متن کامل سخنرانی احمدی نژاد در تالش

هرکس خلاف نظر مردم عمل کند ضدانقلاب است|مردم را از عرصه اداره کشور کنار گذاشتند

متاسفانه طی چند دهه به طور مستمر از اختیارات و حقوق ملت کاسته شده و به اختیارات دستگاه‌های حکومتی اضافه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود احمدی نژاد روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ضمن حضور در جمع پرشور و انقلابی اهالی شهر تالش و شرکت در مراسم گرامیداشت روز شهادت امام صادق (ع)  در مسجد قاسمیه این شهر طی سخنانی ضمن تشریح شرایط حساس کنونی کشور گفتند: « همه باید بدانند که صاحبان اصلی انقلاب، مردم هستند و هر کس به گونه ای عمل کند که مردم راضی نباشند و یا نظر و خواست آنان در مدیریت کشور ملاحظه و اعمال نشود، همان ضد انقلاب است».(گزارش تصویری)
متن کامل سخنرانی ایشان در این مراسم به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

–        خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع مردم مومن و انقلابی تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن و گیلان سربلند را عنایت فرمود.

–        مردم این دیار در طول تاریخ، نماد اندیشه‌ورزی، صداقت، پرکاری، فداکاری، مهربانی و برادری ملت ایران بوده اند.

–        عزم و پافشاری مردم این خطه در مقابله با اجانب و دفاع از استقلال کشور مثال‌زدنی و نمونه است.

–        سلام و درود خداوند بر مردم تالش و گیلان و سرتاسر ایران عزیز.

–        شهادت حضرت امام صادق(ع) فرزند پیامبر گرامی اسلام حضرت محمّد بن عبدالله (ص) را به شما، ملت ایران و جامعه بشری تسلیت عرض می‌نمایم.

–        ملت ما افتخار دارد که عاشق پیامبر خاتم(ص) و اهل بیت گرامی اوست و محبت آنان را راه نجات و رستگاری می شمارد.

عزیران من؛

–        امروز انقلاب ما که حاصل فداکاری های کم‌نظیر ملت و فرصت تحقق مطالبات و آرزوهای تاریخی ملت است و کشور عزیز ما که شیرین تر از جان ما است در شرایط خطیری به سر می برد.

–        غفلت از این شرایط و مخاطراتی که موجودیت ما را نشانه رفته است ممکن است خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

–        محضر مردم تالش و گیلان بهترین جایگاه برای طرح مهمترین مسائل کشور و انقلاب است.

–        همه می دانند که جایگاه رفیع، تاریخ پرافتخار، توانمندی‌ها، فرهنگ و اثرگذاری های ملت ایران در عرصه بین‌الملل یگانه بوده است.

–        ملت ایران همواره پیام‌‍‌آور آزادی، عدالت، عزت، صلح، برادری، مهربانی و پیشرفت برای همگان بوده است.

–        مستکبران و سلطه گران بین المللی همیشه خود را رقیب ملت ایران فرض کرده اند.

–        آنان یکی از بزرگترین موانع در برابر تداوم و گسترش سلطه‌گری و چپاول ثروت ملت ها را فرهنگ ایران زمین و برجستگی ها و توانمندیهای ذاتی ملت ایران می شمارند.

–        آنان همواره مترصد فرصت برای حذف ایران و ملت بزرگ ما از صحنه سیاست جهان بوده اند.

–        تاریخ، سرشار از طراحی، تهاجم و توطئه مستکبران برای زمین زدن ملت ایران است.

–        تحمیل فقر، جنگ، تفرقه و عقب ماندگی، سیاست دائمی آنان برای مهار قدرت و اثرگذاری ملت ایران بوده است.

–        متاسفانه امروز به سه علت، مستکبران و دشمنان ملت ایران به تحقق آرزوی تاریخی خود امیدوار شده اند و دائماً با زبان زور و تهدید و تحقیر درباره ایران صحبت می کنند.

علت اول: عملکرد ضعیف و پر اشتباه مقامات کشور

–        ایران سرشار از منابع و امکانات خدادادی، معادن، انرژی، زمین، جنگل و بهتر از آن انسانهای فهیم و خلاق و پرتلاش است.

