نگویند که ما نمی دانستیم کار ما افساد فی الارض است

هشدار رئیس قوه قضاییه به اخلالگران نظام اقتصادی: حواستان را جمع کنید!

رئیس قوه قضاییه به اخلالگران نظام اقتصادی هشدار داد و و خطاب به آنان گفت: به اخلالگرا نظام اقتصادی هشدار می‌دهم که خوب گوش کنند و پنبه‌ها را از گوش درآورند و چشم‌هایشان را باز کنند زیرا این کار مجازات های بسیار سنگینی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله صادق آملی لاریحانی در همایش سراسری دستگاه قضا به مناسبت هفته قوه قضاییه که با حضور روسای قوای مجریه و مقننه و مسئولان کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد به مسائل اقتصادی و معیشتی کشور اظهار کرد: امروز مسئله اقتصاد، مسئله اول کشور است و دشمن در فکر رخنه کردن از همین منافذ و فشار از طریق مشکلات اقتصادی و ایجاد مشکل در معیشت مردم است.

وی گفت: در این مسئله همه مسئولان در همه رده ها، باید متوجه موضوع باشند. مسئله اصلی امروز کمک به تولید و بهبود وضعیت کسب و کار است و قوه قضاییه در این مسائل نقش اساسی دارد. در چند روز اخیر تلاطم در بازار سکه، ارز و خودرو و مسکن را دیدید. درست است که یک سری مولفه های داخلی مانند وجود نقدینگی های بسیار است. در سال ۹۲ قریب ۷۰۰ هزار میلیارد تومان و امروز بالای هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد.

رئیس دستگاه قضا گفت: امیدواری  زیادی داریم با اجرای طرح هایی که در دستور کار است، مسئله نقدینگی حل شود. البته مسئله روانی نیز یک مسئله اساسی است. دشمن برای تاثیرگذاری و هدایت کردن نیروی های خود در درون کشور، فشار می آورد و این تخیل نیست بلکه یک امر واقعی است. امروز دشمن امید بسته با ایجاد عملیات روانی در بستر اقتصادی، وضع کشور را به هم بریزد. در همین روز گذشته برخی راه افتادند و می خواستند بازارها را تعطیل کنند که با هوشیار نیروی انتظامی و بخش اساسی و اصلی بازار، این توطئه ها خنثی شد.

آملی لاریجانی خطاب به اخلالگران در نظام اقتصادی گفت: با اینکه به مشکلات اقتصادی و وجود نقدینگی زیاد اذعان می کنیم اما این هم مسلم است که عده ای با سرمایه های کلان خود، در بازار تلاطم ایجاد می کنند. امروز نیروی های امنیتی چه وزارت اطلاعات و چه اطلاعات سپاه، موظفند اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را شناسایی کنند. این کار اخلالگران، خیانت به مردم و کشور است و نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجهی با این مسئله کنار نمی آید و قوه قضاییه به نحو قاطع با آنها برخورد می کند. به اخلالگران نظام اقتصادی هشدار می دهم که خوب گوش کنند و پنبه ها را از گوش درآورند و چشم هایشان را باز کنند زیرا این کار مجازات های بسیار سنگینی دارد. فردا نگویند که اخلال در نظام اقتصادی کشور چنین مجازات سنگینی دارد.

وی افزود: فردا نمی توانند عذر بیاورند که قصد ما مقابله نبود. امروز کسی نیست که نداند که اگر در بازار اخلال ایجاد کرد، به تمام امنیت کشور اضرار رساندند. اینها از جیب مردم عادی اختلاس و استفاده می کنند. ارزش پول‌های مردم دائما پایین می‌آید. نیازهای واقعی پشت این مسائل نیست زیرا دولت در همین سه ماه بالای ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص داده است.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: قوه قضاییه با اقتدار ورود می کند و اگر حکم اعدام باشد، اجرا می کند و اگر غیر از اعدام نیز باشد، اجرا می شود. فردا اگر عده ای احضار شدند و مورد تحقیق و رسیدگی قرار گرفتند نگویند که ما نمی دانستیم کار ما افساد فی الارض است. اگر اخلال در نظام اقتصادی کشور گسترده باشد، مصداق افساد است. آنهایی که سرمایه دار هستند و فکر می توانند شب بخوابند و صبح می توانند بازار را متلاطم کنند، حواس شان باشد.

Share