شهردار آستانه‌ اشرفیه در جمع خبرنگاران

نباید چوب لای چرخ همدیگر بگذاریم | عروسک خیمه‌شب‌بازی کسی نیستم

شهردار آستانه‌ اشرفیه در پاسخ به چگونگی ایجاد وحدت بین شهرداری و شورای شهر برای پیشبرد مسائل مختلف شهری گفت: هنوز ابلاغی از سوی شورا مبنی برای استیضاح بنده به دستم نرسیده و این حق شورا است که شهردار را استیضاح یا از وی طرح سؤال کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالرضا سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهسازی اطراف مسجد جامع آستانه اظهار کرد: بافت‌های فرسوده باید بهسازی شوند و کف‌پوش‌هایی مانند نقوش هندسی در کف اجرا شود و این منطقه مذهبی توسط گردشگران نمایان باشد.

وی با اشاره به میدان پنج ونیم هکتاری گفت: در طول این سال‌ها سه یا چهار بار این منطقه تسطیح شد و اکنون سه برج نور ۳۰ متری تا پایان هفته روشن می‌شود تا برای تفرجگاه استفاده شود.

شهردار آستانه‌اشرفیه با اشاره به پروژه سالن سرپوشیده بازی‌های آبی بیان کرد: موافقت این پروژه که در استان گیلان و مازندران تک بوده از کمیسیون ماده پنج گرفته شده و در مناسبات اخیر افتتاح می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اقدامات عمرانی شهر در ۱۱ ماه گذشته گفت: پروژه آسفالت به مساحت ۱۵۰ ‌هزار مترمربع، لوله‌گذاری به طول ۹ کیلومتر برای آب‌های سطحی، جدول‌گذاری به طول ۳۲ کیلومتر در طی این مدت انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه چهاردهمین شهردار پس از انقلاب در آستانه‌اشرفیه هستم خاطرنشان کرد: هر شهرداری اگر سالی دو کیلومتر جدول‌گذاری می‌کرد ۲۸ کیلومتر می‌شد اما طی این مدت ما توانستیم ۳۲ کیلومتر جدول‌گذاری کنیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

شهردار آستانه‌اشرفیه با اشاره به بتون‌ریزی ۲۵ هزار مترمربع افزود: ۹ هزار مترمربع از ۲۸ هزار مترمربع با کمک مردم موزاییک‌کاری شد و این اقدامات بدون حمایت اعضای شورای شهر امکان‌پذیر نبود.

سلیمانی با بیان اینکه در اکثر پروژه‌ها ادارات پا به‌پای شهرداری بودند گفت: در پروژه پل تا پل نیز سازمان آب و محیط‌زیست با ما همکاری کردند.

وی با بیان اینکه با کمک مردم و مسئولان ۱۱ تیر برق در یک روز جابجا شد افزود: همه این اقدامات شهرداری بدون کمک مردم و مسئولان شهرستان میسر نبود.

شهردار آستانه‌اشرفیه یکی از اقدامات ویژه شهرداری را بازگشایی بیش از ۷۰ مورد دانست و گفت: در طی این دو سال این‌یکی از اقدامات ویژه شهرداری آستانه‌اشرفیه بود.

سلیمانی با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: ۱۰ روز است با سرمایه گزار بخش خصوصی پروژه میدان تا حرم سید جلال‌الدین اشرف تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم و تلاش شهرداری و شورای شهر آماده کردن بستر برای سرمایه‌گذار است.

سؤال از شهردار حق شوراست | شهرداری خودسرانه و بدون هماهنگی با شورا اقدامی نمی‌کند

وی با بیان اینکه حق شورا است تا از شهردار سؤال کند گفت: این سؤال کمک می‌کند ما را در خدمتی که می‌خواهیم ارائه دهیم یاری کرده و گاهاً نقایص اجرای کار با راهنمایی اعضای شورا گرفته شود.

شهردار آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه شهرداری بدون مصوبه شورا نمی‌تواند پروژه‌ای را اجرایی کند بیان کرد: شهرداری خودسرانه و بدون هماهنگی با شورا اقدامی نمی‌کند، شورا کارها را به کمیسیون عمران ارجاع داد و سه هفته طول کشید تا این مصوبات به ما ابلاغ شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه انجام هیچ کاری بدون نظر و مصوبه شورا از سوی شهرداری امکان‌پذیر نیست افزود: برخی اقدامات به دلیل شرایط زمانی و مکانی باید در زمان خود اجرا شود و شاید مصوبه آن امکان‌پذیر نباشد اما حتماً شورای شهر در این خصوص اطلاع دارد.