–        بسیاری از مسئولین به علت عدم آشنایی با توانمندیهای کشور و ملت ، عدم برخورداری از دانش لازم برای اداره اقتصاد و مدیریت کشور و همچنین کم کاری، فاقد برنامه‌های راهبردی و تحرک لازم برای پیشبرد امور کشور هستند.

–        دائماً در حال سعی و خطا و تجربه اندوزی هستند و در سالهای طولانی، اشتباهات تکرار می شود.

–        این اشتباهات موجب اتلاف منابع کشور و نهادینه شدن ناکارآمدی، فقر و فاصله طبقاتی شده است.

–        در حوزه بانکی و پولی، تولید، شهرسازی، توزیع و واگذاری منابع و ثروت ملی و فرصت ها و مجوز های اختصاصی، اشتباهات آشکاری قابل مشاهده است.

–        به مرور این باور در مردم شکل گرفته است که عمدی در کار است و یک اراده‌ای بستر لازم برای سوء‌استفاده از امکانات و منابع به نفع عده ای خاص از نور چشمی‌ها و وابستگان را فراهم آورده است.

–        همچنین این شرایط بستر لازم برای سوء‌استفاده دشمن و فشار بر مردم عزیزرا مهیا کرده است.

علت دوم: کنار گذاشتن و بی اطلاع نگهداشتن مردم از عرصه اداره کشور و اتخاذ تصمیمات اساسی

–        مبانی انقلاب و قانون اساسی مردم را سنگ بنای کشور و جمهوری اسلامی می شناسد.

–        همه امور مربوط به مردم و برای مردم است و باید با اطلاع و تصمیم و رای مردم انجام شود.

–        اصل ششم قانون اساسی به طور صریح، ضرورت اداره کشور بر اساس اراده و آراء عمومی مردم را مورد تاکید قرار داده است.

–        متاسفانه طی چند دهه به طور مستمر از اختیارات و حقوق ملت کاسته شده و به اختیارات دستگاه‌های حکومتی اضافه شده است.

–        نه تنها اندیشه و توان عمومی مردم در برنامه‌ریزی‌ها ، صیانت از منابع ملت و پیشبرد امور به‌کار گرفته نمی‌شود بلکه جایگاه شایسته اراده و خواست مردم نیز عملاً نادیده انگاشته می‌شود.

–        در بسیاری از موارد به بهانه های گوناگون مردم از تصمیم‌گیری‌ها بی‌اطلاع می مانند. نمونه عینی آن در تفاهم برجام قابل مشاهده است.

–        معلوم شد در این توافق نه تنها منافع ملت حفظ نشده و تحریم ها برطرف نگردیده است بلکه برخی تعهدات علیه منافع ملی به بیگانگان داده شده است.

–        برخی از تعهداتی که به نام برجام سپرده شده، به مرور در حال آشکار شدن و باعث تاسف عمیق مردم است. بعد از سه سال هنوز هیچ سند رسمی از این توافق در داخل کشور منتشر نشده است.

–        متاسفانه چند خاندان معین و عده‌ای خاص که از طرق گوناگون مناصب بالای مدیریت و قدرت کشور را در اختیار گرفته‌اند، خود را برتر از مردم و صاحب امتیازات بی‌پایان می شمارند.

–        آنان خود را عقل کل و عموم مردم را فاقد جایگاه لازم برای درک امور کشور و اظهار نظر می پندارند.

–        آشکارا می گویند توده های مردم را چه به مسائل مهم. جمله آن فرد که گفت راننده تاکسی و لبوفروش را چه به مسائل هسته‌ای ننگی است که به این سادگی از پیشانی عده ای پاک نمی شود.

–        غافلند که همین مردم انقلاب کردند و فرصت حضور در قدرت را برای عده ای فراهم آوردند.

–        چنین کسانی مردم را ضعیف و ناتوان و نیازمند و درمانده می‌خواهند.

–        خود را مالک انحصاری کشور و انقلاب و نوع مردم را غریبه تصور می‌کنند و به خود اجازه می دهند هر کاری را حتی اگر مخالف منافع ملت، استقلال کشور و حقوق عامه باشد انجام دهند.

