نماینده ولی فقیه در گیلان:

قضات باید با حفظ استقلال راه اعمال نفوذ در پرونده‌ها را مسدود کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: قضات باید در هر شرایطی با حفظ استقلال خود راه اعمال نفوذ در پرونده را مسدود کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کل دادگستری استان به همراه اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان برتلاش تمامی مسئولان قضایی استان در ارائه مطلوب خدمات قضایی به مردم شریف گیلان تاکید نمود.

وی  به معرفی تشکیلات قوه قضائیه در استان گیلان پرداخت و اظهارداشت: دادگستری ها و محاکم قضایی به همراه سازمان های تابعه شامل سازمان بازرسی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، پزشکی قانونی، دادسرای ویژه روحانیت، سازمان ثبت اسناد و اداره زندانها و اقدامات تامینی و شوراهای حل اختلاف در مسیر وظایفی که قانون به آنان محول کرده به انجام خدمت می پردازند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان همچنین برگزاری ملاقات های مردمی را بصورت مستمر و هفتگی از برنامه های کاری مسئولان و مدیران قضایی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به کمبود قاضی و  نیروی انسانی در دستگاه قضایی استان تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۴۸۰ هزار پرونده در محاکم قضایی و ۱۳۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف درچرخه رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس شورای قضایی استان پیشگیری از وقوع جرم را یکی از راهکارهای مقابله با افزایش ورودی پرونده در محاکم قضایی ذکر نمود و افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق بیت المال و صیانت از اراضی ملی با جدیت و قاطعیت با متخلفان برخورد نموده و هرگونه تجاوز به حریم محیط زیست را رصد می نماید.

وی از عزم و اراده دستگاه قضایی در مبارزه با فساد سخن گفت و اذعان داشت: سازمان بازرسی و همچنین دادستانهای استان در انجام وظایف نظارتی خود کوتاهی نکرده و در مسیر احقاق حقوق عامه تلاش می نمایند.

 در ادامه آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در رشت با خیر مقدم به مسئولان قضایی استان، قضاوت را از دشوارترین امور برشمرد و نکاتی را پیرامون خصوصیات یک قاضی عنوان کرد.

وی استقلال، دقت و هوشمندی در عمل، شناخت و قاطعیت را از ملزومات امر قضاوت دانست و تصریح کرد: قضات باید در هرشرایطی با حفظ استقلال خود راه اعمال نفوذ در پرونده را مسدود نمایند.

امام جمعه رشت دستگاه قضایی را ملجا و پناه مردم در گرفتاریها و مشکلات حقوقی برشمرد و  تاکید نمود: قوه قضائیه باید از این فرصت در جهت اجرای قسط و عدالت و جلب رضایت مردم بهره مند گردد.

Share