در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

پیشنهادات امام جمعه آستارا برای مدیریت درآمد| در مصرف روسری و حجاب صرفه‌جویی نکنید

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: باید تدبیر برای مدیریت مخارج زندگی کرده تا به مشکل نخوریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به کمال و فهم انسان گفت: صبر در برابر مشکلات و مهمتر از همه تقدیر معیشت در زندگی مادی و معنوی بسیار تاثیرگذار و دخل و خرج زندگی انسان باید دارای حساب و کتاب بوده و به اندازه درآمدمان هزینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا ادامه داد: باید تدبیر برای مدیریت مخارج زندگی کرده تا به مشکل نخوریم.

وی افزود: مورد بعد تلاش برای برقراری توازن بین دخل و خرج و همچنین تحت هر شرایطی پس انداز داشته و لو کم باشد انجام بدهیم و برای خرید های مهم مشورت کرده تا بعد از خرید خود پشیمان نشویم.

خطیب جمعه آستارا در ادامه سخنان خود گفت: راهکار بعد یادداشت مخارج روزانه بود و اگر آنها را یادداشت کنیم خرج های اضافه را کاهش خواهیم داد و مورد بعد اولویت بندی هزینه های زندگی و نیازهای خانواده بوده و با توجه به آن درآمدهای خود را مدیریت کرده به مشکل نمی‌خوریم.

حافظ نیا در ادامه گفت: راهکار بعدی عجولانه خرید نکردن است و باید با توجه به صرفه جویی جلوی اصراف را گرفته تا این فعل حرام را انجام نداده تا به کمال برسیم.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به خانمان سوز بودن مواد مخدر گفت: بنده به عنوان کسی که هر روز با مردم سر و کار دارم از متلاشی شدن بنیان خانواده ها توسط اعتیاد آگاهی داشته و اگر انسان عقل سلیم داشته باشد هیچ وقت سراغ این بلای خانمان برانداز نمی‌رود و معتادان آیینه عبرت برای افراد دیگر بوده و باید از آنها درس عبرت گرفت.

وی با اشاره به سالروز وفات صحابه امام رضا(ع) حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: زیارت ایشان معادل زیارت امام حسین(ع) در کربلا بوده و ان شاءالله زیارت در دنیا و شفاعت در آخرت توسط ایشان نصیب ما بشود‌.

حافظ نیا بازیگر سالروز حقوق بشر امریکایی و حمله وحشیانه ناو این کشور در سال ۶۷ به هواپیمای مسافربری کشورمان گفت: خود آنها می‌دانستند که این هواپیما مسافربری بوده ولی با حمله وحشیانه تعدادی از هموطنان ما را به شهادت رسانده و منطق آمریکا در برخورد با سایر ملتها زورگویی و وحشی‌گری و حیله گری بوده و آنها اعتقاد به حقوق بشر نداشته و نمونه امروزی مردم سوریه، عراق، بحرین و یمن بود و همه آنها به واسطه زورگویی آمریکا بر سر مسلمانان بوده و مگر مردم میانمار انسان نبودند که با حمایت ارتش زورگویشان کشته شدند و آمریکا در این قضیه سکوت کرد.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: آیا جدا کردن مهاجران از فرزندانشان در آمریکا حقوق بشر است؟ این ها خجالت نکشید و ما را ناقض حقوق بشر معرفی کرده و به داعش کمک تسلیحاتی می کردند. ماهیت آمریکا همین بوده و جنایت های این کشور حیله گر تمام شدنی نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به پیمان‌شکنی آمریکا گفت: این کشور مجرم بوده و نه متهم. اینها با توطئه و شیطنت اعتراض مسالمت‌آمیز اصناف را در قالب یک اعتراض قانونی به یک تظاهرات ضد نظام اسلامی نشان می‌دهند و ما باید حواسمان به دشمن بوده و اینها باید بدانند پیشرفت هسته‌ای و نظامی ما قدرت ما بوده و نه نقطه ضعف و باید با کسانی که به اتفاقات غیر قانونی دامن زده و بخواهند اخلالگر اقتصادی باشند برخورد شده و انتظار مردم هم از قوه قضاییه برخورد با اخلالگران اقتصادی و دامن زنان به گرانی‌ها است.

حافظ نیا اضافه کرد: امروز زمان تفرقه و اختلاف نیست و این مسئله آب در آسیاب دشمن ریختن بوده و باید با هر تفکر سیاسی داخل نظام برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کرده و مردم هم قدردان بوده و اگر تلاش مسئولان را ببینند شاد شده و در عرصه سیاسی و اقتصادی تلاش مسئولان قدردانی مردم را هم در پی خواهد داشت با صبر برابر مشکلات و ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمن آینده از آن ملت شریف ایران است.

امام جمعه آستارا با ذکر صرفه جویی در برخی موارد گفت: متاسفانه برخی‌ها صرفه‌جویی را اشتباه متوجه شده و در مصرف روسری و حجاب صرفه جویی کرده و تذکرات و برخوردهای قانونی با کسانی که کشف حجاب کرده باید صورت گیرد و مسئولان باید با معضلات اجتماعی مقابله و برخورد کرده تا وضعیت نابسامان حجاب که دل انسان را به درد می‌آورد بهبود پیدا کرده و بهتر شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share