–        آنان هیچ حق اعتراضی برای مردم قائل نیستند. برخوردهای شدید با منتقدین و معترضین توسط این گروه به امری عادی تبدیل شده است.

–        متاسفانه عده ای از امکانات حکومت که محصول فداکاری ملت است برای تثبیت خود در مناصب بالا و همچنین دور نگهداشتن مردم و رقبا و مخالفین خود از دایره مدیریت کشور سوء‌استفاده می کنند.

–        بدون ارائه دلیل و صرفاً از آنجا که در قدرت قرار دارند خود را حق مطلق و تصمیمات خود را درست معرفی کرده و مخالفین اقدامات نادرست خود را به انواع اتهامات مورد تعقیب قرار می دهند.

–        خوب قبلاً هم همینطور بود و ملت انقلاب کرد که حتی یک مورد از این رفتار را شاهد نباشد.

–        این رفتارها آشکارا مخالف آرمانهای انقلاب، قانون اساسی و حق و عدل و نافی حقوق مردم است.

–        سوال اساسی این است که آنها بر چه اساسی خود را اصل انقلاب می‌دانند و هر کاری بتوانند انجام می‌دهند؟

–        همه باید بدانند که صاحبان اصلی انقلاب، مردم هستند و هر کس به گونه ای عمل کند که مردم راضی نباشند و یا نظر و خواست آنان در مدیریت کشور ملاحظه و اعمال نشود، همان ضد انقلاب است.

علت سوم: بیگانه شدن مقامات کشور از روحیه انقلابی و آرمانهای انقلاب

–        روحیه انقلابی و آرمان‌خواهی رمز نشاط، بالندگی، موفقیت و پیشرفت است.

–        متاسفانه برای گروهی از مقامات کشور، اخلاص، فداکاری، خدمت‌گزاری بی‌وقفه و بی‌منت، احساس بدهکاری به ملت و پیگیری آرمانهای بلند و الهی انقلاب جای خود را به بازی‌های سیاسی قدرت طلبی و زندگی اشرافی از محل ثروت ملت داده است.

–        برای عده ای، آرمان آزادی، عدالت، محبت، رفاه مردم و پیشرفت کشور جای خود را به خودبرتربینی و بی‌اعتنایی به عواطف و خواست ملت داده است.

–        متاسفم بگویم که عده ای برای کسب یک کرسی مجلس بعضاً تا چند میلیارد تومان هزینه می کنند.

–        آیا اگر مجلسی برآمده از چنین افراد و رفتاری باشد می تواند از کشور و حقوق ملت و آرمانهای انقلاب دفاع نماید؟

–        بسیاری از مناصب نه بر اساس صلاحیت بلکه بر اساس رابطه و منافع گروهی به افراد اختصاص می‌یابند.

–        اگر مدیران اجرایی و قضایی و صاحبان قدرت، خود مشغول فعالیت های اقتصادی باشند، آیا فرصتی برای فعالیت مردم، بهبود اقتصاد و رفع فقر و فاصله طبقاتی باقی می ماند؟

–        ریشه فاصله طبقاتی و فقر و ثروت‌های باد‌آورده را باید در خودخواهی، فراموش کردن مردم و آرمانهای انقلاب و دنیاطلبی و فعالیت اقتصادی عده ای از مدیران کلان کشور جستجو کرد.

–        آیا عدم اتکاء به قدرت مردم، ضعف خودباوری و وادادگی عده ای از مقامات موجب دادن امتیازات به دشمنان بشریت و بالا رفتن توقع آنان برای تسلط بر ملت بزرگ و ضربه زدن به ایران عزیز نخواهد شد؟

–        سخنان توهین آمیز و سرشار از تحقیر و تهدید مقامات آمریکایی دل هر ایرانی غیرتمند را به درد می آورد و متاسفانه از سوی مقامات مسئول عکس‌العمل مناسب نیز مشاهده نمی‌شود.

–        مقامات اجرایی، قضایی و تقنینی باید پاسخگوی نارضایتی عمومی و شرایط امروز کشور باشند. ملت هرگز در هیچ صحنه ای کم نگذاشته است.

