعت یک فن و هنر است، افزود: اعتقاد ندارم که این هنر را ما داریم باید از سرمایه گذارها استفاده کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فضای جنگلها برای بهره برداری به ۳۰ سال افزایش دادیم. در سراوان اگر پول تزریق شود بهترین بهره برداری خواهد شد. ۱۲۰۰ هکتار جنگل بستربسیار مناسبی است اما متاسفانه در پارکهای جنگلی استان گیلان بسیار عقب هستیم.

وی گفت: در هیچ کجای کشور برای قطع درختان مجوز نخواهیم داد که درختی قطع شود و منطقه ای در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد با حفظ پوشش گیاهی و درختان خواهد بود.

آقایی در مورد معاونت سازمان جنگلها که در چالوس قرار دارد، اظهار کرد: این معاونت به زودی به تهران انتقال پیدا میکند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: اختیارات رئیس منابع طبیعی گیلان افزایش پیدا میکند و دیگر نیاز نیست که به معاونت جنگلها در چالوس برود.

انتشار آگهی استخدام در مهرماه

آقایی در مورد تامین نیروی انسانی نیز گفت: در مهرماه برای جذب نیروی انسانی آگهی استخدام داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برای مبارزه با قاچاق و آتش سوزی نیازمند تجهیزات مدرن هستیم و با داشتن ماشین های داخلی هرگز نمیتوانیم قاچاقچیانی را که دارای ماشین های پیشرفته هستند تعقیب کنیم. از همه مردم، رسانه ها و نمایندگان و مدیران میخواهم که بر کار ما نظارت داشته باشند.

آقایی ادامه داد: در بحث منابع طبیعی حوزه ای کار میکنیم و در ابخیز داری هدف پوشش گیاهی است. در استان بر اساس شاخص ها ۱۶ میلیارد برای پوشش گیاهی و طرح های ابخیز داری دادیم و سهم شهرستان رشت هم که ۸ میلیارد بوده است مه به مدیر کل منابع طبیعی داده شده است و ملاک ما نیز در دادن اعتبارها انجام کارهای مفید است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان گفت: اگر برای طرح پارک جنگلی سرمایه گذار را کمیته فنی استان تایید کند، شورای عالی جنگل ها نیز تایید می کند.

Share