سردار حیدری

عرصه‌های تهدیدات پدافند غیرعامل افزایش یافته است

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در دیدار با معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بهره‌مندی از امنیت الزامی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر محمدپور در دیدار و گفتگو با سردار غلامعلی حیدری اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل استان گیلان را تشریح نمود و از تلاش های برنامه محور سازمان پدافند غیرعامل کشور قدردانی کرد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تدوین سند راهبردی امروز در حوزه پدافند غیرعامل چشم انداز و مسیر کاملا مشخص شده است.

محمدپور افزود: ما در یک برنامه میان مدت و بلند مدت بر اساس سند چشم انداز سعی داریم تا در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی به گونه ای حرکت کنیم تا مردم با آرامش و اطمینان کامل از تقویت و توسعه مبانی ارزشی و اعتقادی بتوانند در مقابل حوادث احتمالی مقابله کنند.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای مقابله با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: ما باید امور را به گونه ای سازماندهی کنیم تا اجازه گستاخی به بیگانگان و دشمنان داده نشود که این امر مستلزم افزایش قدرت بازدارندگی برای پیشبرد اهداف است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم ایمن سازی و پایداری برای رسیدن به امنیت تصریح نمود: شرط رسیدن به توسعه بهره‌مندی از امنیت است.

در ادامه معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات مختلف دشمن را از برنامه های پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد: یکی از برنامه های پدافند غیرعامل دفاع اقتصادی است که می توان با ذخیره سازی، خود اتکایی و تولید ملی به آن کمک کرد.

سردار حیدری استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل کشور را در دستیابی به اهداف این حوزه بسیار مهم دانست و اظهار داشت: کشور ما از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و اتکا به این توانایی ها بهترین روش برای دفاع اقتصادی است.

سردار حیدری با اشاره به اینکه پایدار سازی زیرساخت ها و تولید علم در پدافند غیرعامل مقابل تهدیدها و آسیب های مراکز حیاتی را کاهش می دهد افزود: ارتقای نظام مدیریتی در شرایط بحران از اهداف پدافند غیرعامل به شمار می آید.

وی با بیان اینکه تمام دنیا به موضوع پدافند غیرعامل توجه دارند تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، عرصه‌های تهدیدات پدافند غیر عامل افزایش یافته است.

سردار حیدری بیان داشت: آمادگی پیش از بحران و راهبردهای مقابله ای قوی در تمامی ابعاد، سرمایه کشور است و باید هر روز کامل تر شود، پدافند غیرعامل نیاز پایه برای کشور در تمامی زمینه هاست و مادامی که بر اصول سیاست های کلان مقام معظم رهبری حرکت شود کشور در برابر تهدیدهای دشمن مصون است و آمادگی در برابر هر توطئه وجود دارد.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه آموزش مردم برای آشنایی با پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: همانند دفاع مقدس باید پدافند غیرعامل هم مردمی شود.

معاونت بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اولویت اصلی پدافند غیرعامل را سرمایه انسانی خواند و خاطرنشان کرد: زیر ساختها و فضای سایبری در اولویت های بعدی قرار دارند.

Share