امام جمعه آستارا

عده‌ای مفلوک و دربه‌در برای مذاکره با آمریکا نامه نوشتند | خاک عالم برسر آنها که عبرت نگرفتند

حافظ نیا با اشاره به نامه عده ای برای مذاکره با آمریکا گفت: عده‌ای مفلوک و در به در سیاسی به اصطلاح اصلاح طلب نامه ای نوشته و بحث مذاکره مستقیم با ترامپ داشته و خاک عالم برسر آنها که شاهد این بلاها در برجام بوده و عبرت نگرفتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول نماز جمعه با اشاره به نکات حفظ آثار ماه مبارک رمضان بعد از اتمام این ماه گفت: آیا اگر رمضان تمام شد باید به رویه سابق برگردیم یا خیر؟ عقل سالم حکم می کند که حال رمضان ادامه پیدا کند و برای تقویت این روحیه معنوی و حفظ آثار این ماه اولین نکته دوری از مواردی که منافات با تقوا دارد همچون گناهان است و از هرچه که اثر ماه رمضان را از بین‌ میبرد پرهیز کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا راه دوم را عدم قطع ارتباط با کارهای خیر و پسندیده در این ماه دانسته و گفت: در این ماه روزه می‌گرفتیم و می‌توان در دیگر ایام سال هم روزه گرفت تا ارتباط روزه داری مداوم باشد.

حافظ‌نیا سومین مورد را انس با مساجد دانسته و گفت: در دیگر ایام سال هم نباید حضور در مساجد فراموش شده و متأسفانه مسابقات فوتبال جام رمضان در این ماه هم بسیاری را از مساجد دور می‌کند و باید این ارتباط را همواره حفظ کرد.

امام جمعه آستارا انس با قرآن را هم از دیگر موارد ارتباط مداوم و تقویت آثار ماه رمضان دانسته و گفت انس با قرآن باعث ارتباط مداوم انسان با خدای خود شده و انس با مجالس مذهبی و دینی انسان را دارای روحیه معنوی کرده و امروزه عموماً بعد از ماه رمضان و محرم متاسفانه اولین مراسمات گناه شروع شده و مجالس و پارتی های توأم با گناه انجام و هرچه در این ماه های مبارک اندوخته اند به تباه می رود.

خطیب جمعه آستارا دیدار با انسانهای متدین و اهل دین را برای مومنین بسیار مفید دانسته و گفت: ارتباط با علما و اهل دین همواره باید حفظ شده و این ارتباط باعث نزدیکی انسان به سمت معنویات می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر رسانه بر افکار عمومی گفت صدا و سیما حتما برای گسترش فرامین دینی همواره اهتمام ورزیده و باید در تمام روزهای سال و نه در ماه محرم و صفر و رمضان ترویج به دینداری کرده و رسانه این وظیفه خطیر را مهم شمرده و تمام تلاش خود را در جهت حفظ تاثیر آثار ماههای مبارک انجام دهد.

عده‌ای مفلوک و دربه‌در سیاسی برای مذاکره با آمریکا نامه نوشتند

به گزارش دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به محضر خدا بودن عالم اظهار کرد: انسان گاها این حریم را حفظ نکرده و متوجه حضور خداوند در دلهای ما نشده و اگر کسی به آن فکر کند که خداوند از هر آنچه که به دل و زبان او می رسد آگاه است یقیناً گناه نمی‌کند که اگر ایمان می‌آوردیم جهان به این صورت نبود.

حافظ نیا یادآور شد: باید خدا را شاهد و ناظر به اعمال خود ببینیم و از گناه در خلوت بپرهیزیم و در جهان شاهد و قاضی یکی است و همه ما باید حواس خود را بسیار جمع کرده و مراقب باشید.

خطیب جمعه آستارا با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار کرد: اگر انسان یقینا به معنای تقوا برسد دادگاه‌های ما خلوت شده و با رعایت به حقوق یکدیگر و عدم زیاده خواهی و دست درازی کارمان به دادگاه نکشیده و البته دادگاه مظهر عدالت‌خواهی است.

حافظ نیا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد قوه قضاییه گفت: ضرورت تحول در قوه قضاییه به تناسب نیاز های جامعه باید باشد و استیفای حقوق عامه مردم و دفاع از آزادی های قانونی و اسلامی و مبارزه با ساحل خواری، زمین خواری، جنگل خواری و کوه خواری وظیفه این قوه بوده و در این مورد کارهای خوبی را شاهد هستیم و انتظار مقام معظم رهبری تلاش مضاعف و جهادی این قوه برای احقاق حقوق عامه مردم است.

وی با اشاره به برخورد با فساد در داخل این قوه اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که اگر خدای نکرده خطا در این قوه بوده و فسادی ‌باشد که باعث خدشه به نام این قوه شده به طور جد با اعلام اسامی با این افراد برخورد کرده و نباید این قوه محترم زیر سوال رفته و الحمدلله عموماً از قضات محترم در زمینه فساد چیزی مشاهده نکرده ایم و نباید با رفتار بد برخی اقدامات خوب دیگران زیر سوال برود.

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود گفت: میشود در مسیری که علی(ع) حرکت کرده رفت و به فرموده رهبر انقلاب افراد قدرتمند جامعه با آحاد ملت هیچ فرقی نداشته و عدالت را در حد دانه درشت ها و رانت خوار ها باید با قدرت اجرا کرد.

وی افزود: در اجرای عدالت همچنان که علی(ع) ترسی نداشت نباید ترسید و باید با اقتدار در مقابل زیاده خواهی ها و انسان های معلوم الحال که علیه قوه قضاییه سمپاشی می‌کردند ایستادگی کرد.

امام جمعه آستارا با تبریک روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تبلیغ دین اسلامی امر بسیار مهمی است و امام(ره) با تأسیس این سازمان اهمیت تبلیغ دینی را مشخص کرده و هنوز شاهد آنچه که ما را قانع کند نیستیم و نهادهای تبلیغ دینی باید در زمانی که با حاشیه‌سازی دشمنان اسلام مواجه هستیم تلاش مضاعف کرده و در مقابل این کوردلان بایستند.

حافظ نیا با اشاره به تخریب حرم بقیع توسط وهابیت کوردل در سال ۱۳۴۰ قمری گفت: خداوند متعال ان‌شاءالله ریشه وهابیت را از کره خاکی بکند و ان شاالله با نابودی شجره خبیثه آل سعود ملعون برای آرامش ائمه بقیع حرم ساخته و عاقبت بخیر شویم.

وی در آخر با اشاره به نامه عده ای برای مذاکره با آمریکا گفت: عده‌ای مفلوک و در به در سیاسی به اصطلاح اصلاح طلب نامه ای نوشته و بحث مذاکره مستقیم با ترامپ داشته و خاک عالم برسر آنها که شاهد این بلاها در برجام بوده و عبرت نگرفتند و بگفته آقای نوبخت اینها عقل سیاسی نداشته و کشورهای مذاکره کننده با آمریکا مگر چه اتفاق خاصی برایشان افتاده است.

حافظ نیا یادآور شد: گروه‌های سیاسی باید نسبت به این نامه موضع خود را مشخص کرده و سازش با آمریکا برای ما معنا نداشته و خط مشی ما را امام امت و مقام معظم رهبری مشخص کرده و به خدا قسم اینها نه به ایران و نه ایرانی دلسوز نبوده که این حرف‌ها را می‌زنند و مسیر ما مسیر رهبری بوده و در تمام سیاست‌ها باید پیگیر این رهنمودها باشیم

Share