جعفرزاده: مفسدان اقتصادی را محاکمه کنید

مردم حق دارند از وضع موجود ناراضی باشند | بازار نباید وارد مسیر براندازان شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بازاریان خواست تجمعات خود را وارد مسیر براندازان نکنند چرا که دود این اتفاق اول از همه به چشم خود آنان خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شواری اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به اتفاقات رخ داده روز گذشته در بازار تهران و تعطیلی بخشی از این بازار اظهار کرد: «نخستین مسئله‌ای که همه مسئولان نظام به آن معترفند این است که مردم حق دارند معترض و از وضع موجود ناراضی باشند».

او ادامه داد: «اما نکته اینجاست که راه این اعتراض و نشان دادن نارضایتی تعطیل کردن بازار نیست، این قبیل اقدامات صرفا وضع موجود را بدتر می‌کند و به آن دامن می‌زند».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: «همه گمان می‌کردند با افزایش قیمت ارز بیشترین سود نصیب بازاری‌ها می‌شود اما آنان نشان دادند تجربه و تخصص لازم را دارند و می‌دانند که این نابسامانی‌ها صرفا وضع موجود را تشدید می‌کند».

جعفرزاده با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم در برخورد با اعتراضات و فضاسازی رسانه‌های معاند بیان کرد: «همان‌هایی که با هزار و یک روش اوضاع کشور را به اینجا رساندند خواستار تشدید این وضع هستند؛ بنابراین مردم باید هوشمند باشند، بازار نباید وارد مسیر براندازان شود، چون دود این کار اول از همه به چشم خودشان می‌رود».

او در ادامه با گلایه از برخی افراد که اظهاراتی مبنی بر استعفای دولت به زبان می‌آورند، گفت: «این کارها و رفتارها پیام‌های بدی به مردم منتقل می‌کند و نتیجه‌ای جز تشدید وضع موجود ندارد، اکنون زمان حمایت از دولت است».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تغییر در کابینه دولت که برخی مخالفان سیاسی حسن روحانی مطرح می‌کنند، می‌تواند کارساز باشد یا خیر؟ بیان کرد: «آن‌ها که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند انگار اوضاع کشور را نمی‌بینند، برای این کارها دیر شده است».

او افزود: «امروز زمان و فرصتی برای این کارها وجود ندارد، تیم اقتصادی دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باید آب دستشان است زمین بگذارند و به صورت فوری به وضع موجود رسیدگی کنند».

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر لزوم همراهی و همیاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها با دولت برای مقابله با برنامه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: «بازاری‌ها باید به بهبود اوضاع کشور کمک کنند، قطعا بزرگ‌ترین آسیب این اقدامات را مردم و خود بازاری‌ها می‌بینند».

او تاکید کرد: «این کارها و تجمعات در راستای اهداف دشمن و آنانی است که مدام شعار می‌دهند و جوسازی می‌کنند تا مردم را از نظام و دولتی که خون صدها هزار شهید پای آن است، دور کنند».

مسئولان اقتصادی دولت به میان معترضان بروند

این نماینده نزدیک به اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاه‌های انتظامی گفت: «پلیس باید صبر و حوصله در برخورد با مردم به خرج دهد و از هرگونه برخورد خشونت‌آمیز با معترضان و مردم و هر اقدام تحریک‌کننده‌ پرهیز کنند».

جعفرزاده ایمن‌آبادی یادآور شد: «امروز وقت کمک به دولت است، دولت که به تنهایی نمی‌تواند اوضاع را به حالت قبل برگرداند. همه ما مسئولیم».

او در مورد جلسه روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزرای اقتصادی دولت دوازدهم گفت: «صبح دیروز در مجلس به وزرا اقتصادی دولت پیشنهاد شد که به میان معترضان و بازاری‌ها بروند و با آنان صحبت کنند، اوضاع کشور را به روشنی و با صراحت تمام شرح دهند، که ای کاش در روزهای آتی این اتفاق بیفتد».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «ما و مجموعه نظام به یک نکته به خوبی واقفیم که همیشه حق با مردم است اما مردم باید هوشیار باشند و ببینند چه کسانی با پول صهیونیست‌ها و دشمنان ایران عزیز درصدد جوسازی و ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند».

مردم «آمدنیوز» را تحریم کنند

این نماینده مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که در مقابل فریب‌ها و جوسازی‌های شبکه‌های معاند نظیر آمدنیوز هوشیار باشند و به تحریم این رسانه‌های دروغ‌پرداز که عملا دشمن مردم و ایران هستند، بپردازند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت در ادامه با اشاره به فهرستی که توسط وزیر ارتباطات در رابطه با دریافت‌کنندگان ارز دولتی در بازار تلفن همراه، گفت: «من می‌گویم که وزیر ارتباطات خبرنگار نیست که اقدام به انتشار فهرست می‌کند، وزارت ارتباطات و به طور کلی مجموعه دولت باید به این مسئله رسیدگی کنند و گزارش تخلف‌ها و رانت‌ها را به علاوه برخوردهای صورت‌گرفته صریح و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کنند».