–        کسانی که از صداقت و عواطف و فداکاری ملت سوء‌استفاده کرده و یا به درستی در جهت منافع ملی استفاده نکرده‌اند باید استغفار و توبه و جبران کنند.

–        مدیران کشور، نارضایتی و خواست مردم را جدی بگیرند و از فرصتی که ملت در اختیار آنان قرار داده است در جهت کسب رضایت ملت، پیشرفت کشور و حفظ استقلال و رفع فقر و مشکلات استفاده نمایند.

–        باید ملت را در جریان کارها به طور کامل و دقیق قرار دهند و رای و نظر آنان را به خصوص در تعهدات خارجی جلب نمایند.

–        هیچ کس حق ندارد بدون نظر ملت سرنوشت نسل‌های آینده را تعیین نماید.

–        مسئولان کشور گوش شنوا داشته باشند و راه را برای مردم باز کنند. هم راه فعالیت سالم و مثبت و هم راه انتقاد و سوال و بیان ضعف ها را باز کنند.

–        از بیان ضعف و مشکلات ناراحت نشوند. نباید همه‌اش تعریف و تمجید باشد. نقد و اعتراض به ضعف‌ها و بد عمل کردن‌ها یک هدیه است.

–        راه اصلاح کشور نظارت مردم است. باید راه نظارت باز شود. نباید دائماً با انگ تبلیغ علیه نظام و دیگر عناوین، نظارت مردم محدود گردد.

–        می‌گویند و در بولتن ها می‌نویسند از روزی که دوستان احمدی نژاد را دستگیر کرده‌ایم، پر و بال او را قطع کرده ایم و او را مهار کرده‌ایم. بعد هم ادعا می‌کنند که برخوردها سیاسی نبوده است.

–        من که کسی نیستم. نوکر مردم و سرباز کشور و انقلابم. اما شما نه با یک نفر بلکه با یک ملت بزرگ طرفید.

–        این همه سیاسی کاری و ظلم به نام انقلاب عاقبت خوبی ندارد. خداوند به زودی حساب‌کشی خواهد کرد.

–        خوشبختانه امروز هر سه قوه علی‌الظاهر با یکدیگر متحدند و نمی‌توانند مشکلات را به دیگران نسبت دهند.

–        در شان ملت نیست که پس از ۴۰ سال از انقلاب همچنان شاهد فقر، نابسامانی و فساد و اخبار یأس‌آور از نابسامانی‌ها و سوء‌استفاده‌ها باشد.

–        باید از توان و اندیشه ملت استفاده شود. ایران سرزمین منابع و ثروت و استعداد بی‌پایان است.

–        استفاده صحیح از حضور و مشارکت و نظارت ملت موجب جهش در پیشرفت کشور و حل مشکلات می‌شود.

–        متاسفانه بخش مهمی از ثروت کشور در انحصار و احتکار و مورد تعدی و سوء‌استفاده است و عده زیادی در فقر شدید به سر می‌برند. این حق نیست. این عدالت نیست.

–        اگر ثروت ملت به درستی توزیع و بهره‌برداری شود، همه در رفاه خواهند بود، فقر ریشه‌کن می شود و کشور پیشرفت می کند.

–        ملتِ قوی است که کشور را قوی و مقتدر و شکست‌ناپذیر می کند. معلوم نیست چرا عده ای نمی خواهند ملت قوی و ثروتمند و مقتدر باشد؟

–        اصلاً مگر کشور و انقلاب جز مردم و خواست و اراده مردم است؟

–        اگر قدرت ملت و یا اتکاء کشور به ملت تضعیف شود خسارت‌های جبران‌ناپذیر وارد خواهد شد.

یک جمله خطاب به ملت و یک جمله خطاب به دشمنان؛

 ملت عزیز ایران؛

–        حفظ کشور، استقلال، عزت و بالندگی مسئولیت همه ماست. امروز روز اتحاد و همبستگی در برابر بدخواهان و عبور دادن کشور از موانع ساخته دست دشمنان است.

–        با حضور در صحنه، حفظ هوشیاری، امیدواری، آگاهی، نظارت بر عملکرد مقامات و اعلام نظر هوشمندانه البته با رعایت متانت ایرانی و انقلابی، راه بر سوء‌استفاده‌ها و بد عمل کردن‌ها و همچنین امیدواری دشمنان بسته خواهد شد.

