جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری گیلان

وضعیت گیلان در جذب تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی و طرحهای بوم‌گردی مناسب نیست

آرش فرزام صفت گفت: علی رغم تاکید استاندار گیلان در خصوص بوم‌گردی در گیلان اما متاسفانه شاهد این هستیم که وضعیت ما در جذب تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین اجرای طرحهای بومگردی مناسب نیست

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از روند بورکراسی پرپیچ و خم اداری در طرحهای بومگردی استان گیلان توسط دستگاه‌ها و بانکهای استان گلایه کرد.

آرش فرزام صفت جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری گیلان در جلسه کارگروه اشتغال روستایی و سرمایه‌گذاری شهرستان سیاهکل گفت: علی رغم تاکید استاندار گیلان در خصوص بوم‌گردی در گیلان اما متاسفانه شاهد این هستیم که وضعیت ما در جذب تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین اجرای طرحهای بومگردی مناسب نیست. اگر این سخنان را نگویم خیانت کرده ام چون تصور آقای استاندار این است که ما به مقصد رسیدیم درحالیکه با این سرعت نصف راه هم طی نخواهیم کرد.

وی بر لزوم بهره گیری از فرصت باقی مانده تا پایان شهریورماه سال جاری جهت جذب تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد و سهم سیاهکل در حوزه اشتغال فراگیر ۱۱ میلیارد تومان است.

فرزام صفت با بیان اینکه۵۰ در صد از تسهیلات بخش گردشگری به طرحهای بومگردی اختصاص یافته است، یادآور شد: باید طرح ها تا پایان مرداد ماه جهت جذب اعتبارات و تسهیلات به بانک ها معرفی شوند با توجه به اینکه شهرستان سیاهکل در معرفی طرحها خوب عمل کرده است، می‌توانیم سهم حزب نشده شهرستانهای دیگر نیز در اختیار این شهرستان قرار بدهیم.

در ادامه رضا اسلامی فرماندار سیاهکل گفت:۲۹۲ طرح در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مصوب شده است که ۱۰۸ طرح زیر ۲۵۰ میلیون تومان و۲۳ طرح بالای ۲۵۰ میلیون تومان می‌باشد.
اسلامی با انتقاد از دستگاهای متولی استان در اجرای طرح بومگردی و دریافت هزینه های غیرقانونی از متقاضیان گفت: عدم پاسخگویی در استعلامات باعث نارضایتی متقاضیان می‌شود و این مورد  جهت اطلاع استاندار محترم در دیلمان انعکاس داده شده است.

Share