معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان

پیشگیری موثر از غرق شدگی نیاز به استراتژی دارد

جمشیدنژاد اظهار داشت: استان گیلان با وجود پتانسیل های موجود و ظرفیت دریا گردشگر پذیر می باشد و باید ساختار مناسب را در سواحل دریا با محور ایمنی برای مردم فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی به میزبانی مرکز تحقیقات تروما گیلان و همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با حضور سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امیر محمدپور سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، شاهرخ یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، علی داوودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی، در سالن همایش های آموزش و پرورش دهکده ساحلی شهرستان بندر انزلی حول پیرامون پیشگیری از غرق شدگی برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به پتانسیل های گیلان در بحث گردشگری اظهار داشت: استان گیلان با وجود پتانسیل های موجود و ظرفیت دریا گردشگر پذیر می باشد و باید ساختار مناسب را در سواحل دریا با محور ایمنی برای مردم فراهم کنیم.
جمشید نژاد با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از غرق شدگی ادامه داد: میزان مرگ ناشی از غرق شدگی در شمال ایران ۱.۴ در هر صد هزار نفر است که به کمتر از ۹.۰ در صد هزار نفر در مرکز ایران که به دریا دسترسی وجود ندارد می رسد همچنین شناسایی استراتژی های غرق شدگی اهمیت زیادی دارد، زیرا پیشگیری موثر از غرق شدگی نیاز به شناسایی این استراتژی ها دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با تشریح پدافند غیرعامل عنوان کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
وی با تاکید بر نقش پدافند غیرعامل در بخش بهداشت و درمان افزود: باید برای تجهیز و آمادگی مراکز درمانی و بیمارستانها که برای زمان وقوع بحران از مهم ترین رسالت های دانشگاه علوم پزشکی برای وقوع بلایا و حوادث قلمداد می شود پیشبینی شود، بر این اساس باید برای مراکز اورژانس و بیمارستانها و بخش های امداد رسانی پیش بینی های لازم برای زمان وقوع بحران انجام شود.
جمشیدنژاد با اشاره به همکاری دستگاه های مختلف با پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: حمایت و همکاری مسئولین سازمان ها و دستگاه های مختلف در تأمین شرایط آمادگی زمان وقوع بحران را فوق العاده حیاتی می باشد و و نقش مدیریت پدافند غیر عامل استانداری در ایجاد این هماهنگی بسیار پررنگ تر است.

Share