دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

مردم به ما برای کاهش نرخ اعتیاد در کشور کمک کنند

محمدحسین شاه کوئی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان بدون حضور مردم، هدف غایی برنامه ی ششم که کاهش ۲۵ درصدی نرخ اعتیاد در کشور است، محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی باران با بیان اینکه دولت از سال ۹۲ با رویکرد اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر چشم اندازی آینده را ترسیم کرده است، اولویت امسال را پیشگیری اولیه از اعتیاد عنوان کرد.

محمدحسین شاه کوئی اظهار داشت: توجه به امر آموزش با موضوع پیشگیری، آمار گرایش به اعتیاد را کاهش داده و آنگاه نیازی به درمان و حمایت های اجتماعی نخواهیم داشت چرا که دیگر فرد معتادی نخواهد بود تا نگران درمان آن باشیم.

وی افزود: پیشگیری آسان تر،راحت تر و به صرفه تر بوده و یک سوم درمان هزینه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان سپس با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری اولویت اول، ارتقای سطح آموزش، آگاهی و دانش مردم است، تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ نوع از انواع مواد مخدر صنعتی و شیمیایی توسط سوداگران مرگ در جهان تولید شده که هدف اصلی آنان نوجوانان و جوانان است، به همین دلیل امر پیشگیری را از دوره ی کودکی و پیش دبستانی در دستور کار قرار دادیم.

شاه کوئی افزود: برای مربیان مهد کودک، معلمان، مدرسان، دانشجویان، اساتید، روحانیون، مداحان، کارگران، کارفرمایان و … دوره های آموزشی برگزار کرده ایم و درصدیم نرخ پوشش آن ها امسال افزایش دهیم.

وی در ادامه به کاهش ۲۴ درصدی آمار معتادین نسبت به دولت قبل اشاره کرد و دلیل این کاهش را ورود آحاد مردم،حضور سمن ها و گروههای غیردولتی و مردمی عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: دولت ضمن برجسته کردن نقش سمن ها، تقویت آنها را در دستور کار خود قرار داده و این امر به تمام استانداری ها نیز ابلاغ شده است.

شاه کوئی تاکید کرد: بدون حضور مردم، هدف غایی برنامه‌ی ششم که کاهش ۲۵ درصدی نرخ اعتیاد در کشور است، محقق نخواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در پایان یادآور شد: از مردم می خواهیم به ما از طریق تماس با خط ملی ۰۹۶۲۸ اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ و ارائه ی گزارش فعالیت قاچاقچیان و سوداگران مرگ در تماس با شماره های فوریتهای پلیسی ۱۱۰، همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر ۱۲۸ وشماره ۱۱۳ وزارت اطلاعات مشارکت و همراهی نمایند.

Share