فیفا پرونده را بست

عزت اللهی اولین دوپینگی احتمالی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه!+ واکنش فیفا

هافبک تیم ملی فوتبال ایران ممکن است اولین دوپینگی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه لقب بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سایت aftonbladet، سعید عزت اللهی، هافبک تیم ملی ایران به احتمال فراوان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دوپینگ کرده باشد.

بر اساس گزارش های موجود تست دوپینگ او در یکی از آزمایش‌ها مثبت شده است.  هافبک ۲۱ ساله در دیدار نخست ایران مقابل مراکش به علت محرومیت حضور نداشت و در بازی های بعد مقابل اسپانیا و پرتغال به میدان رفت. اکنون به نظر می رسد او نخستین بازیکن دوپینگی جام جهانی روسیه لقب بگیرد.

روزنامه محلی روسیه بلوکنوت، نوشته است که بر اساس اطلاعات موتکو پروتیوو، آزمایش عزت اللهی مثبت شده است. با این حال هنوز فیفا در این باره صحبت نکرده است.

همچنین سایت اسپورت اکسپرس در گزارشی با همین موضوع نوشته است:« بر اساس اطلاع یک کانال تلگرامی، اولین آزمایش دوپینگ سعید عزت الهی مثبت اعلام شده است. طبق این گزارش، نمونه A دوپینگ این بازیکن ایرانی که دو بازی نیز در جام جهانی برای کشورش انجام داد، حاوی مقادیر زیادی از هورمون تستوسترون بوده که جزو موارد دوپینگ محسوب می شود.

فیفا تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده و البته از بیان هرگونه اطلاعات اضافی در این زمنیه تا روشن شدن آزمایش های نهایی خودداری کرده است.»

متن گفت و گوی خبرنگار فارس با یکی از مسئولان فیفا به شرح زیر است:

یک سایت روسی از دوپینگ یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جریان جام جهانی خبر داده است. من قوانین را می‌دانم اما می‌خواهم بدانم این خبر درست بوده یا خیر؟

منبع فیفا: هیچ آزمایش دوپینگی در خلال جام جهانی برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مثبت نبوده و آن گزارش اشتباه بوده است.

فیفا پرونده ملی‌پوش ایران را بست

سایت «اسپورت اکسپرس» روسیه نوشت: آزمایش دوپینگ از سعید عزت‌اللهی روز دوم ماه ژوئن (۱۲ خرداد) در شهر استانبول ترکیه و در چارچوب کنترل‌های خارج از رقابت‌ها گرفته شد. آزمایشگاه آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ (WADA) در شهر لوزان سوئیس نیز به فیفا اعلام کرد که در آزمایش سعید عزت‌اللهی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران نتیجه‌ای غیرمعمول به خاطر غلظت هورمون لوتئینه حاصل شده است با این حال آزمایش‌هایی برای تشخیص هورمون‌های گنادوتروپین آزاد کننده، ضد استروژنیک و مهار کننده آروماتاز ​​انجام شد که نتایج منفی به دنبال داشتند.

دپارتمان ضد دوپینگ فیفا نیز تحقیقاتی در این رابطه انجام داد و اعلام کرد در نهایت نتایج حاصل‌شده نباید به عنوان نتیجه نامطلوب از آنالیزها برداشت شود. بدین‌خاطر پرونده دوپینگ سعید عزت‌اللهی را بسته اعلام کرد.

Share