در جلسه شورای اداری لنگرود مطرح شد:

مشکل آب شرب در ۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی لنگرود | مردم نگران مایحتاج ضروری خود نباشند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به مسئولان اطمینان کنند گفت: مسئولین باقوت قلب بیشتری برای مردم خدمت و آنان را به آینده امیدوار کنند، کشور مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کند و مردم نباید در این مورد نگرانی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای ادرای در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط روستائیان با پشتیبانی از ولایت‌فقیه و رهبری امام خمینی با دست‌خالی مقابل رژیم شاه ایستاد و پیروز شد و امروز استقلال کشور توسط مردم و مسئولان همین کشور مدیریت می‌شود.

کاظم جلالی با اشاره به دستاوردها و ایستادگی مردم و انقلاب در مقابل نظام سلطه گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام تهدید محور است و دلیل آن ایستادگی در مقابل نظام سازمان‌یافته ساختگی استکبار در جهان بود که موجب فروپاشی آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر چهل‌ساله خود هیچ‌گاه از تهدیدها در امان نبوده است افزود: یک روزی داعش تا پشت مرزهای ایران آمده بود و اگر رشادت رزمندگان ایران نبود وضعیت امروز کشور و مردم ایران مشخص نبود که چه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم منطقه باور کردند که ایران دلسوز منطقه است تصریح کرد: داعش برای ایجاد ناامنی در منطقه جهت ایمن بودن رژیم صهیونیستی طراحی شد که توسط دلارهای سعودی حمایت و از سوی آمریکا پشتیبانی نظامی می‌شد ولی با اتحاد ایران با کشورهای منطقه داعش به عقب رانده شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد بعد از جنگ نظامی هدف دیگر دشمن علیه انقلاب است خاطرنشان کرد: رمز پیروزی انقلاب حضور و پشتیبانی مردم بود و غرب‌ها متوجه این اصل مهم شده‌اند به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنند تا در بین مردم، انقلاب و مسئولان تفرقه ایجاد کنند و مردم را از انقلاب مأیوس کنند.

جلالی با تأکید بر اینکه برای مشکلات ارزی و مالی تدابیری اندیشیده شده است گفت: تحریم‌ها ضمن اینکه تهدید است باید تبدیل به فرصت شود و از وضعیت موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اول ۱۲ مرداد و ۱۳ آبان روز آغاز مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران است افزود: در حال حاضر که هنوز تحریم اجرانشده متوجه شوک‌هایی در زمینه اقتصاد در کشور هستیم و بیماری‌هایی در حال بروز هستند و باید با شناخت بیماری‌های وضعیت اقتصادی کشور را به‌صورت ساختاری معالجه کنیم.

*باید به سمت صرفه‌جویی در همه زمینه‌ها حرکت کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام ارز باید برای کالاهای ضروری کشور در نظر گرفته شود و نیاز به بازار دوم ارزش وجود دارد تصریح کرد: در بحث مالی کشور نیاز به دریافت مالیات بیشتری دارد البته مالیات‌ها نباید به‌ناحق گرفته شود، برخی از کسب‌وکارها هنوز مالیات پرداخت نمی‌کنند و برخی نیز فرار مالیاتی دارد باید با این‌ها برخورد شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به سمت صرفه‌جویی در همه زمینه‌ها حرکت کنیم که این اقدام از کارهای کوچک هم باید آغاز شود تا از هدر رفتن اضافی در همه ابعاد جلوگیری شود که این نه‌تنها نیاز کشور است بلکه در همه کشورها اجرا می‌شود.

جلالی با بیان اینکه مردم به مسئولان اطمینان کنند خاطرنشان کرد: مسئولین باقوت قلب بیشتری برای مردم خدمت و آنان را به آینده امیدوار کنند، کشور مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کند و مردم نباید در این مورد نگرانی داشته باشند ولی لازم است مردم با مسئولان نیز ضمن اعتماد همکاری کنند.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد با مجرمان گفت: عدم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از وضعیت کشور یکی از نگرانی‌های مردم است که قوه قضائیه می‌تواند با برخورد جدی با متخلفان و فاسدان زمینه اعتماد مردم را افزایش دهند.