–        آینده پرافتخار، پیشرفته، آزاد و مرفه شایسته ملت متحد، مومن و انقلابی ایران است که به فضل الهی و با عنایات خاص حضرت ولی عصر(عج) و با تلاش جمعی و همدلانه به آن خواهد رسید.

به گزارش دیارمیرزا و اما خطاب به دشمنان ملت؛

–        شما اشتباه می کنید. چند مامور و مسئول ضعیف و واداده به دنیا را دیده‌اید و تصور کرده اید ملت ایران نیز از همین جنس است و گستاخانه علیه ملت اقدام می کنید.

–        دروغ می گویید که به دنبال فشار بر حاکمیت هستید. شما با فشار بر ملت می‌خواهید از مردم ایران انتقام بگیرید. ما به تجربه دریافته‌ایم که شما همیشه با عزت و عظمت ملت ایران مخالف بوده اید.

–        قبل از انقلاب، دولت ایران کاملاً در جهت سیاستهای شما حرکت می‌کرد ولی همان زمان هم از پیشرفت ملت جلوگیری و عقب‌ماندگی را تحمیل کردید.

–        ثروت ملت را به یغما بردید و فقر را برای مردم به ارمغان آوردید.

–        بدانید اگر چه مردم از وضع موجود و بسیاری از مدیران و اقدامات نهادهای حکومتی ناراضی‌اند، لیکن اجازه نخواهند داد سلطه اهریمنی شما دوباره بر این کشور احیاء شود.

–        ملت زنده و حاضر در صحنه و آماده است و دست هر متجاوزی را قطع خواهد کرد.

–        ملت خود قادر است تا شرایط کشور را اصلاح کند و در جهت منافع خود قرار دهد و نیازی به دلسوزی فریب کارانه شما ندارد.

–        ملت ما خواهان صلح، دوستی، پیشرفت و رفاه برای همه ملت هاست و اهل زورگویی و تجاوز نیست لیکن در مقابل هر متجاوزی با قدرت می‌ایستد و متجاوز به حقوق و سرزمین خود را پشیمان خواهد کرد.

–        گفتگو در شرایط احترام و بر اساس عدالت راه حل مشکلات جهان و همگرایی و همکاری برای اصلاح وضع به نفع مردم است.

–        زورگویی و تحمیل از هر طرف و جایگاهی که باشد فاقد ارزش است و ملت ایران آن را نخواهد پذیرفت.

–        همه بدانند هر توافقی باید با اطلاع و موافقت ملت باشد و الّا ملت آن را نخواهد پذیرفت.

–        شایسته است که با همه ملت‌ها و با ملت ایران بر اساس احترام و عدالت رفتار کنند. آنگاه خواهند دید که ملت ایران نیز پاسخ مناسب خواهد داد.

–        امروز جهان نیازمد همدلی و همراهی همه ملت ها برای ایجاد نظمی عادلانه، انسانی، آزاد و سرشار از محبت و احترام است.

–        امروز ملت ها در یک همگرایی به سوی آزادی، عدالت، عزت و محبت و در یک کلام نظم جهانی الهی و انسانی امام عصر(عج) در حال حرکتند که به لطف خدا و همت ملت‌ها به زودی محقق خواهد شد.

–        امیدوارم همه قدرتمندان و صاحب‌منصبان عالم سر عقل بیایند و با گردن نهادن به عدالت و با احترام به انسانها و حقوق خدادادی آنها، راه را بر ساختن آن دوران شکوهمند و زیبا هموار سازند.

–        ای خدای بزرگ امام زمان(عج) ما را برسان.

–        او را به خواست و دست مردم بر قله مدیریت جهان مستقر فرما.

–        عشق و معرفت او را در دلها سرشار بگردان.

–        ملت ما و جوانان ما و رهبر ما را حفظ بفرما.

–        همه ملت ها را نجات عنایت بفرما.

–        بدخواهان و مستکبران را منکوب بفرما.

–        باران رحمتت را بر تمام سرزمین ایران ببار.

سر بلند و عزیز باشید

Share