وی با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره تخفیف به مجریان برخی پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: همه تأکید دارند که پروژه دومنظوره پارک آبی زودتر اجرا شود چراکه برای درآمدزایی و رونق شهر بسیار مؤثر خواهد بود و ازاین‌دست تخفیف‌ها قطعاً برای ترغیب سرمایه‌گذار این کار باید انجام شود.

برای ترغیب سرمایه‌گذار نباید تنها شعار دهیم

شهردار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه نباید برای ترغیب سرمایه‌گذار تنها شعار دهیم افزود: نباید شعار دهیم و بگوییم برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن می‌کنیم بلکه باید دست سرمایه‌گذار را بگیریم تا آستانه‌اشرفیه تبدیل به یک شهر توریستی شود.

سلیمانی با بیان اینکه تخفیف به معنای بخشیدن نیست گفت: من این بستر را فراهم کردم تا سرمایه‌گذاری در آستانه انجام شود، بنده چیزی را نبخشیدم.

وی با اشاره به فقدان یک هتل در شأن گردشگران در آستانه‌اشرفیه گفت: آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر زیارتی کشور است اما از خدمات زیربنایی مناسب بهره‌مند نیست، باید به سرمایه‌گذار کمک کنیم تا برای پروژه‌های عمرانی دست شهرداری را بگیرند.

شهردار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه تخفیف به همه سرمایه‌گذاران داده می‌شود گفت: دیدگاه ما این است که سرمایه‌گذاران اشتغال ایجاد می‌کنند و باید با آنان همکاری کرد.

وی با اشاره به بزرگنمایی برخی افراد برای آذین سفره‌های هفت‌سین توسط شهرداری خاطرنشان کرد: برای این سفره‌ها حاشیه‌های بسیاری مطرح و حتی مبلغ پیش‌فاکتورها را در اذهان مردم مطرح کردند؛ برای آذین هر سه سفره هفت‌سین ۱۷ میلیون تومان هزینه شد.

شهردار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه مطالبات خانوارهای پروژه پل تا پل در دو مرحله دیگر به اتمام می‌رسد افزود: بدهی بخشی از هفت خانوار باقی‌مانده که مابقی آن‌ها تا ماه بعد تسویه می‌شود.

شهردار باید بر اساس برنامه‌های شورا کار کند | طرح سؤال حق شوراست

سلیمانی در پاسخ به چگونگی ایجاد وحدت بین شهرداری و شورای شهر برای پیشبرد مسائل مختلف شهری بیان کرد: هنوز ابلاغی از سوی شورا مبنی برای استیضاح بنده به دستم نرسیده و این حق شورا است که شهردار را استیضاح یا از وی طرح سؤال کند و اگر قانع نشد فرد دیگری را برای شهرداری انتخاب کنند.

نباید چوب لای چرخ همدیگر بگذاریم | عروسک خیمه‌شب‌بازی کسی نیستم

وی با اذعان به اینکه شهردار باید بر اساس برنامه‌های شورا کار کند گفت: برنامه دادن تنها نوشتن یک مطلب و مصوبه روی کاغذ نیست، نباید چوب لای چرخ همدیگر بگذاریم، ما دوست داریم تا روزی که پشت میز نشسته‌ایم کارکنیم و اگر ما را نخواستند فرد دیگری در این جایگاه می‌نشیند.

شهردار آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه شورا در کارهایی دخالت می‌کند که مربوط به شورا نیست افزود: این اقدامات توهین به شهردار است، اگر حرفی است باید به خود شهردار بگویند نه اینکه برای حل موضوع به سراغ پرسنل شهرداری بیایند، اقداماتی ازاین‌دست موجب اختلاف بین شهردار و شورا می‌شود‌.

سلیمانی با تأکید بر اینکه چنین اقداماتی از سوی شورا موجب کند شدن کار شهرداری می‌شود گفت: قرار نیست شورا بگوید فلان پرونده را به من بدهید و به جزئیات کار شهرداری ورود کند.

وی با اذعان به اینکه من عروسک خیمه‌شب‌بازی کسی نیستم بیان کرد: نباید جلوی ارباب‌رجوع کسی به شهردار بگوید همین‌الان این کار را بکن و یا از پرسنل شهرداری چیزی بخواهد بلکه باید مستقیماً با شهردار صحبت کند.

شهردار آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه هدف تمام مسئولان توسعه شهر است گفت: ما با دیگر مسئولان درگیری نداریم و هدفمان مشترک است، بحث ما این است که باید کار به‌درستی انجام شود.

Share