* تغییر کاربری سه هزار زمین کشاورزی افسوس دارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: همه مسئولین در راستای وظایف قانونی خود در حال تلاش هستند و به خاطر اقداماتی که برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهند به‌نوبه خودم از آنان تشکر می‌کنم.

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه به همت مسئولان استان و شهرستان اقدامات خوبی در لنگرود در حال رقم خوردن است افزود: دو کنارگذر به طول ۲۰ کیلومتر در شهرستان لنگرود در حال احداث است که در بدبینانه‌ترین حالت تا آخر سال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بحث کمبود آب بیان کرد: ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ میلی‌متر میزان باراندگی در سال است که اگر خوب مدیریت شود حداقل در گیلان مشکلی در زمینه آب نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از چهار سد پیش‌بینی‌شده در لنگرود دو سد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: دو بیمارستان ۱۳۳ تخت خوابی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی تخصصی در زمینه چشم در حال احداث است که بیمارستان ۱۳۳ تخت خوابی در هفته دولت جاری افتتاح می‌شود.

لاهوتی با تأکید بر اینکه برنج، چای و کرم ابریشم سه محصول استراتژیک گیلان و لنگرود است خاطرنشان کرد: یکی از مسیرهای توسعه گیلان کشاورزی است ولی برخی اقدامات دولت‌ها علیه کشاورز و کشاورزی است و اگر نیم خواهند کشاورزی باشد حداقل بیان کنند تا کشاورز نیز وضعیت خود را بداند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج در طول سال نیاز کشور است که دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل کشور تولید می‌شود و نیاز کشور ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تن است که باید وارد شود ولی بعضاً میزان واردات به‌اندازه تولید داخل است که موجب تضعیف تولید داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری سه هزار زمین کشاورزی افسوس دارد گفت: برنج، چای و کرم ابریشم خارجی قابل‌مقایسه با تولیدات داخلی نیست و توان رقابت با محصول ایرانی را ندارند و لازم است جهاد کشاورزی در این زمینه اقدامات حمایتی از کشاورزان را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود سازمان ساماندهی سواحل ایجاد شود خاطرنشان کرد: شهرداری و دهیاری‌ها با بودجه‌های محدود توان  سرمایه‌گذاری در سواحل را ندارند و سازمان ساماندهی سواحل می‌تواند موجب شکوفایی بیشتری در سواحل و بهره‌برداری بهتری شود.

*در ۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی با مشکل آب شرب روبرو هستیم

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از وظایف و کارهای خوب کارکنان دولت انتقال خوب و مناسب شرایط کشور به مردم برای آگاهی بیشتر جهت همکاری است.

سید رضا جوادپور با بیان اینکه بزرگ‌ترین تهدید عدم شناخت از وضع موجود جامعه است افزود: خشک‌سالی، قطعی برق و کمبود آب شب سه مشکل فعلی است که همه مسئولان در تلاش هستند تا با اقدامات به‌موقع از آلام مردم کاسته شود.

وی با اشاره به کم‌آبی در لنگرود افزود: در ۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی با مشکل آب شرب روبرو هستیم که همه در تلاشیم این موضوع زودتر رفع شود و از تک‌تک مردم روستاهای لنگرود عذرخواهی و از صبر آنان تشکر می‌کنم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال کردن ناامیدی مردم از انقلاب و نظام است بیان کرد: وظیفه ما تقویت روحیه تعاون و همکاری و تلاش برای افزایش اعتماد مردم به انقلاب است تا دشمنان نتوانند به اهداف خود برسند.

جوادپور با بیان اینکه از وضعیت موجود نه باید وحشت‌زده بود و نه باید بی‌خیال باشیم تصریح کرد: باید باکار جهادی برای مردم و خدمت به‌نظام دشمن را از اقداماتشان علیه کشور مأیوس کرد و باید بدانیم که هیچ‌کسی نمی‌تواند به ما کمک کند غیر از اینکه مردم کشور در کنار یکدیگر برای سربلندی کشور تلاش کنند.

Share