رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان

نمایندگان مجلس در شفاف‌سازی حقوق و مزایای خود پیش‌قدم ‌شوند

محمدی گفت:‌ نمایندگان مجلس در شفاف‌سازی حقوق و مزایای خود و اعلام آن به جامعه پیشقدم ‌شده و برای اعتمادسازی بیشتر اجرای قانون را از خودشان آغاز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی محمدی اظهار داشت:‌ با حمایت‌های دولت و برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی پیشرفت‌های خوبی در حوزه افزایش تولید محصولات استراتژیک گیلان یعنی چای و برنج به‌دست آمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به رونق صنعت ابریشم در سال‌های بسیار دور اشاره کرد و افزود:‌ دوران طلایی صنعت ابریشم گیلان طبق اسناد تاریخی به زمان حکومت صفویان در ایران باز می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه زوال صنعت ابریشم از گذشته‌های بسیار دور تاکنون ادامه پیدا کرده است ابراز داشت:‌ تنزل جایگاه استان گیلان در تولید و تجارت ابریشم مختص دولت خاصی نیست بلکه این رویه معیوب و ناقص به صورت تدریجی این موقعیت استراتژیک تولیدی را از گیلان سلب کرد.

محمدی از افزایش تولید چای و اثربخشی برنامه‌های انگیزشی دولت برای رونق تولید این محصول سخن گفت و عنوان کرد:‌ بنا به گزارش‌های ارسال شده هم در مقدار چای تولیدی و هم از لحاظ سطح زیر کشت این محصول، پیشرفت‌های بسیار خوبی در استان گیلان به‌دست آمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان‌ افزایش تولید برنج را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر سالیانه بالغ بر ۱۱۰ هزار تن برنج در استان گیلان تولید می‌شود اما برای افزایش این سهم باید برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت ارتقای بیشتر تولید پیش رود.

محمدی به بحث بودجه‌ریزی عملیاتی و جایگاه فعلی کشور در این مورد اشاره کرد و افزود:‌ طبق قانون، دولت هر ساله مکلف به عملیاتی کردن ۲۰ درصد بودجه مصوب است که امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه با اجرای اقدامات لازم گام‌های مورد نظر در این مورد برداشته شود.

وی با اعلام اینکه ۷۶ درصد بودجه دولت هزینه‌ای و مابقی مربوط به امور تملک و دارایی است بیان داشت:‌ این چرخه و نمودار به هیچ عنوان مطلوب نیست زیرا بخش اعظمی از بودجه کشور به جای هزینه در سایر موارد باید به حوزه پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر این مسئله که هیچ کشوری بی نیاز از ارتباط با سایر کشورها نیست عنوان کرد:‌ اگر این ارتباط مؤثر بین ایران و سایر کشورها به خوبی شکل گیرد علاوه بر افزایش مراودات، رونق سرمایه‌گذاری و ‌امنیت پایدار برای ایران تضمین می‌شود.

محمدی لزوم شفاف‌سازی مالی مدیران و مسئولان کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت در شفاف‌سازی حقوق و مزایای خود و اعلام آن به جامعه پیشقدم ‌شده و برای اعتمادسازی بیشتر اجرای قانون را از خودشان آغاز کنند.

Share