او ادامه داد: «البته دولت به تنهایی نمی‌تواند در این راه وارد شود، قوه قضائیه می‌تواند مستقلا وارد این موضوع شود و دولت را هم پای کار بیاورد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی خاطرنشان کرد: «مجلس شواری اسلامی هم حق ورود به این موضوع را دارد و در روزهای پیش‌رو قطعا این اتفاق رخ خواهد داد و نمایندگان مردم به این مسئله ورود جدی خواهند کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «در وضع فعلی همه مسئولان و ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید خودشان احساس مسئولیت کنند و هر کدام یک جای کار را بگیرند تا اوضاع کشور به حالت عادی بازگردد و نقشه‌های شوم دشمنان خنثی شود».

مفسدان اقتصادی را محاکمه کنید

او در ادامه با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی قوای سه‌گانه درباره دریافت‌کنندگان ارزهای دولتی و تخلفات احتمالی آنان خاطرنشان کرد: «کیهان می‌گوید که مفسدان اقتصادی را اعدام کنید اما من می‌گویم مفسدان اقتصادی را محاکمه کنید و گزارش تخلف‌های آنان را صریح و شفاف به مردم بگویید تا بدانند چه کسانی دست در دست دشمنان نشسته‌اند».

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی افراد که خواهان استعفای دولت هستند، گفت: «بعضی از این آقایان می‌گویند که دولت نباشد بهتر است، می‌گویند روحانی را برکنار کنید ما کشور را اداره می‌کنیم، این حرف‌ها از پایه و اساس غلط و اشتباه است».

او افزود: «این حرف‌ها پیام بدی به مردم منتقل می‌کند و حتی فکر و استنباط کودتا را ایجاد می‌کند، نباید ما به عنوان مسئول در هر رده‌ای و عضو هر حزبی که هستیم طوری حرف بزنیم که در مردم استرس و نگرانی ایجاد شود».

با هرگونه نگاه امنیتی به معترضان به شدت مخالفم

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: «وظیفه همه ما امروز این است که فضای کشور را به سمت آرامش هرچه بیشتر سوق بدهیم اما من فکر می‌کنم بعضی از دولتمردان ما اوضاع جامعه را آن‌طور که بایدو شاید درک نکرده‌اند».

نماینده مردم رشت در خانه ملت تصریح کرد: «با تمام این موارد من به شدت با هرگونه نگاه امنیتی با معترضان و استفاده از قوای قهری علیه آنان و انجام رفتارهای خشونت‌آمیز به شدت مخالفم.».

او افزود: «اصلا دشمن منتظر نشسته است که در برابر مردم از قوای قهری و برخوردهای خشونت‌آمیز استفاده شود، بنابراین نیروهای انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول باید خویشتن‌داری و صبر بیشتری به خرج دهند تا بهانه دست این فرصت‌طلبان ندهند».

این عضو فراکسیون مستقلین متذکر شد: «البته مردم هم باید خویشتن‌داری کنند و از انجام اقدامات خلاف قانون شدیدا پرهیز کنند. این قبیل تجمعات غیرقانونی است».

او افزود: «البته در بین معترضان جوانانی هستند که برای تماشا رفته‌اند، خانواده‌ها هم باید کنترل کنند که در چنین اوضاعی حداقل جوان‌هایشان برای تماشا یا به هر دلیلی به این مسائل دامن نزنند».

ارز توافقی التهابات را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد تحولات آینده گفت: «من پیش‌بینی می‌کنم این اتفاقات زودگذر است، وضع فعلی با اقدامات و همراهی دولت و مجلس به سرعت پشت سر گذاشته خواهد شد و اوضاع عادی به کشور بازخواهد گشت».

او تاکید کرد: «قوه قضائیه نیز به کمک دولت و مجلس می‌آید و با برهم‌زنندگان آرامش کشور به خوبی برخورد خواهد کرد».

این نماینده مجلس در مورد تصمیمات اتخاذشده در جلسه روز گذشته مجلس و وزرای اقتصادی دولت نیز گفت: «تصمیمات بسیار خوبی اخذ شد، مسئله ارز توافقی تا ‌حد قابل قبولی التهابات موجود را کاهش می‌دهد. به هرحال بازار به لحاظ روانی در اوج خودش قرار دارد، اوضاع بدتر از این نخواهد شد اما با تصمیمات اخذ شده روز به روز بیش از پیش شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز و سایر بازارهای کشورمان خواهیم بود».

Share